וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם השנה: כתב עיתונות מדורג כתפקיד הגרוע בעולם

16.4.2015 / 11:32

תפקיד כתב העיתונות שוב מדורג במקום האחרון בסקירת 200 המשרות אתר התעסוקה האמריקאי "CareerCast", שבוחן סביבת עבודה, סיכונים, היקפי שכר ויציבות תעסוקתית. עוד בתחתית הרשימה: צלמי עיתונות ושדרנים

עיתונאים, עיתונות, מיקרופון, ראיון. ShutterStock
עיתונאים, עיתונות, מיקרופון, ראיון/ShutterStock

מעמד העיתונאי נמצא בשפל, ונשאר בשפל: גם השנה מפרסם אתר התעסוקה האמריקאי "CareerCast" דירוג של 200 משרות מהטובה ביותר לגרועה ביותר, וגם השנה מגיע תפקיד כתב העיתונות למקום האחרון מבין כל המקצועות שנסקרו - דירוג נמוך יותר ממקצועות כמו נהג מונית, חוטב עצים, חייל שירות סדיר בצבא ארה"ב, כבאי או שליח דואר. נתונים מבוססים על מידע שנמסר מהלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של עבודה, סוכנות ממשלתית בארה"ב האוספת נתונים לגבי כלכלת ארה"ב ושוק העבודה, וסוכנויות ממשלתיות אחרות.

היקפי הפיטורים הנרחבים בתעשיית העיתונות בשנה החולפת היו גורם מכריע על הדירוג הנמוך, לצד היקפי שכר וסיכויי קידום נמוכים. לפי הדירוג, השכר החציוני לתפקיד עומד על כ-36 אלף דולר לשנה (126 אלף ש"ח בשנה) והצפי הוא ירידה של כ-13 אחוזים בהיקף תעסוקה בענף. תפקיד כתב העיתונות לא נמצא לבד בתחתית רשימת 200 המשרות שנסקרו. צלם עיתוונת למשל מדורג גם הוא במקום הנמוך 195, ותפקיד השדרן הגיע למקום ה-196, שני תפקידים שהתמורות בתעשיית התקשורת - בעיקר שינויים בתנאי העבודה והסכמי סינדיקציה בין כלי תקשורת - פגעו ביציבות התעסוקתית שלהם.

המחקר השנתי של "CareerCast" מתבסס על מחקר השוואתי של 1120 דירוגים של בעלי מקצוע וסוגר מגמות בתעשייה, היקפי שכר, סיכונים, תנאים וסביבת עבודה, היקף הסטרס וצפי למעמד עתידי. את הדירוג המלא אפשר למצוא כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully