וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו הפיטורים בחדשות 2

16.4.2015 / 20:01

פנייה של ועד עובדי חדשות 2 באמצעות ארגון העיתונאים בבקשה להוציא לצו מניעה להליך הפיטורים וקיצוצי השכר בחברה, הביאה את ההנהלה להסכים להקפיא את ההליך בשבוע וחצי - עד לדיון בבית הדין לעבודה

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס. ברני ארדוב
מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס/ברני ארדוב

הנהלת חדשות 2 הסכימה להקפיא את הליך הקיצוצים והפיטורים המתוכנן בחברה, זאת לאחר שוועד עובדי חדשות 2 וארגון העיתונאים הגישו לבין הדין לעבודה בקשה להוצאת צו מניעה להליך. בשלב זה לא יתקיימו כל פיטורים או קיצוצי שכר למשך שבוע וחצי, במהלכו יתקיים משא ומתן בין הצדדים.

אתמול בבוקר התקיימה פגישה של חברי ועד חדשות 2 עם הנהלת החברה, וזו הודיעה כי בכוונתה לזמן כבר בתחילת השבוע לשימועים שלפני פיטורים כ-10 עד 15 עובדים ולקצץ בשכרם של עשרות עובדים נוספים. לאחרונה התבצע קיצוץ נרחב בהוצאות השוטפות של חדשות 2, ובכוונת ההנהלה לקצץ גם בשכר בעיתונאים הבכירים והמגישים. בוועד ביקשו מההנהלה לתת להם נתונים מדויקים לגבי שיעור הקיצוץ ומספר העובדים שעליהם הוא יחול, ודרשו התחייבות על מועד שבו השכר יחזור לגובהו הרגיל. בהנהלה סרבו לספק את הנתונים הללו, אולם גורם בכיר בחברה אמר לוואלה! ברנז'ה כי אין מדובר בסירוב גורף, וכי הנושא נמצא בדיונים פנימיים.

הבוקר היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, אמיר בשה ומורן סבוראי ממשרד עו"ד בני כהן, הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בקשה להוציא צו מניעה שיחייב את ההנהלה להקפיא את הפיטורים וקיצוצי השכר עד לניהול משא ומתן עם ועד העובדים. זמן קצר לאחר שנקבע מועד לדיון, פנה אל ארגון העיתונאים היועץ המשפטי של החברה וביקש לדחות אותו בשבוע, תוך התחייבות של ההנהלה לא לקדם צעדים חד צדדיים עד אז, ובארגון נעתרו לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully