וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העין השביעית" מבקש מהגולשים לפתוח את הלב ואת הכיס

19.4.2015 / 10:32

מאז נודע לאנשי "העין השביעית" כי המכון הישראלי לדמוקרטיה יפסיק לממן את האתר הם ערכו תכנית התייעלות, בחנו מודל פרסום ופתחו עמותה רשומה. כעת הם מבקשים מהגולשים לתרום לטובת המשך פעילותו. "דווקא עכשיו לארוז מזוודות? החלטנו להישאר"

כנס דיגיט 2012, פאנל "המספריים נגד פייסבוק" שוקי טאוסיג. ברני ארדוב
עורך אתר "העין השביעית" שוקי טאוסיג/ברני ארדוב

אתר "העין השביעית" הנמצא בסכנת סגירה מודיע הבוקר כי נרשם כעמותה, וכי הוא פונה לגולשים בבקשה לתרומות שיאפשרו את פעילותו עד למציאת משקיע או עד לכינון מודל הכנסות מפרסום. לצורך קבלת התרומות משתפים אנשי "העין השביעית" פעולה עם עמותת "972 - לקידום עיתונאות אזרחית", המפעילה את אתרי החדשות "+972" ו"שיחה מקומית". בעית המימון של "העין השביעית" התעוררה בתחילת השנה, עת הודיע לצוות האתר המכון הישראלי לדמוקרטיה שיפסיק לתקצב את פעילותו בסוף חודש מרץ. תקציב האתר עמד על כמיליון שקל בשנה, מתוך תקציב שנתי של כ-30 מיליון ש"ח של המכון. מאז ההודעה על הפסקת המימון נערך באתר מהלך של צמצום הוצאות והעורך הראשי חנוך מרמרי הודיע כי יפרוש מהתפקיד,

"מאז ש'העין השביעית' הגיע לאינטרנט לפני שבע שנים, תנועת הגולשים לאתר גדלה בקצב שנתי דו-ספרתי ואנחנו מתקרבים לחצי מיליון דפים נצפים בחודש", כתב הבוקר עורך האתר שוקי טאוסיג. " ספגנו כבר איומים חוזרים בתביעה מכל עיתון, אתר או ערוץ (אולי פעם נוציא אותם בספר), הקמפיינים העיתונאיים שלנו מצליחים לשנות דברים במציאות התקשורתית – אז דווקא עכשיו? כשפתאום גם ברחוב יודעים מי זה נוני מוזס ומה זה "ביביתון", כשהמחלה של הפרסום הסמוי הופכת גלויה לעין כל, כשעיתונאים חופשיים מרגישים מאוימים ולחוצים מאי-פעם – דווקא עכשיו לארוז מזוודות? החלטנו להישאר".

אתר "העין השביעית" הוא גלגולו של מגזין מודפס דו-חודשי תחת אותו השם אשר נוסד בשנת 1996, ואשר הפך לאתר אינטרנט בשנת 2008. האתר מפרסם סקירת עיתונות יומית, מאמרי דעה מאת כותבים קבועים וכותבים אורחים, ראיונות וכתבות מגזין בנושאי תקשורת. כמו כן מנטר האתר פרסומים מהארץ ומהעולם הקשורים בתקשורת, ועוקב אחר אירועים מקומיים בנושא זה.

על צוות "העין השביעית" נמנים בין היתר מקימו עוזי בנזימן, העורך חנוך מרמרי, עורך האתר שוקי טאוסיג והעיתונאים אורן פריסקו ואיתמר ב"ז. עוד נמנים על מערכת האתר ד"ר רפי מן, ד"ר יובל דרור, ד"ר יקי מנשנפרוינד, שלמה מן וענת באלינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully