וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע באמת עזבה אריאנה מלמד את ynet?

20.4.2015 / 15:57

בלעדי: האם מבקרת הטלוויזיה של האתר עזבה בטריקת דלת כי צנזרו לה טור על המחנה הציוני? לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתב טעון ששלחה לעורכיה אחרי שהחליטה להתפטר, וממנו עולה כי התשובה ליחסים העכורים הרבה יותר פרוזאית: כסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרעת תנאים מאסיבית". מלמד/מערכת וואלה!, צילום מסך
"14 שנים, 9 חודשים לא נמצאתי ראויה לעשות אפילו כתבה יחצנית אחת על גיחה לרודוס", היא כותבת וקובלת על כך שלא ניתנה לה נסיעת יח"צ חינם לחו"ל

האם אריאנה מלמד עזבה את ynet כי צנזרו לה טור על "המחנה הציוני" כפי שטענה, האם היא בכלל 'התפוטרה' כפי שטוענים מקורות מכיוון קבוצת ידיעות? לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתב טעון ששלחה ליון פדר, לערן טיפנברון ולעורכי הדין שלה אחרי שהתפטרה מהאתר וממנו עולה כי לא צנזורה, לא פוליטיקה ולא אידיאלוגיה - התשובה הרבה יותר פשוטה: כסף.

"אני עוזבת מפני שבמשך 14 שנה ו-תשעה חדשים, מאז הקמנו ביחד את ynet, שכרי לא עלה באגורה. זו הרעת תנאים מאסיבית", כך נפתח מכתב ההתפטרות של מלמד. "אני עוזבת מפני שלמרות שחזרתם ואמרתם לי שאני סוג של טאלנט, מעולם לא תיגמלתם אותי כראוי". מלמד כותבת כי כיוון ששכרה באתר מעולם לא עלה היא נאלצה לקחת הלוואות מחברת ידיעות אחרונות עליהם היא משלמת ריבית, וכי נותרו לה עוד עשרות אלפי שקלים עד שתכסה אותן.

במכתב ההתפטרות של מלמד לא מוזכרת ולו במילה הצרת צעדיה העיתונאיים על ידי עורכיה, כפי שטענה בעמוד הפייסבוק שלה ואשר צוטטו בהרחבה בעיתונות המדיה. כן מוזכר שם הסכסוך שלה עם אבי שושן, אשר פורסם בוואלה ברנז'ה, ובמכתב קובלת מלמד על כך שלא קיבלה מול מעורכי האתר גיבוי מולו או מול וואלה!, את שניהם ביקשה לתבוע אך נסוגה.

"פלא שערן כינה אותי גרפומנית?"

מלמד, כאמור, קובלת על היקפי עבודה מול שכר ועל הרעת תנאי עבודה. לערן טיפנבון, שהחליף את יון פדר בעריכת האתר, כתבה: "במשמרת שלך התפלאת לשמוע שעלי לכתוב חמש פעמים בשבוע - היקף עבודה שאין לו אח ורע בארץ, בשום תאגיד פרינט או רשת", כתבה.

"פחות או יותר הכפלת את היקף העבודה שלי ללא תמורה כלשהי. באותה הזדמנות גם אסרת עלי לכתוב ביקורות ספרים ב"ידיעות" ובהבל פה אחד שלך שללת ממני את היכולת להתפרנס תמורת עבודה חמורית, קשה, מתישה. פלא שערן כינה אותי "גרפומנית"? פלא שלעתים קרובות מדי אמרתי לשניכם שאני בסך הכל זונה של מילים? מי יכול להמשיך בתנאים כאלה? רק אני, לזמן רב מדי".

יון פדר וערן טיפנברון בפאנל לציון 15 שנה ל-ynet. אריק סאלין, מערכת וואלה! NEWS
עורכי ynet יון פדר וערן טיפנברון/מערכת וואלה! NEWS, אריק סאלין

"בונוס? מה זה? מעולם לא נמצאתי ראויה לכלום"

במכתב ההתפטרות של מלמד לא מוזכרת ולו במילה הצרת צעדיה העיתונאיים על ידי עורכיה, כפי שטענה בעמוד הפייסבוק שלה

עוד סיבות בעקבותיהן התפטרה מלמד, על פי מכתב ההתפטרות שלה, קשורות גם ל"הטבות": "14 שנים, 9 חודשים לא נמצאתי ראויה לעשות אפילו כתבה יחצנית אחת על גיחה לרודוס" היא כותבת וקובלת על כך שלא ניתנה לה נסיעת יח"צ חינם לחו"ל, "כשביקשתי חזור ובקש שיממנו לי את הוצאות הכבלים בהיותי מבקרת הטלוויזיה - לא נעניתי", היא קובלת על עיכוב של שנה בהחזר הוצאות חשבון הכבלים, ו"בונוס? מה זה? מעולם לא נמצאתי ראויה לכלום. אפילו לא לספר מתנה".

מהמסמך שהגיע לידי וואלה ברנז'ה עולה כי שכרה החודשי של מלמד עמד על משכורת קבע של 18 אלף שקלים בחודש אליהם התווספו מידי חודש 2,000 שקלים שהוענקו לה כפרילאנסרית של האתר. קבוצת ידיעות אחרונות העניקה למלמד הלוואות בסכום של יותר מ-85 אלף שקלים, להן נזקקה בשל הוצאות הטיפול בילדיה.

גורם ב-ynet: "חבל שבדרך 'לאח הגדול' מלמד בוחרת להדליף"

"המכתב שבידכם איננו מכתב ההתפטרות שלי. התפטרתי ב-7 בדצמבר, והמכתב הוא מסוף דצמבר עת כבר לא עבדתי ב-ynet, סיימתי לעבוד על פי הסכמה ה-17 בדצמבר. המכתב שבידכם מיצג חלק מתכתובת פנימית שלי עם מי שהיה בעבר עורך האתר יון פדר ומי שהוא עורך היום ערן טיפנברון. התכתובת מתייחסת לעיוות בן 15 שנה בפנסיה שלי ולזכויותיי הסוציאליות, עיוות אשר יון פדר עצמו הכיר בו והתחייב לטפל בו, אך התגלה לי שאין לו כל סמכות לטפל בו. מאוחר יותר, בהתדיינות על כספי הפיצויי של י מול מנכ"ל ידיעות אחרונות ולאחר שערבתי את עו"ד אורנה לין בנושא, שולם לי מה שמגיע לי ע"פ חוק".

כלומר נכון להיום, את לא מצויה בסכסוך כלשהו עם קבוצת ידיעות אחרונות?

"אין ביני לבין קבוצת ידיעות אחרונת כל סכסוך שהוא. כפי שכתבתי להם, אני אסירת תודה על ההזדמנות לעבוד במיזם חדש ומלהיב, החל מהרגע הראשון ועד שהפך לגדול מאוד והרבה פחות מלהיב".

באתר ynet ביקשו שלא להגיב לדברים. גורם המקורב להנהלת האתר שהתבקש להתייחס לתכתובת אמר לוואלה! ברנז'ה: "חבל שבדרך 'לאח הגדול' אריאנה מלמד בוחרת להדליף לתקשורת תכתובות פנימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully