וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית ועצבנית: טורוידון קונספט עם 1,340 כ"ס

20.4.2015 / 15:03

טורוידון קונספט הפינית הוצגה בתערוכה האקזוטית במונטה קרלו. עם 1,340 כ"ס על טהרת החשמל היא תזדקק להרבה סוללות על מסלול המירוצים

IMW  קונספט. אתר יצרן
טורידון קונספט 1MW. השם של המכונית הוא קיצור ל-. one megawatt. הפינים מסירים את הכפפות/אתר יצרן

שני אירועים יוקרתיים נערכים בימים אלה על אדמת נסיכות מונטה-קרלו ברצועת דרום צרפת. האחד, הוא טורניר הטניס (חימר) המסורתי לחודשי האביב, בעוד חובבי הרכב יכולים לעצור ולהזיל ריר על מכוניות ספורט אקזוטיות שמדגמנות בתערוכת Top Marques Monaco. זהו מעוזם של פרארי, למבורגיני, רולס רויס, וכל מי שרוצה להפגין את מרכולתו הנדירה בפני קהל צרכנים שהפרוטה בכיסו.

אחת ההפתעות הגדולות בתערוכה היא חברת טרוידון מפינלנד. זו נדדה למונאקו עם מכונית על-אקזוטית ("מגה-קאר" לדברם) בשם 'טרוידון' קונספט 1MW, המפיקה ממערכת הנעה חשמלית יותר מ-1,340 כ"ס. נתונים אלה עוברים את בוגטי וירון (1,200 כ"ס), כמעט שווים עם קוניגסג אגרה 1, וקצת פחות מקוניגסג רגרה החדשה שהוצגה לפני מספר חודשים.

המכונית מסוגלת לקבל לקרביה הספקים שונים, ולכן סביר שדגם סדרתי נוסף, יהיה מתון יותר ועשוי להסתפק במנועים אחרים שיימכרו בגרסאות רגילות. יחד עם כך, הפינים מדגישים את הסגולות של מערכת החשמל שאימצו, ומסבירים שהיא יכולה לשמש גם חטיבת מירוצים, אולם זו תצטרך להחליף לה מספר גדול של סוללות לאורך המירוץ. נתוני ביצועים אינם ידועים.

האיש מאחרי טרוידון הוא פאסי פנסאן, מהנדס מכוניות במקצועו מזה 20 שנה, ומי שעמד בעבר בתת מחלקות הנדסיות של הונדה, יגואר וחברת העיצוב זגטו האיטלקית, בטרם החליט לצאת לדרך עצמאית. "הקמתי את החברה ב-2011 כדי להשתלב במירוצי הסיבולת 24 השעות בלה-מאן. הרעיון הוא לעשות שימוש במערכת חשמלית טהורה ולבדוק את גבולות היכולת שלה", כך אומר.

את המכונית מיצר בידיו פנסאן בפינלנד מתרוכות קרבון וחומרים קלים אחרים, עם שאיפות להפצה גלובאלית. אולם נכון להיום, אף אחד לא יודע באיזו מסגרת זמן מדובר וכמה תעלה כל יחידה. לפחות ההחלטה לחשוף את המכונית במונטה קרלו, תניב לו מכירה אחת או שתיים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully