וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הליך הפיטורים: אבי וייס כינס את העובדים

26.4.2015 / 15:43

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 כינס לפני שעה קלה את עובדי החברה ועדכן אותם באשר להליך הקיצוצים הצפוי בחברה אשר יחל בימים הקרובים. בכינוס התייחס וייס להפסדים של הזכייניות בעקבות מבצע "צוק איתן" ולסוגיות נוספות

אבי וייס. ראובן קסטרו
אבי וייס/ראובן קסטרו

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס כינס לפני שעה קלה את עובדי החברה ועדכן אותם באשר להליך הקיצוצים הצפוי בחברה אשר יחל בימים הקרובים. הנהלת החברה מבקשת לקצץ 5 מיליון שקלים מהתקציב, והיא תעשה זאת באמצעות הליך פיטורים וקיצוצי שכר - לרבות שכר העובדים הבכירים וההנהלה.

בכינוס העובדים התייחס וייס להפסדים של הזכייניות קשת ורשת בעקבות מבצע "צוק איתן" ואמר שהם "מגיעים למספר דו ספרתי של מליונים", והזכיר את התמורות בשוק הפרסום המצטמצם. מרבית הוצאות החברה, אמר וייס, הן על כח אדם - ולכן שורה של קיצוצים שערכה החברה בהוצאות השוטפות, בהן הפסקת פעילות אחת משתי ניידות השידור, הפסקת התקשרויות עם פרילאנסרים, צמצום השימוש במוניות והפסקת ההתקשרות עם סוכנות הידיעות AP - לא הביאו לצמצום המיוחל בתקציב.

סוגיה נוספת שמקשה על הנהלת חדשות 2 היא הסירוב של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו להכיר בתכנים של חברות החדשות כחלק ממחויבויות התוכן של הזכייניות. קשת ורשת משקיעות בחדשות 2 סכום גבוה מזה המינימלי שמחייב אותן החוק, אולם סכום עודף זה אינו מוכר להן כהוצאות תוכן, והן מפנות לשם כך תקציבים לאפיקים נוספים במקום לחברת החדשות.

לפני שבועיים התקיימה פגישה של חברי ועד חדשות 2 עם הנהלת החברה, וזו הודיעה כי בכוונתה לזמן כבר בתחילת השבוע לשימועים שלפני פיטורים כ-10 עד 15 עובדים ולקצץ בשכרם של עשרות עובדים נוספים. בוועד ביקשו מההנהלה לתת להם נתונים לגבי שיעור הקיצוץ ומספר העובדים שעליהם הוא יחול, ובימים אלה מתקיימים בין הצדדים דיונים באשר למספרים המדויקים של המפוטרים והיקפי הקיצוצים. דיון בין הצדדים ייערך בבית הדין לעבודה באמצע שבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully