וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים אחרי באב"ד: הרשות השנייה מקצצת בתקציב ומורידה בשכר

27.4.2015 / 12:15

אחרי שהתנועה לחופש המידע חשפה את רשימת הספקים של הרשות השנייה והצביעה על חגיגות תקציב ובזבוזים, מתפרסם תקציב הרשות לשנת 2015 הכולל את תהליך ההתייעלות שהחל בשנה שעברה, ובתוכו קיצוץ של 22 אחוזים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניר שוויקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקציב הרשות השנייה לשנת 2015 אושר על ידי משרד האוצר והוא יובא היום (שני) לאישור מועצת הרשות. התקציב החדש מגלם בתוכו קיצוץ של 22%, מכ-37 מליון ש"ח לכ-29 מליון ש"ח. תקציב השכר יקטן ב-25%, ותקציב ההפקות יבוטל. אישור התקציב, עליו עובדים בשנה האחרונה ואשר כולל בתוכו הליך התייעלות, מגיע לאחר שהתנועה לחופש המידע חשפה את רשימת הספקים של הרשות אשר הצביעה על בזבוז וחוסר יעילות.

ברשות אומרים כי התקציב החדש הוא ביטוי לתהליך התייעלות ורענון שורות משמעותי וולונטרי ורחב היקף שהובל על ידי הרשות השנייה במהלך שנת 2014 ובמסגרתו נערך בין היתר תהליך פרישה מרצון והתאמת מבנה הרשות ליום שלאחר הקמת הרשות לשידורים מסחריים. תוצאותיו של תהליך זה באות לידי ביטוי בחסכון של 25% מתקציב השכר ברשות השנייה לשנת 2015.

בנוסף, בשנת 2015 לא יוקדש תקציב נפרד להפקות הרשות כפי שהיה נהוג בשנים קודמות ובמקום זה בשנת 2015 יוקדשו כספי העיצומים להפקות הסרטים והדבר יעשה תוך שיתוף פעולה עם זכייניות הטלוויזיה. באופן זה, אומרים ברשות, ישמר האינטרס הציבורי בהפקת סרטים בעלי חשיבות ציבורית ואשר גוף שידור מסחרי המונע משיקולי רייטינג לא ייתן להם מענה, אך הדבר יעשה במימון נמוך יותר מצד הרשות השנייה.

מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, מסר הבוקר: "התקציב המובא כיום לאישורה של מועצת הרשות השנייה מבטא היטב את האיזונים הדרושים בדבר שימור חוסנה של הרשות השנייה ויכולתה לבצע את המשימה הציבורית המוטלת עליה ולהגן על האינטרס של קהל הצופים והמאזינים בטלוויזיה המסחרית וברדיו האזורי ומאידך לוקחת בחשבון את אמות המידה המצופות ממנה כרשות ציבורית – בדבר התנהלות יעילה, התחדשות והתאמת המערכת לנסיבות המשתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully