וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: ערוץ 10 כשיר לקבלת רישיון

27.4.2015 / 14:30

מועצת הרשות השנייה בראשות היו"ר אוה מדז'יבוז' אימצה בישיבתה את חוות הדעת, לפיה אין מניעה להעניק לערוץ לרישיון של 15 שנות שידורים - זאת למרות חובות התוכן שלו. בערוץ סרבו היום להתייחס למאמצי ההסדרה של מבנה הבעלות

קמפיין משדר הבחירות של ערוץ 10. צילום מסך
קמפיין משדר הבחירות של ערוץ 10/צילום מסך

מועצת הרשות השנייה אימצה בישיבתה היום (שני) את חוות הדעת של עו"ד הילה שמיר ושל מ"מ המנכ"ל ניר שוויקי, לפיה אין מניעה להעניק לערוץ רישיון של 15 שנות שידורים. כזכור, השניים כתבו כי "המועצה רשאית לקבוע כי ישראל 10 כשירה לבקשת אפיק ולבקשת רישיון" וכי "חומרת ההפרות ונסיבותיהן בתחום התוכן (חוב תוכן בהיקף של כ-16 מיליון שקלים, ד.א.) אינן מצדיקות את אי מתן הרישיון". עוד אישרה מועצת הרשות את התקציב לשנת 2015, המגלם בתוכו קיצוץ של כ-22 אחוזים בהוצאות.

אין משמעות ההחלטה היום כי לערוץ 10 יוענק רישיון שידורים קבוע, שכן בפניו עומדות כעת שלוש משוכות. ראשית, עליו להסדיר את מבנה הבעלות, כיוון שקבלת הרישיון מותנית בכל שלא יהיו מניות הערוץ 10 בידי נאמן. בערוץ 10 סרבו היום להתייחס למאמצי ההסדרה של מבנה הבעלות. בנוסף, על הערוץ יהיה להעמיד ערבויות שונות בסכום של יותר מ-70 מיליון שקלים, כמו ם פרעו חוב מול משרד האוצר של כמה מליוני שקלים רטרואקטיבית על דמי ה-BID.

אוה מדז'יבוז. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"צעד משמעותי". מדז'יבוז'/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז': "ההחלטה על כשירותו של ערוץ 10 לבקשת רישיון ואפיק היא צעד משמעותי בתהליך העברתו באופן הדרגתי של שוק הטלוויזיה המסחרית משוק של זיכיונות לשוק הפועל על בסיס רישיונות ארוכי טווח, באופן שיאפשר את פתיחתו לתחרות אמיתית ותתרום לחיזוק וקידום מגוון ואיכות בטלוויזיה המסחרית בישראל, לטובת הציבור הישראלי. בעם זאת יודגש, כי קבלת הרישיון מותנית באופן בקבלת האסמכתאות לשינוי במבנה הבעלות בערוץ כנדרש בחוק וכן בהצגת הערבויות הבנקאיות לבעל רישיון והמחויבות הדרושות בעניין התוכן".

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, הוסיף: "החלטת המועצה נשענת על עבודה מקיפה של הגורמים המקצועיים והמשפטיים ברשות השנייה במטרה להכשיר את הקרקע ולהתחיל בתהליך יציאתו של ערוץ 10 לרישיון, בכפוף לעמידתו בתנאים שהוצגו לו היום במפורט. הרשות השנייה תוסיף לפעול כדי לקדם הסדרה ארוכת טווח של שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, על מנת להבטיח את יציבותו ועצמאותו ועל מנת לאפשר תחרות הוגנת וכניסת שחקנים נוספים".

מערוץ 10 נמסר: "הערוץ ימשיך להציג אלטרנטיבה טלוויזיונית לצופים ואלטרנטיבה תחרותית לענף הפרסום וימשיך למלא אחר כל הכללים והמחויבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully