וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של מאי פאטל: נשקלת תביעה נגד "הבוקר של קשת"

29.4.2015 / 13:35

בתוכנית הבוקר הוצג אייטם על החיילת שנחשפה כמי שהוטרדה מינית על ידי סא"ל לירן חג'בי מגבעתי. אלא שבמכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, טוענת עורכת דינה כי פאטל סירבה להתראיין והדברים הוצאו במרמה. הפקת התוכנית: "בשום שלב לא נאמר כי אין לעשות שימוש בתוכן השיחה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הראיון הושג במרמה". יואב לימור וגלית גוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את החיילת מאי פאטל, שוקלת נקיטת צעדים משפטיים נגד התוכנית "הבוקר של קשת", בהגשת יואב לימור וגלית גוטמן, זאת בטענה כי מה שהיא מגדירה כ"ראיון עם פאטל" שהוצג בתוכנית, הושג במרמה.

מאי פאטל היא החיילת שהוטרדה מינית על ידי סא"ל לירן חג'בי, מפקד גדוד "צבר" בגבעתי. היא נחשפה ביום שני, בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, ובו תקפה את עסקת הטיעון שגיבשה הפרקליטות מול חג'בי. החשיפה של המתלוננת בפרשת חג'בי סוקרה בהרחבה בכלי התקשורת השונים, אולם פאטל עצמה סירבה להתראיין.

אתמול (שלישי) הובא ב"הבוקר של קשת", מה שעורכת דינה של פאטל מגדירה כראיון עמה. כיממה לאחר השידור שלחה אלוני סדובניק מכתב אל תוכנית הבוקר, בו היא מציינת כי "הראיון הושג בדרכים לא כשרות". עורכת הדין דורשת את תגובת עורכי התוכנית ואת הקלטת דבריה של פאטל, על מנת להחליט באילו צעדים לנקוט בהמשך, בהם הגשת תביעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדברים שודרו במסווה של ראיון". פאטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששלחה עו"ד אלוני סדובניק לתוכנית הבוקר, והגיע לידי וואלה! ברנז'ה היא טוענת: "ההקלטה שביצעת ושידרת ברבים במסווה 'ראיון' שכביכול נתנה מרשתי לתוכנתכם, מהווה עבירה פלילית לכאורה. מרשתי עומדת על כך כי כלל לא התראיינה לא אליכם ולא אל כלי תקשורת אחר וההקלטה שביצעתם היתה ללא ידיעתה ומבלי לקבל את רשותה".
בהמשך היא מציינת: "ההתנהגות הזו של עיתונאי אשר דורס ברגל גסה את רצונו של אדם שלא להתראיין והשמעת ההקלטה ברבים מהווה הפרה של זכות לפרטיות".

לוואלה! ברנז'ה אמרה עורכת הדין כי פאטל ציינה במפורש, כאשר קיבלה פנייה מתוכנית הבוקר, כי היא מסרבת להתראיין וכי הדברים ששודרו במסווה של ראיון, נאמרו שלא לציטוט, אלא בתום, במענה לשאלה שהופנתה אליה לאחר שהבהיר שהיא מסרבת להתראיין.

מהפקת התוכנית נמסר בתגובה: "בהמשך לפוסט הפומבי שהעלתה מאי לפייסבוק, פנתה אליה תחקירנית התכנית, הציגה עצמה ושמעה ממנה מדוע בחרה בצעד הזה. בשום שלב לא נאמר לתחקירנית כי אין לעשות שימוש בתוכן השיחה או בציטוטים ממנה. החלק הקצר מהשיחה שהגיע לשידור תאם את המסר החשוב שמאי ביקשה להעביר ולא כלל מידע שטרם פורסם על ידי מאי עצמה. מכל מקום, טרם התקבלה כל פניה מטעם עורכת-דינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully