וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים: פגישת חירום בעקבות הקפאת ההפקות ברשות השידור

7.5.2015 / 12:30

בהעדר החלטה בנוגע לגביית האגרה, הוקפאו לפני מספר ימים כל הפקות המקור שתוכננו ברשות. היוצרים יפגשו עם עורך הדין שייצג אותם בבג"ץ על מנת להחליט כיצד להגיב למכה שניחתה עליהם

הפגנת היוצרים. באדיבות המצולמים
הפגנת היוצרים/באדיבות המצולמים

ארגוני היוצרים יקיימו ביום ראשון פגישת חירום, על מנת לבדוק ולקבוע כיצד להתמודד עם הקפאת הפקות המקור שתוכננו ברשות השידור. הפגישה תתקיים עם עורך הדין שייצג את היוצרים בבג"ץ שהגישו נגד רשות השידור עו"ד יהושע רזניק ולאחר מכן תתקיים ישיבה שבה ייקבעו את עמדתם ואת דרכי הפעולה.

בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישו היוצרים, נקבע כי הרשות מחויבת להשקיע בשנת 2014 20% מההכנסות מאגרת הטלוויזיה בהפקות מקור ממפיקים חיצוניים, ובשנת 2015 יושקעו 25% מההכנסות.

אלא שבהיעדר ההחלטה בנוגע לגביית האגרה, וכן בנוגע לעתידה של רשות השידור, הוקפאו הפקות המקור שתוכננו, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. גורמים בקרב ארגוני היוצרים אמרו לוואלה ברנז'ה כי ישנם מי שמעדיפים בשלב הזה לא לפתוח במאבק, ולהמתין עד שתחלוף תקופת הביניים והרשות תתייצב ובכך להבטיח שבטווח הרחוק תשוב הרשות לרכוש הפקות מקור חיצוניות.

יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור, הביע נכונות להשקיע בהפקות מקור עם כנסתו לתפקיד. הוא נפגש עם נציגי היוצרים והמפיקים וברשות הספיקו לחתום על חוזים ולאשר הפקות, אולם בהיקפים נמוכים בעשרות מיליוני שקלים, ממה שתוכנן ונדרש.

על רקע אי הוודאות בנוגע לגביית האגרה ובנוגע למועד האחרון להקמת הגוף החדש, שככול הנראה יידחה בשלושה חודשים נוספים, מחודש יולי לספטמבר, ספק אם היוצרים יקבלו בשורות מכיוונה של רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully