וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים: חוזרים לבית המשפט או לרחובות?

10.5.2015 / 23:25

הבוקר נפגשו נציגי ארגוני היוצרים עם עורכי הדין שעתרו בשמם לבג"ץ נגד רשות השידור, על רקע הקפאת ההפקות המקור. על הפרק: הפעלת לחץ פוליטי, הליכים משפטיים והפגנות מחאה

פלייר לברנז'ה: מחאת היוצרים נגד קשת. צילום מסך
פלייר לברנז'ה: מחאת היוצרים נגד קשת/צילום מסך

היום (א') קיימו נציגי ארגוני היוצרים פגישת חירום, על רקע הקפאת הפקות המקור ברשות השידור. בסיום הפגישה הוחלט על בדיקת דרכים משפטיות לכפות על הממשלה לעמוד בהתחייבות רשות השידור, הפעלת לחץ במישור הפוליטי ובנוסף, נשקלת האפשרות לצאת להפגנות ולפעולות מחאה.

בשבוע החולף התברר כי רשות השידור לא תוכל לעמוד בדרישות החוק, ולהשקיע עשרות מיליוני השקלים בהפקות מקור, כפי שנקבע בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישו. היוצרים. רשות השידור מחויבת להשקיע בשנת 2014 20% מההכנסות מאגרת הטלוויזיה בהפקות מקור ממפיקים חיצוניים, ובשנת 2015 - 25% מההכנסות.

ואולם, בעקבות הליך הפירוק שאליו נכנסה רשות השידור, ובעקבות הצהרות שר התקשורת על ביטול האגרה, לא תוכל הרשות לעמוד במחויבות ההפקות, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. עד כה ברשות הספיקו לחתום על חוזים ולאשר הפקות, אולם בהיקפים נמוכים בהרבה מהסכומים שעליהם היא מחויבת.

לנוכח המשבר הקשה נפגשו נציגי היוצרים עם עורכי הדין שהגישו את העתירה לבג"ץ, עו"ד יהושע רזניק ועו"ד ינון סרטל. פרט להמתנה למינוי השר שיהיה אחראי על רשות השידור, הוחלט לבדוק את הדרכים המשפטיות שבאמצעותם ניתן יהיה לכפות על הרשות לעמוד במחויבותה.

"לאור המצב האנומלי שאליו נקלענו, אנחנו בהחלט בודקים אופציות משפטיות", אומר יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור. "אנחנו נפעל גם מול השר גלעד ארדן, שנתן לנו את ההבטחות, הוא הרי לא נעלם לסין. נפעל גם מול השר הנכנס ויש גם את הרחוב. אנחנו לא חדשים במאבקים, בכל בוקר אנחנו מתעוררים לקרקע רועדת. נעשה הכל כדי שהיוצרים, היצירה והציבור לא ייפגעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully