וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי פלילים: גיא פלג הפר צא"פ; חדשות 2: הוא היחיד שהיה מעודכן

12.5.2015 / 20:17

האם גיא פלג הפר צו איסור פרסום? לפי החישוב של כתבי הפלילים מכלי התקשורת המתחרים - בהחלט כן, לפי החישוב של חדשות 2 - "תוקף הצו פג, ופלג היה הכתב היחיד שידע על המעצר". וואלה ברנז'ה מכסה טפח ומגלה טפחיים

גיא פלג. ברני ארדוב
גיא פלג/ברני ארדוב

כתבי משפט ופלילים זועמים על כתב המשפט של חדשות ערוץ 2, גיא פלג, משום שזה הפר לטענתם צו איסור פרסום גורף שהטילה המשטרה, ופרסם פרשה דרמטית הנחקרת בימים אלו.

כבר יותר מחודש שמשטרה חוקרת את פרשת הרצח שקיבלה תפנית מפתיעה. גם כאן, בוואלה ברנז'ה לא ניתן להביא את הפרטים בעקבות צו איסור הפרסום הגורף שהטיל בית המשפט לבקשת המשטרה. הצו אמור היה לפוג היום (ג') בחצות וגורמים המעורים בנושא העריכו לאחר הפרסום של פלג, כי המשטרה תבקש להאריך אותו במספר ימים נוספים. ואכן, זמן קצר אחרי הפרסום בערוץ 2 האריך בית המשפט, לבקשת המשטרה, את צו איסור הפרסום עד ה-17 במאי.
אותם גורמים הוסיפו כי לנוכח רגישות החקירה, גם קרובים ובני משפחה של המעורבים אינם מעודכנים בפרטים.

פלג, למרות הצו, סיפר בשידור על החקירה המשטרתית, וכמובן שהדיווח לווה באזכור שמדובר בפרסום ראשון. הסיפור, כולל הפרטים, הועלה לאחר מכן לאתר האינטרנט של חדשות ערוץ 2, וגם שם הוצג כ"פרסום ראשון", שש שעות לפני פקיעתו של הצו.

"יוצא עם זה כאילו זה פרסום ראשון"

"זו חוצפה", אמר כתב פלילים לוואלה ברנז'ה, "אנחנו יודעים מהפרשה כבר יותר מחודש ולא עושים כלום"

"זו חוצפה", אמר כתב פלילים לוואלה ברנז'ה, "אנחנו יודעים מהפרשה כבר יותר מחודש ולא עושים כלום והוא מפר את הצו ויוצא עם זה כאילו זה פרסום ראשון. היה עליו להתקשר ולוודא שהוא לא מפר את הצו". גם כתבים נוספים תהו בעקבות הפרסום האם ניתן לפרסם את הפרשה ומדוע פלג יצא עם הפרסום, על אף הצו, והאם המשטרה תפתח נגדו בחקירה.

ממשטרת מחוז תל אביב סירבו למסור התייחסות. מחדשות 2 נמסר בתגובה: "צו איסור הפרסום הוצא ב-4 במאי למשך שבעה ימים עד ה-12 במאי ולהבנתנו הצו פג אמש. אם השופט היה מתכוון שהצו תקף גם היום הוא היה כותב שהצו לשמונה ימים או לחילופין שהצו עד ה-12 במאי, כולל".

"יתרה מכך, אנו מופתעים שכל הכתבים שטוענים שידעו מהמעצר אבל לא פרסמו על כך בשל הצו לא הגיעו ולא שלחו צלמים היום להארכת המעצר של החשוד. צוות חדשות 2 היה היחיד שצילם את החשוד בהארכת המעצר זאת משום שגיא פלג היה הכתב היחיד שידע על המעצר", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully