וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

* המופיע בפרסומת אינו לבן

וואלה! ברנז'ה

14.5.2015 / 11:51

בשבוע שעבר הוציאה מטרנה פרסומת בה אמהות כותבות עצות לאמהות חדשות, עם מאפיין אחד בולט: כל האמהות והתינוקות בה - לבנים. צפו בגרסת הכיסוי שהוציאו כעת בני הקהילה האתיופית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשובה נוסח שחור-לבן: בשבוע שעבר יצאה חברת "מטרנה" בקמפיין טלוויזיוני במסגרתו שודרה פרסומת למזון לתינוקות בה אמהות לתינוקות כותבות עצות לאמהות חדשות. המאפיין הבולט ביותר בפרסומת, כמו גם בפרסומות רבות אחרות על המסך: כל האמהות, והתינוקות שמופיעים בה - לבנים.

על רקע המשך מחאת יוצאי אתיופיה, העלו אתמול (רביעי) פעילים חברתיים סרטון תשובה, הפעם בכיכוב אמהות שחורות, שכותבות לאמהות כמותן מסרים כמו "עדיף שיהיה לך ילד לבן".

המשורר והפעיל החברתי העומד מאחורי הסרטון, שלומי חתוכה, מסביר לוואלה ברנז'ה: "אני עוקב אחרי הרבה פרסומות והם תמיד מלאים באשכנזים ואשכנזיות, וכלם יפים ונהדרים ויש הגמוניה מוחלטת. במסגרת הפעילויות שאנחנו עושים, אנחנו רוצים להעלות את המודעות לנושא וגם להמחיש שיש פתרון. רצינו להראות כמה קל לעשות את זה אחרת, את הסרטון עשינו ביום וחצי, כולל מוזיקה, צילום ועריכה, כולם התנדבו, זה לא עלה שקל, ודרכו רצינו לתת דוגמה מוחשית לאנשים, להראות שיש אנשים שנראים כמוהם, כי יש העלמות מוחלטת מהייצוג של האנשים האלו".

במסגרת הפעילויות חתוכה וחבריו הפעילים מעניקים סדנאות במשרדי פרסום, כדי להעלות את המודעות לייצוג מגוון. "הפרסומאים דווקא מבינים ומסכימים איתנו, אבל הרבה פעמים הדרישות באות דווקא מצד הלקוחות, המפרסמים, החברות שודרשים סוג מסוים של אנשים", הוא אומר.

מחברת מטרנה נמסר בתגובה: "מטרנה שמה לה למטרה להיות תמיד הכי קרובה לאמא הישראלית באשר היא. הקמפיין החדש זוכה לאהדה ולהשתתפות רחבה בקרב כלל ההורים בישראל, אשר התגייסו לחלוק עצות מניסיונם להורים שבדרך".

הפרסומת "הלבנה"

וגרסת הכיסוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully