וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחותו של הממונה על משאבי אנוש

14.5.2015 / 15:09

בהתאם לתחזיות, ראש הממשלה סיכם עם סגן השר אקוניס על קידומו לתפקיד שר במשרד התקשורת, כשאת תפקיד שר התקשורת ימלא נתניהו, שימשיך להחזיק בתיק מאז עזיבתו של ארדן. ומה משמעות המינוי? מסר לענף: יש רק בוס אחד, וקוראים לו ביבי. פרשנות

בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
קרוב לעין, קרוב ללב. בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

ראש הממשלה החליט להשאיר אצלו את תיק התקשורת, ולקדם את סגן השר אקוניס לתפקיד שר במשרד - כך סיכם היום (חמישי) בנימין נתניהו, זאת במסגרת חלוקת התיקים לחברי מפלגתו.

אין מדובר בהפתעה, שכן בשבועות האחרונים רמז נתניהו באמצעים שונים כי בכוונתו להשאיר את התיק קרוב לליבו ולעינו משום שברצונו לבצע רפורומות משמעותיות. הבחירה באקוניס, מקורבו ואחד מהבודדים בליכוד שנשכבו על הגדר עבורו במהלך קמפיין הבחירות, מעידה על כוונתו לפעול בפרופיל גבוה לגיבוש רפורמות לפיצול ערוץ 2, להמשך יישום הרפורמה ברשות השידור (או בשמה החדש: "תאגיד השידור הציבורי") וכן להתבצרות פרלמנטרית מפני חקיקה אפשרית נגד ישראל היום. על תזמורת החקיקה הזו, ברור כבר עכשיו: ביבי ינווט, אקוניס יבצע.

כזכור, במהלך המו"מ הקואליציוני נחשף כי השותפים של נתניהו לקואליציה אולצו לחתום על התחייבות כי יתמכו בכל הצעה של שר התקשורת בכנסת ובממשלה.

שווה שתחשבו פעמיים

נתניהו יודע שיהיה קשה לו להלחם במוזס, ועל כן סביר שיבחר בטקטיקה שהולמת גם את השקפת עולמו - תחרות, תחרות, תחרות

בענף הנמצא במשבר תמידי עם כשל שוק מובהק בתחום הטלוויזיה והרגולציה, ועם עיתונים (ועיתונאים) שמתקשים להרים את ראשם מעל לפני המים - קשה להתעלם מכך שבהשארת התיק אצלו, בייחוד נוכח המלחמות חסרות התקדים שניהל נגד התקשורת במהלך קמפיין הבחירות (ובאמצעות רעייתו, אחריו), נתניהו מעוניין ראשית כל להעביר מסר: אני הוא בעל הבית, אז שווה שתחשבו פעמיים.

גם נתניהו, שמבין דבר או שניים בתקשורת, יודע שלמרות שבמבחן התוצאה הוא גזר קופן שמן מהמתקפות הישירות על נוני מוזס, יהיה קשה לו להלחם במי שהוא מגדיר כאיש החזק במדינה, ועל כן סביר שיבחר בטקטיקה שהולמת גם את השקפת עולמו - תחרות, תחרות, תחרות.

או במילים אחרות: פחות רגולציה, יותר הצפה - הכל כדי להקטין את משקלם של כוחות הרשע (עיתוני השמאל, וכמובן מוזס, שמבחינת נתניהו גרוע מהם) בעוגה.

ח"כ אופיר אקוניס במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
שליחותו של הממונה על המשאבי אנוש. אופיר אקוניס/ראובן קסטרו

רשות השידור: הרפורמה תיושם

רמז מאוד עבה לאמון ברפורמה קיבלו העובדים בסרטון הבחירות שהפיץ נתניהו ובו שם אותם בכפיפה אחת עם פעילי חמאס

נתניהו, במסגרת תפקידו כשר התקשורת, יהיה בעל ההכרעה בכמה מהסוגיות הבוערות בשוק התקשורת. בסוף חודש דצמבר אמורה רשות השידור, שכיום מתנהלת תחת מפרק, להתפזר, ובמקומה יקום תאגיד השידור הציבורי החדש.

בינתיים, מונה לתאגיד מנכ"ל זמני, אלדד קובלנץ ונבחרו חברי המועצה. הקמת התאגיד החדש וסגירת רשות השידור מיושמת במסגרת חוק השידור הציבורי שאותו יזם גלעד ארדן. מי שקיווה שתוצאות הבחירות האחרונות ישנו את גורל הרשות וידחו את הרפורמה, יגלה שהחוק החדש ייושם ומרבית עובדי רשות השידור יפוטרו.

רמז מאוד עבה לכך קיבלו העובדים בסרטון הבחירות שהפיץ נתניהו ובו, שם אותם בכפיפה אחת עם עובדי מגזרים אחרים ופעילי חמאס, שבהם נאבק.

שוק הטלוויזיה: היכונו לפיצול

גם סוגיית הפיצול של ערוץ 2 נמצאת בידיו של נתניהו, מה שמגביר את תלותן של זכייניות ערוץ 2 - וחשוב מכך - תלות חברת החדשות שנמצאת בבעלותן המשותפת

הדרך לקבלת הרישיון של הערוץ 10 תעבור דרך נתניהו, מתברר. השבוע, עם נחיתתו של לן בלווטניק בישראל לצורך הגשת הצעה לרכישת הערוץ, גורמים המעורים במשא ומתן בין בעלי המניות סיפרו כי המיליארדר צפוי להיפגש עם בנימין נתניהו. דבר הפגישה לא אושר.

הרשות השנייה קבעה לפני פחות מחודש כי הערוץ עמד בכל חובותיו והוא זכאי לקבל רישיון קבוע לשידורים, כאשר כניסת המשקיעים היא שתכריע את עתידו. בימים אלו אמורים להיכנס משקיעים לערוץ, תנאי הכרחי לצורך קבלת רישיון, שכן הערוץ לא יוכל לקבל רישיון כל עוד 25% ממניותיו מוחזקות בנאמנות. קבוצת RGE תגיש ככל הנראה את ההצעה שתהפוך אותה לבעלת הערוץ.

גם סוגיית הפיצול של ערוץ 2 נמצאת בידיו של נתניהו, מה שמגדיל, לפחות תיאורטית, את תלותן של זכייניות הערוץ - וחשוב מכך - את תלות חברת החדשות שנמצאת בבעלותן המשותפת. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה לאחר הבחירות, כמה ימים לפני הבחירות נפגש נתניהו עם בכירים בחברת החדשות של ערוץ 2. באותה הפגישה אמר כי הפיצול של ערוץ 2, אותו הקפיא לפני הבחירות - עדיין עומד על הפרק. פיצול הערוץ עלול לפגוע במותג "ערוץ 2" ובמותג 22 ויהווה גורם מכריע בכוחו של הערוץ ושל חברת החדשות.

מו"ל ישראל היום, שלדון אדלסון, בבית קזינו במקאו. אפריל 2012. AP
רגולציה על העיתונים? לא בבית ספרנו. שלדון אדלסון/AP

קבורת חמור לחוק ישראל היום

ומה באשר לעיתון הבית של לשכת רה"מ? למרות שבירותה של הממשלה הצרה שהקים, בהינתן זכות וטו על רפורמות בענף, סביר שחוק ישראל היום - שיש הסוברים שהביא להקדמת הבחירות, גם אם יעלה שוב בהובלתו של ח"כ איתן כבל, ייקבר עוד טרם הגעתו לקריאה טרומית. לפחות את הלקח הזה, ככל הנראה, נתניהו למד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully