נושאים חמים

בדקנו ומצאנו: The Marker בתביעת ענק

עיתון The Marker תובע מאופיס דיפו חצי מיליון שקלים, לאחר שברשת עשו שימוש בשם העיתון ובכתבה שפרסם במודעת פרסומת. בכתב התביעה, אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי הרשת נענתה בשלילה כאשר ביקשה אישור להשתמש בשם העיתון והטעתה במתכוון

מודעת פרסומת לאופיס דיפו (סריקה)
דורשים להסיר את כל הפרסומים שבהם נעשה שימוש בכתבה. מודעת המחלוקת (סריקה)

עיתון The Marker תובע מרשת אופיס דיפו חצי מיליון שקלים, לאחר שברשת עשו שימוש בשם העיתון ובכתבה שפרסם. ברשת לציוד משרדי ציינו באחת ממודעות הפרסום לפני החזרה לבית הספר ופתיחת שנת הלימודים, כי לפי בדיקת העיתון הרשת נמצאה כזולה וכמשתלמת ביותר.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב והגיעה לידי וואלה ברנז'ה, טוענים עו"ד דור ליאונד ואסף סקרבניק, המייצגים את העיתון הכלכלי מקבוצת "הארץ", כי רשת אופיס דיפו פרסמה מודעה על פני עמוד שלם בשער האחורי במוסף 24 של "ידיעות האחרונות" ומודעה זהה גם ב"ישראל היום".

במודעה נכתב: "דה מרקר קבע: 'רשת אופיס דיפו הרשת הזולה בישראל". בסמוך לכותרת המודעה, הופיע גזיר עיתון עם חלק מטבלת ההשוואה שהופיעה בעיתון, במסגרת הכתבה שפורסמה בקיץ שעבר, וכותרתה הייתה: "בדיקת The Marker האם משתלם לקנות ציוד לבית הספר באינטרנט?". בכתבה נבדקו 25 מוצרים במספר רשתות שיווק של ציוד לבתי הספר.
בכתב התביעה נטען כי באופיס דיפו אמנם פנו לקבלת אישור לשימוש בשם העיתון, אולם נענו בשלילה. כמו כן, טוענים התובעים כי הציוד שהופיע במודעה אינו זהה לציוד לבית הספר שנבדק במסגרת הכתבה.

עוד מצוין בכתב התביעה כי לפני הגשת התביעה פנו עורכי הדין של The Marker לאופיס דיפו בבקשה להסיר את הפרסומים אשר מופיעים גם בקטלוגים של הרשת, כך על פי כתב התביעה. אולם, ממשיך כתב התביעה, ברשת דחו את הפניות וגם לאחר שהצהירו עורכי הדין של אופיס דיפו להסיר את המודעה, המשיכה להופיע באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של הרשת.

ב-The Markerטוענים בכתב התביעה לגניבת עין וניצול המוניטין, הפרת זכויות יוצרים, תיאור כוזב והפרת סימן מסחר ודילול מוניטין. כמו כן, טוענים בעיתון כי המודעה גרמה להטעיה על פי חוק הגנת הצרכן.

לנוכח הטענות תובע העיתון פיצויים בסכום של 500,000 שקלים, תוך ציון כי הסכום נקבע מטעמי תשלום אגרה בלבד וכי התובעים שומרים לעצמם "את הזכות להגדיל את סכום התביעה, לרבות לאחר קבלת מידע ביחס להתעשרות הנתבעת, שווי הקמפיין הפרסומי המפר, וכלל פרטי והיקף ההפרות שבוצעו על ידי הנתבעת".

בנוסף, דורשים התובעים שבית המשפט יורה לחברת אופיס דיפו להסיר את כל הפרסומים שבהם נעשה שימוש בכתבה.

מאופיס דיפו נמסר בתגובה: "הרשת עברה לאחרונה בעלות והחליפה הנהלה. אנו לומדים את הנושא עתה ונגיב לאחר בירור הפרטים".