וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: נתניהו החמיר את הדרישות למתן רישיון לערוץ 10

18.5.2015 / 13:59

(עדכון) אנשי קבוצת RGE הודיעו כי לא יחתמו בשלב זה על הסכם הרכישה, זאת לאחר שהתברר להם כי יאלצו להתמודד עם חוב של יותר מ-16 מיליון שקלים שהוטל על ערוץ 10, עליו חתם נתניהו ביום חמישי, לפני כניסתו של כחלון למשרד האוצר

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן
אביב גלעדי: "אנחנו מאוד רוצים את הערוץ אבל בכל פעם אנחנו מתמודדים עם עוד שד שיוצא מהארון"

(עדכון: 21:22)

דחיה נוספת בהצעת הרכישה של ערוץ 10: היום (שני) אמורים היו להיפגש נציגי חברת RGE עם נציגי בעלי המניות בערוץ יוסי מימן וארנון מילצ'ן, אולם בשעות הערב הודיעו אנשי קבוצת RGE שההסכם לא ייחתם היום, זאת לאחר שהתברר להם כי ייאלצו להתמודד עם חוב של יותר מ-16 מיליון שקלים שהוטל על ערוץ 10, עליו חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי - לפני כניסתו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר.

מדובר על דמי זיכיון שלא נגבו מערוץ 10 בין השנים 2012 – 2015 כאשר הערוץ קיבל הארכת זיכיון. הרשות השנייה העריכה שזה הסכום שעל הערוץ היה לשלם, ונתניהו חתם על הדרישה בניגוד להמלצות אגף התקציבים באוצר.

אמנם באוצר המליצו להפחית את החוב לסכום של עד חמישה מיליון שקלים, אך גורמים המעורבים במשא ומתן אמרו הערב כי נכון לעכשיו נציגי קבוצת RGE אינם מוכנים ליטול את החוב על עצמם ולחתום על ההסכם. "אנחנו מאוד רוצים את הערוץ אבל בכל פעם אנחנו מתמודדים עם עוד שד שיוצא מהארון", אמר הערב לוואלה ברנז'ה אביב גלעדי, אחד משלושת הבעלים של קבוצת RGE. "בכל פעם צצות עוד דרישות ועוד דרישות, יש מה שאנחנו רוצים ומה שאנחנו יכולים. אני לא יודע האם זה סוף פסוק, אנחנו עדיין רוצים, אבל יש גבול".

קבוצת RGE נמצאת בבעלותם של המיליארדר לן בלווטניק, משפחת רקנטי ואביב גלעדי. בראיון שהעניק בשבוע החולף גלעדי לוואלה ברנז'ה, הוא אמר כי ההסכם צפוי להיחתם בסוף השבוע. גורם המעורב בפרטים מסר מוקדם יותר היום לוואלה ברנז'ה כי קבוצת RGE תשלם לערוץ על פי ההצעה כ-120 מיליון שקל לכיסוי חובות הערוץ.

שבועיים לדד ליין שהציבה הרשות השנייה

עיקר המחלוקת בימים האחרונים הייתה בין בעלי המניות ארנון מילצ'ן (24%) ויוסי מימן (51%) לבעלי קבוצת RGE. גם פניית העובדים למנכ"ל הקבוצה ומי שהוביל את המגעים מטעמה, מודי פרידמן, ודרישה לקבל מניות בערוץ - לא היוו מכשול. זאת, משום שפחות מיממה לאחר ששלחו העובדים את מכתבם, נמסר להם מהנהלת הערוץ כי עניין המניות אינו אפשרות ברת יישום בשלב זה.

לערוץ 10 נותרו שבועיים כדי לעמוד בתנאים שהציבה הרשות השנייה על מנת לקבל רישיון. החתימה הערב, אם לא יתקל ההסכם בהתנגדות מצדו של אילן שילוח, יזם היי טק ויו"ר מקאן, יוכל ערוץ להציג וכניסת המשקיעים החדשים ושינוי מבנה הבעלות, הצגת ערבויות ותשלום חובות ולקבל רישיון קבוע לשידורים.

כך או אחרת, העסקה טעונה את אישור, או נכון יותר אי שימושו של הפרסומאי אילן שילוח בזכות הסירוב. שילוח אמר היום לוואלה ברנז'ה כי לא עודכן בנוגע לפגישה הצפויה אבל ההסכם החתום אמור להישלח אליו לצורך אישור. "אני אמור לקבל את ההסכם אחרי שיחתמו עליו. אם ההצעה תהיה כלכלית - אשווה, אם לא תהיה כלכלית - לא אקח. יש לי 14 יום להחליט ואולי להשוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully