וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש לארגון העיתונאים: לא לקבלת נתוני שכר, כן למידע על החיסכון

19.5.2015 / 13:06

הפיטורים בחדשות 2: ארגון העיתונאים דרש לקבל נתונים בנוגע לשכר עובדים ומספרם, אולם ביהמ"ש קבע כי טענותיו "עמומות ולא ברורות". עם זאת, חייבה השופטת את ההנהלה למסור לארגון מידע הנוגע לחיסכון כתוצאה מהקיצוץ

אבי וייס. ברני ארדוב
אבי וייס/ברני ארדוב

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את בקשת ארגון העיתונאים לקבלת נתוני שכר העובדים במסגרת המו"מ בהליך הפיטורים בחדשות ערוץ 2. כזכור, ארגון העיתונאים וההסתדרות הגישו צו מניעה בבקשה לקבל נתונים כספיים בנוגע לשכר עובדים ומספר העובדים בכל אחת ממדרגות השכר והקיצוץ, זאת על מנת להמשיך במשא ומתן עם הנהלת חברת החדשות. אולם, בית המשפט קבע היום (שלישי) כי הם לא הצליחו להצביע באופן ברור על צורך מעשי בקבלת הנתונים המבוקשים. כמו כן, קבע בית המשפט כי טענות שהעלו בארגון בנושא זה הן עמומות ולא ברורות.

בית הדין קיבל את עמדת ההנהלה שבקשת ארגון העיתונאים אינה משרתת את צורכי המשא ומתן והיענות לבקשה לקבל מידע היא בבחינת פגיעה בפרטיותם של עובדים בחברה. יחד עם זאת, ציינה השופטת שרה ברוינר ישרזדה, כי יש מקום למסור מידע הנוגע לעלות החיסכון כתוצאה מהקיצוץ המתוכנן. מידע זה יועבר רק בכפוף לחתימה על כתב סודיות.

לפני כחודש הקפיאה הנהלת חדשות 2 את הליך הקיצוצים והפיטורים שמתוכנן בחברה, לאחר שוועד עובדי חדשות 2 וארגון העיתונאים הגישו לבין הדין לעבודה בקשה להוצאת צו מניעה. בוועד ביקשו מההנהלה לתת להם נתונים מדויקים לגבי שיעור הקיצוץ ומספר העובדים שעליהם הוא יחול. זמן קצר לאחר שנקבע מועד לדיון, פנה אל ארגון העיתונאים היועץ המשפטי של החברה וביקש לדחות אותו בשבוע, תוך התחייבות של ההנהלה לא לקדם צעדים חד צדדיים עד אז, ובארגון נעתרו לבקשה.

בעקבות החלטת השופטת כתב ועד העובדים של חדשות 2, לעובדים: "בית הדין לעבודה פרסם הבוקר את החלטתו שבה קיבל את טענתנו וקבע שהנתונים שנמסרו לנו אינם מספיקים לצורך גיבוש העמדה של נציגות העובדים בנוגע לפיטורים והקיצוצים".

"במסגרת הניסיון למצוא פשרה בין העמדות שהוצגו, חייב בית הדין את ההנהלה למסור לנו בתוך יומיים מה סכום החיסכון המתוכנן לכל אחת מרמות הקיצוץ, כדי שנוכל להציע אלטרנטיבות. בית הדין לא קיבל את דרישתנו לקבל את ממוצע השכר ומספר העובדים בכל אחת ממדרגות הקיצוץ. בית הדין הורה כי עם מסירת המידע עלינו ועל ההנהלה להמשיך במשא ומתן באופן יומיומי ושוטף עד למיצויו".

עם מסירת המידע היועצים הכלכליים של הארגון יישבו ויעבדו אותו, כדי שנוכל על בסיסו להציע אלטרנטיבה לתוכנית שהציעה ההנהלה ולהגיע להסכמות שיפחיתו ככל האפשר את הפגיעה בעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully