וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים מאיימים: ננקוט בהליכים משפטיים

19.5.2015 / 18:20

ארגוני היוצרים פנו היום באמצעות עורכי דינם לכונס הנכסים של רשות השידור, דוד האן, בדרישה לקיים פגישה דחופה ולמצוא פתרון שיבטיח שהרשות תעמוד ברכישת הפקות מקור בהיקף בו היא מחויבת על פי חוק, ולא - יפנו לבית המשפט

הפגנת היוצרים. באדיבות המצולמים
היוצרים מפגינים, ארכיון/באדיבות המצולמים

ארגוני היוצרים פנו היום באמצעות עורכי דינם לכונס הנכסים של רשות השידור, דוד האן, בדרישה לקיים פגישה דחופה ולמצוא פתרון שיבטיח שהרשות תעמוד בהמשך רכישת הפקות מקור בהיקף שבו היא מחויבת על פי חוק. במידה ולא יימצא פתרון, כך הודיעו במכתבם עורכי הדין יהושע רזניק וינון סרטל, ייאלצו לנקוט בהליכים משפטיים.

העתקים מהמכתב נשלחו לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, עו"ד ענר הלמן סגן למנהלת מחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה ויונה ויזנטל העורך הראשי של רשות השידור.

לפני כשבועיים התברר ליוצרים כי רשות השידור לא תוכל לעמוד במחויבותה על פי חוק, ותיאלץ להקפיא את הפקות המקור המתכוננות, בהיקף של כ-100 מיליון שקלים. זאת בשל המשבר הכלכלי ברשות השידור בעקבות היעדר ההכנסות מגביית האגרה. הסכום שאמור היה להיכנס לקופת הרשות מגביית האגרה נאמד בכ-400 מיליון שקלים.

היקף ההשקעה בהפקות המקור נקבעה בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישו היוצרים. עורכי הדין רזניק וסרטל, ייצגו את היוצרים בעתירה שבעקבותיה נקבע כי רשות השידור מחויבת להשקיע בשנת 2014 20% מההכנסות מאגרת הטלוויזיה בהפקות מקור ממפיקים חיצוניים, ובשנת 2015 היא מחויבת להשקיע 25% מההכנסות.

במכתב שנשלח היום לכונס הנכסים של הרשות, הנמצאת תחת פירוק, מצוין כי רשות השידור לא עומדת במחויבותה אף לא בקירוב. "המציאות בה רשות שהוקמה על פי דין מפרה את הוראותיו המפורשות של החוק, הינה קשה ולכך התייחסו בעבר, במילים קשות, הן מבקר המדינה והן בית המשפט העליון", כך נכתב.

בהמשך מכתבם, מציינים עורכי הדין: "נוצר מצב חסר תקדים בו רשות שהוקמה על פי דין ופועלת מכוחו של החוק מפרה את הוראותיו, בשעה שהיא מנוהלת על ידי המדינה עצמה".

עורכי הדין רזניק וסרטל פנו בנושא להאן ב-19 במרץ, בדרישה למציאת פתרון. בהתכתבויות שצרפו לפנייתם האחרונה, עולה כי רשות השידור חתמה במהלך 2014 על חוזים להפקות מקור בהיקף של יותר מ-20 מיליון שקלים, אולם שילמה שני מיליון שקלים בלבד. עוד עולה כי על התחייבויות משנת 2012 שילמה הרשות עד שנת 2014 יותר מ-70 מיליון שקלים ועל חוזים משנת 2013 שולמו במהלך 2014 יותר מ-57 מיליון שקלים. בסך הכל בשנת 2015 נבחרו הפקות שעמן החל משא ומתן בהיקף של 24 מיליון שקלים. מדובר בסכומים הרחוקים מההיקף שנקבע על פי חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully