וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 עותר לבג"צ נגד נתניהו: "ברוטליות רגולטורית"

20.5.2015 / 13:51

(עדכון) ערוץ 10 מוריד את הכפפות מול ראש הממשלה ותובע מהמדינה לבטל את הצו עליו חתם ברגע האחרון, אשר מחייב את הערוץ לשלם חוב בגובה 17 מיליון שקלים, לפני שיוכל לקבל רישיון. העליון נעתר לבקשה והעניק לנתניהו שבעה ימים כדי להגיש תגובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 18:48)

מורידים כפפות: ערוץ 10 עתר היום (רביעי) לבג"צ בבקשה לבטל את ההחלטה שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל בשעות האחרונות שלו כשר אוצר - לחייב את הערוץ לשלם 16.8 מיליון שקלים. "זוהי, אפוא, תמצית התנהלותו של שר האוצר", נכתב בעתירה, "התנהלות המאופיינת בברוטליות רגולטורית, בהתייחסות לזכות הטיעון של ישראל 10 כאסקופה נדרסת שתוצאותיה היא פגיעה קשה בישראל 10, תוך סכנה מוחשית לעצם קיומו של ערוץ 10 בטווח המיידי, לפלורליזם בשוק התקשורת ולחופש הביטוי".

שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, נענתה לבקשת הערוץ והורתה על קיום דיון דחוף תוך שהעניקה לנתניהו שבעה ימים כדי להגיש תגובה לעתירה.

ביום חמישי, לפני שעזב את תפקידו כשר אוצר, קיבל נתניהו את המלצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, לחייב את ערוץ 10 בתשלום של 16.8 מיליון שקלים, עבור ה"ביד", זאת בניגוד להמלצת אנשי אגף התקציבים לחייב את הערוץ בסכום של עד כ-5 מיליון שקלים.

ככל הנראה בעקבות החוב והמסר שהתקבל מכיוונו של נתניהו, הודיעה קבוצת RGE כי לא תרכוש את הערוץ, כיממה לאחר שהייתה אמורה לחתום על ההסכם על בעלי המניות בערוץ. גם אילן שילוח, שהגיש הצעה לרכישת הערוץ, הביע הסתייגות.

"החלטה שמניעיה והבהילות שבה התקבלה אינם ברורים"

"בכדי להמחיש את ההתנהלות האבסורדית יצוין כי ערוץ 10 התוודע להחלטה מידיעות שפורסמו באמצעי התקשורת, ועד לרגע זה עלו בתוהו כל הניסיונות לברר עם הגורמים המקצועיים את אופן השתלשלות העניינים ולקבל את ההחלטה המדוברת"

בעתירה נטען כי מדובר במחטף שעשה נתניהו שעות ספורות לפני השבעת הממשלה וכניסתו של שר האוצר לתפקיד. עוד טוענים בערוץ כי "ההחלטה היא קרדינלית, והתקבלה בעיתוי גורלי ומבלי שניתנה ואף נרמסה זכות הטיעון של הערוץ". בנוסף נטען כי ההחלטה שמניעיה והבהילות שבה התקבלה אינם ברורים, היא נטולת בסיס משפטי.

את העתירה הגישו עורכי הדין יורם בונן וברק גליקמן, ועיקרה האופן שבו התקבלה ההחלטה. בערוץ 10 מציינים בעניין זה כי "בכדי להמחיש את ההתנהלות האבסורדית יצוין כי ערוץ 10 התוודע להחלטה מידיעות שפורסמו באמצעי התקשורת, ועד לרגע זה עלו בתוהו כל הניסיונות לברר עם הגורמים המקצועיים את אופן השתלשלות העניינים ולקבל את ההחלטה המדוברת".

בערוץ 10 טוענים כי יועצו המשפטי של משרד האוצר, העניק לערוץ פרק זמן קצר עד ה-17 במאי, על מנת להגיב לנושא החוב. ואולם, נתניהו קיבל את ההחלטה ביום השבעת הממשלה, ב-14 במאי, בטרם הצליח הערוץ להעביר את עמדתו בנושא. כך שגם ימים ספורים להתייחס לסוגיה לא קיבל הערוץ.

עו"ד יורם בונן: "למדינה נדרשו 4 שנים כדי להכין חוות דעת כלכלית, ולערוץ 10 ניתנו ימים ספורים להתייחסות. ראש הממשלה ביצע מחטף וקיבל את ההחלטה שעות ספורות לפני השבעת הממשלה וכניסת שר האוצר החדש לתפקידו, ועוד לפני המועד שנקבע על ידי משרד האוצר להגשת ההתייחסות של ערוץ 10".

ורשבסקי מבקש: "שאף אחד לא יתראיין"

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי הוסיף מיד אחרי ההודעה על העתירה כי "הערוץ ועובדיו מצפים משר האוצר משה כחלון לקבל מנהיגות ולהיכנס לעובי הקורה". בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי ורשבסקי שלח מייל לעובדים שבו הודיע להם: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר, שאני סמוך ובטוח שייפתר. מחר בהרמת הכוסית לחג השבועות, אעדכן. עד אז אני מבקש מכולנו, דממת אלחוט. מבקש שאף אחד לא יתראיין. עברנו משברים קשים מאלה, בטוח שנעבור גם את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully