וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני דניאל VS ועד העובדים: "בובות שאנשי ההסתדרות מושכים בחוטיהן"

20.5.2015 / 16:01

הפרשן הצבאי של חדשות 2 במכתב חסר תקדים: "אף פעם לא התפעלתי במיוחד מההתארגנות ומהעומדים בראשה. מה שכתבתם מלמד שצדקתי. עיוותם, לא דייקתם, הצגתם מידע באופן מגמתי. ביהמ"ש זרק אתכם מהמדרגות". ארגון העיתונאים: "הרוב שקרים"

רוני דניאל בנתיב העשרה. צילום: רובי קסטרו 
הפקה : חגית ברק, מערכת וואלה! NEWS
רוני דניאל בנתיב העשרה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רובי קסטרו הפקה : חגית ברק

הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2 רוני דניאל פתח חזית מול ועד עובדי החברה, וכינה אותם "בובות שאנשי ההסתדרות מושכים בחוטיהן" - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הסיבה: מה שהוא תופס כפרשנות מעוותת להחלטת בית המשפט.

אתמול נשלחה למייל החלטת בית הדין לעבודה, לפיה ארגון העיתונאים לא יוכל לקבל נתוני שכר, כפי שביקש, במסגרת המשא ומתן עם ההנהלה בנוגע לפיטורים הצפויים בחברת החדשות. יחד עם זאת, אפשר בית המשפט לארגון לקבל מידע על החיסכון הצפוי מהקיצוצים.

במייל ששלח לוועד לעובדים הוא בישר להם על החלטת בית המשפט, תוך הצגת פרשנות משלו לדברים: תחת הכותרת "בית הדין הורה להנהלה למסור לנו נתונים", הכריז ארגון העיתונאים כי "בית הדין לעבודה פרסם הבוקר את החלטתו שבה קיבל את טענתנו לצורך גיבוש העמדה של ועד העובדים".

המייל נשלח גם אל העובד הבכיר, רוני דניאל שמיהר להגיב. "קראתי בעיון את המכתב שלכם שמסכם לכאורה את הדיון בבית המשפט. מה אני אגיד לכם? אף פעם לא התפעלתי במיוחד מההתארגנות ומהעומדים בראשה. מה שכתבתם מלמד שצדקתי. עיוותם, לא דייקתם, הצגתם מידע באופן מגמתי, תמונת מצב לא מדויקת. בית המשפט, בעברית פשוטה, זרק אתכם מהמדרגות ולא קיבל את דרישתכם המופרכת לקבל פירוט שכר העובדים והקיצוץ בשכרם".

"הלכתי לברר ומצאתי שלא דובים ולא זבובים"

"אני מבין עכשיו מה הרעיון – לזרוק מספר מופרך וגבוה והיות שכוונת היסוד הייתה הרבה פחות – להצביע על התוצאה כהישג"

בהמשך כותב דניאל כי "ניתן היה לצפות מהוועד, בוודאי צעיר, לדייק ולא לאמץ הישגים שלא השיג. לפני כמה שבועות הופתעתי לשמוע שבכוונת הנהלת חדשות 2 לפטר בין 40 ל-50 עובדים. הלכתי לברר ומצאתי שלא דובים ולא זבובים. המספר נמוך בהרבה. אני מבין עכשיו מה הרעיון – לזרוק מספר מופרך וגבוה והיות שכוונת היסוד הייתה הרבה פחות – להצביע על התוצאה כהישג".

דניאל ממשיך וכותב כי בוועד לא בדקו את הנתונים, לא הקדישו מחשבה, ומסיים בכך שלאסיפת הכתבים שארגן הוועד אף אחד מהכתבים ללא הגיע. "הודיתי בראשית דבריי שלא היה לי אמון בכם מהיום הראשון. עכשיו בוודאי שאין לי", סיכם דניאל והוסיף: "אם תשמרו על צניעות וענייניות לא תהפכו להיות בובות שאנשי ההסתדרות מושכים בחוטיהן אז אולי יש סיכוי למשהו סביר יותר".

המתקפה של דניאל זכתה לתגובות בקרב עובדים בחברת החדשות, בהם גם הכתב חיים ריבלין, שהציע לדניאל להגיע למפגש, והוסיף: "אני חושב שחבורת אנשים שמפנה מזמנה לעסוק בטובת הכלל, גם אם עושה טעויות בדרך לשיטתך, ראויה להערכה ולא לכתף קרה". כתב הפלילים משה נוסבאום הוסיף: "לא חושב שבדרך זו של ניגוח הוועד ניתן לקדם או להשיג משהו אחר, טוב יותר. טועה מי שחושב שבעת הזאת ראוי לשבת מן הצד ולהשאיר את המאבק על עתידנו רק בידי ההנהלה".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "רוב הטענות במכתבו של רוני דניאל שקריות ומעידות על כך שהוא כנראה לא קרא את החלטת בית הדין, אבל אין לנו כוונה להיכנס איתו להתכתשות מעל דפי וואלה. כמעט בכל חברה יש עובדים, בדרך כלל בכירים, שרצים לדברר את ההנהלה ולפגוע בהתארגנות. ההבדל היחיד הוא שפה לעובד הזה יש פרצוף מוכר".

רוני דניאל בחר שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully