וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא משלמים לאימהות, אנחנו לא קונים אותן"

24.5.2015 / 0:16

למרות שפרק הפתיחה נמעך תחת גלגלי השבעת הממשלה, הוא מאמין שלמותג יש פוטנציאל רייטינג. ומי שאומר שמדובר בריאליטי - פשוט לא מבין שאליו המשתתפים באים כדי לתרום. הבמאי והעורך הראשי של "שש אמהות" איתן שמואלוף ישב עם וואלה ברנז'ה לשיחה. ראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלוויזיה זה אינטרטיימנט לא בידור - יש הבדל. איתן שמואלוף/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אנחנו מאוד מאמינים בסדרה הזו ובמותג הזה. הסדרה יצרה באז מטורף בעונה הקודמת, והייתה ציפייה גדולה לעונה הנוכחית. את הסיפור סביב השבעת הממשלה, אף אחד לא יכול היה לצפות"

בערב שבו הושקה הסדרה "6 אימהות", לפני פחות משנה, בנימין נתניהו נשא נאום בעצרת הכללית של האו"ם. הנאום ששודר בטלוויזיה לא פגע בהשקה המוצלחת של הפרק הראשון בעונה הראשונה, ששמרה על אחוזי צפייה מאוד נאים לכל אורכה. ביום חמישי שעבר, בערב פתיחת העונה השנייה, שוב כיכב נתניהו. הפעם זה היה טקס השבעת הממשלה ה-34. הפעם האירועים ניצחו את הסדרה של רשת, והפרק הראשון נקטע לטובת שידור הטקס, הדרמות, הטרגדיות והרים של פרשנויות. "אנחנו חיים במדינה שכל פעם נהרסים פה דברים, קטן עלינו, אנחנו מאוד מאמינים בסדרה הזו ובמותג הזה. הסדרה יצרה באז מטורף בעונה הקודמת, והייתה ציפייה גדולה לעונה הנוכחית. את הסיפור סביב השבעת הממשלה, אף אחד לא יכול היה לצפות", מסביר לוואלה ברנז'ה הבמאי והעורך הראשי של הסדרה, איתן שמואלוף.

אירועי הפרק הראשון, הם לא המפגש הראשון בין הפוליטיקה לבין "6 אימהות". הסדרה שאותה יצר שמואלוף בשיתוף עם המפיקה הראשית תמי גרייניק, עוקבת אחרי אימהות מסוגים שונים (כמתבקש), שנפגשות אחר כך לדיון מול המצלמות ומנתחות את חייהן ובעיקר את יכולותיהן ההוריות. בעונה הראשונה, חוץ מחוזרת בתשובה, דוגמנית, עיתונאית וזמרת, שאף אחת מהן כמובן לא אלמונית, כיכבה גם פוליטיקאית, אז חברת כנסת והיום שרה עם טייטל ארוך במיוחד, גילה גמליאל. הנוכחות של גמליאל הובילה להאשמה שהופנתה כלפי יוצרי הסדרה והבית שבו היא משודרת, רשת בערוץ 2: השתתפותה של הח"כית מהליכוד המקורבת לנתניהו (שאף הבליח לכמה דקות בסדרה), נועדה לגרום לראש הממשלה ולשר התקשורת, תפקידים שבהם אחז נתניהו גם בעונה הראשונה, לסכל את התוכנית לפצל את ערוץ 2, מהלך שעלול לפגוע משמעותית בערוץ ובמותג.

"אין שום קשר בין הדברים, הליהוק של גילה זאת הייתה החלטה של תמי ושלי, והוא נעשה ארבעה חודשים לפני שהייתה הוועדה שדנה בנושא של המשך ערוץ 2", אומר שמואלוף, "הליהוק לא נעשה מתוך הנהלת רשת. צריך להבין, היוצרים עובדים בנפרד מהזכיינים, אני לא עובד רשת אני לא משרת את האינטרסים של רשת, אני מייצר תוכנית טלוויזיה שהיא נכונה וטובה ורלוונטית ולכן גילה לוהקה".

גילה גמליאל בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה לציון יום האישה הבינלאומי ובהשתתפות חברות כנסת לדורותיהן, מרץ 2011. מגד גוזני
"הליהוק לא נעשה מתוך הנהלת רשת". השרה גילה גמליאל/מגד גוזני

בין חני נחמיאס לאריאנה מלמד

"אני לא אומר כלום על 'האח הגדול', חס וחלילה, זו טלוויזיה אחרת ומצוינת והכל טוב ויפה. אבל חני, לא רצתה ללכת למקום שבו הציעו לה המון כסף, ובאה לתוכנית שלנו, בלי לקבל שקל"

בעונה השנייה בסדרה בת חמשת הפרקים, מלוות המצלמות את מעצבת האופנה נעמה חסין, הבמאית שיר ביליה (בת זוגו של השחקן אלון אבוטבול), השחקנית לוסי דובינצ'יק, מלכת היופי לשעבר יאנה חודריקר, שגרירת ישראל באתיופיה בליינש זבדייה והשחקנית והבדרנית חני נחמיאס.

"אין חוקים לליהוק. ראינו יותר מ-100 אימהות. אני קודם כל מקשיב לבטן, זה תנאי הכרחי מבחינתי שאני אוהב אותה כבנאדם. היא יכולה להיות שונה ממני לגמרי ובכל דבר אבל שיהיה משהו באמא הזאת שאנחנו נאהב אותה ונרצה לשמוע אותה. ולא קרה מקרה שבו אני אהבתי אמא ותמי לא וההפך. לא קרה שהתווכחנו. זה מפתיע, אנחנו מאוד מחוברים ביצירה", מספר שמואלוף.

גם בחני נחמיאס שלוהקה לעונה השנייה, הוא אומר, מיד התאהב. "ביום הראשון שפגשנו אותה, היא אמרה לנו: 'התקשרו אליי מהאח הגדול והציעו לי הצעה כספית מאוד מאוד גדולה כדי שאני אכנס לשם. ואני לא יכולה'. אני לא אומר כלום על 'האח הגדול', חס וחלילה, זו טלוויזיה אחרת ומצוינת והכל טוב ויפה. אבל חני, לא רצתה ללכת למקום שבו הציעו לה המון כסף, ובאה לתוכנית שלנו, בלי לקבל שקל. אנחנו לא משלמים לאימהות, אנחנו לא קונים אותן. הן באות מתוך רצון שלהן לתרום וללמוד משהו. מתוך ההדדיות נוצרה מחויבות שהיא מעבר לכסף ומעבר לתשלום. חני באה אלינו והיא כוכבת. היא עצמה אומרת ש-30 שנה היא בטלוויזיה ופעם ראשונה היא שמה את עצמה על מגש ונותנת את עצמה. את כולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הציעו לי הצעה כספית מאוד מאוד גדולה כדי שאני אכנס לשם. ואני לא יכולה". חני נחמיאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אז הסרט הוא חרא סרט אבל עובדה שהוא שינה דברים"

"עד היום כשכתבו עליי דברים גרועים צפו בזה המון אנשים שמאוד התלהבו, וכשהביקורות היללו ושיבחו, אז מיטב חברי ויקיר נרדמו לפני הברייק הראשון"

לשמואלוף חשוב להסביר שהסדרה שיצר נועדה לעורר דיון על המושג שכולם מכירים ובכל מקום: אימהות, גם בקרב המשתתפות וגם אצל הצופים בסלון. "כל אחת יכולה למצוא את עצמה בסדרה, בין אם היא אשת קריירה או כזו שוויתרה על הקריירה כדי לגדל ילדים, וזה מקום שפותח את שאלת האימהות לדיון. טלוויזיה זה אינטרטיימנט לא בידור – יש הבדל, המשמעות היא לקחת את המשפחה בתשע בערב, להושיב בסלון, מול הטלוויזיה, ולהעביר לה את הפאן, וטיפה לעורר דיון. לכן אנחנו מנסים לשלב בין השניים, לקחת את האכסניה של ערוץ 2, את הפריים של ערוץ 2 ששם צריך את הפאן באופן טבעי כי זה לכל המשפחה, אבל אנחנו כן הצלחנו ליצור משהו שהוא לא פיור פאן".

בכל זאת, לפחות ובעיקר מצד המבקרים, לא כולם חשבו ש"6 אימהות", מצליחה לעורר דיון, בטח לא עמוק. שמואלוף נתקל בביקורות הטלוויזיה, חלקן מאוד לא חומלות, אחת מהן של אריאנה מלמד, המודחת הראשונה מבית "האח הגדול". מלמד ומבקרים נוספים טענו שהגישה מבעד למסך היא שמרנית, מיושנת וכזו שמחזירה את הנשים לאחור.

"זה מצוין, אני חולה על ביקורת", אומר שמואלוף, "עד היום כשכתבו עליי דברים גרועים צפו בזה המון אנשים שמאוד התלהבו, וכשהביקורות היללו ושיבחו, אז מיטב חברי ויקירי נרדמו לפני הברייק הראשון. מה את רוצה שאני אגיד לך? שאריאנה מלמד ושכמותה מנותקים מהטעם הטלוויזיוני של העם? זה נדוש. עשיתי סרט על הראל סקעת לפני חמש שנים. הסרט קיבל ביקורות מטורפות, אז מה? בשורה התחתונה אם המתוק הזה יצא מהארון וזה הביא אותו למצב שהורים שלו קיבלו אותו, והביא אותו למצב שהוא קידם את נושא הגייז בארץ וגרם לאנשים לא להתבייש, וזה לא שאני פרו הומוסקסואליות, אז הסרט הוא חרא סרט אבל עובדה שהוא שינה דברים. אם אני גם מצליח לשנות משהו בתוך המציאות אין עבודה יותר טובה מזה בעולם".

אריאנה מלמד. צילום מסך
"להגיד שהיא ושכמותה מנותקים מהטעם הטלוויזיוני של העם? זה נדוש". אריאנה מלמד/צילום מסך

"צעקות למען הצעקות זה חסר ערך לחלוטין"

"ריבים וצעקות? זה קורה בז'אנר אחר של טלוויזיה וזה לא אני. אני לא יודע לעשות אותו. הציעו לי ללכת ולביים את הישרדות, אבל אני לא יודע לעשות את זה"

שמואלוף, בן 46, יוצר ומביים כבר יותר מ-20 שנה. בין הסרטים והסדרות שהוא חתום עליהם כבימאי, גם "משפחה חורגת" עם אלון גל ו"אמא מחליפה", שתי תוכניות דוקו-ריאליטי ששודרו בערוץ 2. "6 אימהות", הוא מתעקש, לא נמנית עם הז'אנר הזה, אלא סדרה דוקומנטרית בלי צל של ריאליטי. "לתפיסה הזו שותפים גם ברשת, שהעדיפה להסיר את המועמדות של הסדרה בפרסי האקדמיה רק משום שבאקדמיה ביקשו להכניסה לקטגוריית דוקו-ריאליטי. את מבינה איזה ביצים אבי צבי וארז הרוש צריכים כדי להעלות דוקומנטרי בפריים טיים? וזו סדרה דוקומנטרית. הרי אפשר היה להגיד שזה דוקו-ריאליטי והיה סיכוי סביר שגם היינו זוכים בפרס. אין כאן הדחות ופרסים כמו בריאליטי, אנחנו לא משנים את המציאות כמו בדוקו-ריאליטי, אלא מתעדים את המציאות. הבאנו שש נשים שצפו בעצמן ובעקבות הצפייה הגיעו למסקנות בנוגע לאימהות שלהן. אם זה לא דוקומנטרי אז מה כן דוקומנטרי? מה הבעיה? זה שזה משודר בערוץ 2? הרי יש את הבון טון שכשמדובר בערוץ 2 הכל ישר הולך לכיוון אחד, כדי לתת כבוד לערוצי נישה שמשדרים דוקו".

"בנוסף", ממשיך שמואלוף, "אני לא מכוון לתוך הדרמות, ריבים וצעקות, שאין מאחוריהם תוכן ושאין מאחוריהן סיבה או איזשהו דיון שמתעורר או מפרה. צעקות למען הצעקות זה חסר ערך לחלוטין. זה קורה בז'אנר אחר של טלוויזיה וזה לא אני. אני לא יודע לעשות אותו. הציעו לי ללכת ולביים את הישרדות, אבל אני לא יודע לעשות את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בצירוף מקרים מטורף, פרצה המחאה של העדה". משתתפות הסדררה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרוב: שישה אבות?

"על ריצפת חדרי העריכה יש לנו קטעים שהערך הטלוויזיוני והדרמטי שלהם הוא אדיר, ובהחלטה מודעת זה לא נכנס, למרות שזה היה מביא יותר רייטינג"

שמואלוף מרוצה ההודעות והעדכונים שהוא מקבל מהאימהות של העונה החדשה. בינתיים אחרי פרק שנקטע, לבת של טוב'לה נעמה חסין מציעים להגיע ולבשל, יאנה חודריקר הצליחה להגיע לשר החינוך לשעבר ולקדם את נושא לקות הלמידה, ונחמיאס? היא לא מפסיקה להפתיע את שמואלוף. "בעונה הקודמת הצלחנו ליצור דיון סביב השאלה האם יש אימהות נכונה והגענו למסקנה שלא ממש – שלאחרת כן ולשנייה פחות נכונה ופחות רלוונטית. אני חושב שבעונה הזו אנחנו מצליחים טיפה לשנות דברים בלי לכוון לשם, במובן הזה של לקויות למידה, במובן הזה שבליינש זבדייה, שהיא אתיופית ובצירוף מקרים מטורף, פרצה המחאה של העדה. אני יכול לספר שעל ריצפת חדרי העריכה יש לנו קטעים שהערך הטלוויזיוני והדרמטי שלהם הוא אדיר, ובהחלטה מודעת ומתוך זה ששמרנו על כבוד האימהות זה לא נכנס למרות שזה היה מביא יותר רייטינג ואולי זה היה מייצר באז יותר חזק".

הצוות עובד בימים אלו על פיתוח העונה הבאה, ובודק את האפשרות שבעונה הבאה את האימהות יחליפו שישה אבות. גם מכירת הפורמט לחו"ל על הפרק. "יש התעניינות לכמה מדינות באירופה, כתבנו את הבייבל של העוגנים בפורמט הזה. אני מאמין שיכול להיות להיט גם בעולם. את מי ללא מעיין אימהות? מי לא רואה אמא ובוחנת איזו אמא היא או איזו אמא הייתה לה. כשחני נחמיאס ניגשת אליי ונותקת לי חיבוק עם דמעות בעיניים, ואומרת לי: 'איתן, תודה, כי אם לא הייתם כאן זה לא היה קורה', אני יודע שזה לא אני, זה הפורמט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully