וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי על הכספים למנהל הטלוויזיה: "ציפיתי שתיתן דוגמא אישית. שכרך שווה למשכורת שר"

25.5.2015 / 11:43

בלעדי: במכתב חריף אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה דורש איתן עבדו, האחראי על הכספים מטעם כונס הנכסים ברשות השידור מאלי בבא לקצץ בשעות הנוספות עליהן הוא מדווח: 140 שעות בחודש. עבדו: "מדובר במכתב אישי וצר לי שהוא דלף לתקשורת"

אלי בבא מנהל חטיבת התכניות בערוץ הראשון. אביב חופי
אלי בבא מנהל חטיבת התכניות בערוץ הראשון/אביב חופי
עבדו לבבא: "אילו היית מקצץ את מכסת השעות שניתנה לך, יכולת לצאת למשפחתך בשעות סבירות ולא בחצות הלילה, יום אחרי יום. היית יכול לבלות קצת יותר עם משפחתך ועדיין להישאר עם שכר ברוטו מכובד וראוי"

איתן עבדו, האחראי על הכספים מטעם כונס הנכסים הרשמי ברשות השידור, מותח ביקורת חריפה על היקף השעות הנוספות שעליהן מדווח אלי בבא, ממלא מקום מנהל הטלוויזיה, ודורש קיצוץ מידי בהיקף השעות המוגזם, המקפיץ את שכרו החודשי של מנהל הטלוויזיה. כמו כן, דורש עבדו שבבא יגיש תוכנית לקיצוץ בשעות הנוספות של העובדים, כפי שקבעה הנהלת רשות השידור. בינתיים, מאז שליחת המכתב מגבש עבדו תוכנית לקיצוץ בשעות הנוספות.

במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, כתב עבדו לבבא: "אתה כמנהל טלוויזיה בפועל אחראי, בין היתר, גם על כספי ציבור והציפייה ממך כי במסגרת תפקידך תעשה ככל שניתן לשמור על כספי ציבור".

בבא, שנכנס לתפקידו בפברואר 2014 ומאז משמש מנהל הטלוויזיה בפועל, מדווח מדי חודש על 140 שעות נוספות בממוצע. היקף השעות נראה מוגזם לעבדו ששלח בשבוע החולף מכתב לבבה, ובו הוא אף רומז כי דיווח שקרי על שעות נוספות מנוגד לחוק. "ציפיתי שאתה כמנהל הטלוויזיה בפועל תיתן דוגמה אישית לעובדי הטלוויזיה הכפופים לך ותקצץ לפחות 22% ממכסת השעות הנוספות שלך, העומדות על 140שעות נוספות בחודש", כותב עבדו לבבא, "אילו היית מקצץ את מכסת השעות שניתנה לך, יכולת לצאת למשפחתך בשעות סבירות ולא בחצות הלילה, יום אחרי יום. היית יכול לבלות קצת יותר עם משפחתך ועדיין להישאר עם שכר ברוטו מכובד וראוי (כיום שכרך עומד על סך של 42,000 שקלים ברוטו, שווה ערך למשכורת שר)".

עבדו מציין בהמשך מכתבו כי בבא דיווח על 134 שעות נוספות ועוד 104 שעות כוננות, עבור חודש אפריל. זאת "על אף כי בחודש אפריל חל חג הפסח", כותב עבדו וממשיך: "כפי שידוע לך על העובד להצהיר על שעות אמת שהעובד נמצא בהם בעבודה. ההצרה הינה על גבי טופס שעות נוספות ושעות כוננות. הצהרה שקרית תגרור בירור והליך משמעתי. עובדתית, אתה באופן אישי מגיש באופן כמעט קבוע בממוצע כ-140 שעות בחודש ועוד כ-100 שעות כוננות בחודש. לי נראה כי לא סביר שעובד לאורך זמן, באופן קבוע חודש אחרי חודש, יבצע בפועל כמות בלתי נתפסת של שעות נוספות (עבודה בפועל במתקני רשות השידור) ושעות כוננות, ללא כל תלות בפעילות השוטפת בטלוויזיה".

כמו כן, מזכיר עבדו במכתבו לבבא כי מזה חודש ממתינה ההנהלה, על אף המכתבים שנשלחו בנושא, לתוכנית קיצוץ בשעות הנוספות המיותרות של העובדים, בשיעור של 22%. תוכנית שלדברי עבדו תמנע "בזבוז של מיליונים לרשות השידור".

ממכתבו של עבדו עולה בנוסף כי על אף החלטת ההנהלה לקיצות בשעות הנוספות, ולמרות שכל הנתונים הועברו לבבה לצורך הכנת התוכנית, היא טרם הוגשה על ידי בבא. עבדו מציין כי בבה מתנהג בנושא בהתחמקות, גם לאחר שנשלחו אליו מכתבים בנושא. נוכח הדברים, מבקש עבדו כי בבה יכין באופן מידי תוכנית קיצוצים, שתוצג להנהלה.

לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחר שנשלח מכתבו של עבדו, שלח בבא מכתב הבהרה, וכי בימים אלו מתגבשת תוכנית עבודה, בהתאם להוראת כונס הנכסים הרשמי, דוד האן. אלי בבא, אמר בתגובה: "המכתב רצוף טעויות, אי דיוקים וחוסר הבנה טוטלית בעשיית טלוויזיה ומוטב היה שלא נכתב".

עבדו מסר בתגובה: "מדובר במכתב אישי שנשלח לאלי בבא וצר לי שהוא דלף לתקשורת. בבא בתשובתו אלי הבהיר מספר דברים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully