וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עזרו הצעקות

27.5.2015 / 12:55

(עדכון) הפובליציסט ספי רכלבסקי הגיע למערכת "הארץ" בניסיון לשכנע את עורך העיתון ועורך הדעות, לחזור בהם מההחלטה להשעותו. למרות ההתעקשות וצעקות שנשמעו במערכת, רכלבסקי, שלקח חלק בקמפיין של הרצוג, לא יחזור לכתוב בעיתון

צילום מסך
ספי רכלבסקי, מתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. מפלגת העבודה, אתר רשמי
נחשף מבלי משים. רכלבסקי/אתר רשמי, מפלגת העבודה

(עדכון: 21:40)

חילופי האשמות במסדרונות "הארץ": הפובליציסט ספי רכלבסקי הגיע בשעות הערב למערכת העיתון ושוחח עם עורך העיתון אלוף בן ועם עורך הדעות אלון עידן - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בשיחות הטעונות שניהל רכלבסקי עם כל אחד מהם בנפרד, הוא התעקש כי לא היה פסול בכך שסייע ליצחק הרצוג בקמפיין לראשות הממשלה, כפי שהוא פועל ולאורך כל השנה בנושאים שונים שבהם הוא מאמין. בנוסף טען, כי לא היה לו כל תפקיד רשמי בקמפיין.

ואולם, למרות התעקשותו של רכלבסקי עידן ובן לא חזרו בהם מההחלטה להשעותו. השניים הדגישו, כפי שמסר הבוקר בן לוואלה ברנז'ה, כי על רכלבסקי היה לצאת בגילוי נאות בפני הקוראים.

את ההודעה על השעייתו קיבל רכלבסקי הבוקר, בשיחת טלפון. זאת לאחר שאתמול שודר חלקו השני בסרטה של גורן, שבו נחשפת פעילותו בקמפיין. בן נכח בהקרנת הסרט שנערכה לעיתונאים ויועצי תקשורת, לפני יותר משבועיים, בטרם שודר בטלוויזיה. בכל זאת, רק היום בבוקר התקבלה ההחלטה על השעייתו של רכלבסקי.

"ב'הארץ' קיבלו החלטה אתית נכונה, קוראי העיתון רואים את שמו של רכלבסקי, נחשפו לכך שהוא היה בקמפיין, ולא נותר להם אלא לעמוד בהחלטה להשעותו, למרות הלחצים הגדולים שהוא הפעיל והצעקות שנשמעו בשיחות איתם", אמר לוואלה ברנז'ה גורם שמעורה בפרטים.

אתמול שודר בערוץ 10 חלקו השני בסרטה של ענת גורן, שליוותה מקרוב את עבודת צוות הקמפיין של יצחק הרצוג. במהלך שידור הסרט התברר כי אחד מאנשי הצוות הוא ספי רכלבסקי, סופר, איש רדיו ופובליציסט הכותב באופן קבוע מאמרים לעיתון הארץ.

חשיפתו של רכלבסקי בסרטה של גורן, הפתיעה לא מעט עיתונאים ואנשי תקשורת, שמיהרו להגיב ברשתות החברתיות. גם ב"הארץ" הופתעו, שכן רכלבסקי כתב מאמרים לפני הבחירות לכנסת ה-20, בהם התייחס להתמודדותו של הרצוג, ותמך בה ללא כל גילוי נאות.

גורמים ב"הארץ" אישרו היום לוואלה ברנז'ה כי רכלבסקי הושעה בעקבות החשיפה בסרט. "ראינו אותו כחלק מהקמפיין והיה צריך להיות גילוי נאות. אין בעיה שכותב יהיה מזוהה פוליטית, אבל חייב להיות גילוי נאות", כך מסרו.

חברת הכנסת שלי יחמוביץ  נואמת במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
"ההזוי וגס הרוח שבצבועים - ספי רכלבסקי". ח"כ יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

רכלבסקי קידם מועמדים, לא בפעם הראשונה

מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי התמיכה בהרצוג במהלך הקמפיין לא הייתה הפעם הראשונה שרכלבסקי קידם מועמדים באמצעות מאמריו. יום לפני שידור חלקו השני של הסרט, כתבה ח"כ שלי יחימוביץ' פוסט בדף הפייסבוק שלה נגד רכלבסקי בעקבות מאמר שפירסם ב"הארץ", תחת הכותרת "יחימוביץ' התבלבלה".

"הי זאת שלי, צבועים, טפשים ומנותקים, זה מה שאני חושבת על מי ש'הזדעזעו' מכך שאמרתי שנצביע מהאופוזיציה בעד יוזמות חברתיות צודקות וטובות לציבור, גם אם הן מגיעות משרים (חברתיים) בממשלת נתניהו. וגם סיפור קטן על ההזוי וגס הרוח שבצבועים - ספי רכלבסקי", כתבה יחימוביץ'.

בהמשך סיפרה: "ביוני שנה שעברה, באתי ללשכתו של פואד בכנסת. רציתי להגיד לו ישירות, בפניו, שלא רק שהתנגדתי להצביע עבורו כמועמד סיעת העבודה לנשיאות, אלא שארחיק לכת ואביע תמיכה פומבית במי שהיה בעיני המועמד הראוי מכולם, אף שבא משורות הליכוד: רובי ריבלין, כיום נשיאנו האהוב. פואד היה בהלם. ביקש והפציר שלא אעשה זאת, עבר לשלב האיומים באשר לגורלי ב"שטח" של המפלגה (בפריימריס שאחר כך נבחרתי למקום הראשון, למרבה השמחה ולמרות האיומים), והזהיר מפני לינץ' תקשורתי נגדי על תמיכה באיש ליכוד".

"הגבתי בסבלנות ובנימוס ולא התעמתתי איתו. אכן צפיתי נזק פוליטי ותקשורתי מסויים, אבל הייתי כל כך משוכנעת בכך שרובי יהיה נשיא נפלא, עד שהייתי מוכנה ומזומנה לשלם את המחיר".

"כשקמתי ללכת, פואד צעק בזעם לעבר עוזרתו, איילת: 'תשיגי לי את ספי רכלבסקי דחוף. ואכן עוד באותו יום, ומיד אחרי שהודעתי על תמיכה בריבלין, העלה רכלבסקי בעמוד הפייסבוק שלו סטטוס עם דברי שטנה והסתה נגד ריבלין, וגם נגדי על כך שאני מעזה לתמוך בו". ואכן, רכלבסקי פרסם באפריל בשנה שעברה מאמר התומך בבנימין בן אליעזר, במירוץ לנשיאות לפני שהודיע על פרישתו.

כנס דיגיט. בן קלמר
"לא ידענו וממילא לא יכולנו לגלות זאת לקוראינו". אלוף בן/בן קלמר

אלוף בן: "אין שום רע בפעילות פוליטית בהתנדבות, ובלבד שיהיה גילוי נאות"

את תגובתו של רכלבסקי לא ניתן היה להשיג. עורך "הארץ" אלוף בן מסר בתגובה: "לא ידענו שספי רכלבסקי פעיל במטה הבחירות של הרצוג - וממילא לא וכולנו לגלות זאת לקוראינו. רכלבסקי הושעה מכתיבתו בהארץ בגלל היעדר הגילוי הנאות בזמן הבחירות. עם זאת, לדעתנו אין שום רע בפעילות פוליטית בהתנדבות של כותבי דעות, שאינם כתבים פעילים המסקרים את התחום הפוליטי, ובלבד שתהיה גלויה וידועה למערכת ולקוראי העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully