וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר שוויקי אמר לא לבר רפאלי

27.5.2015 / 16:34

לוואלה ברנז'ה נודע כי מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הורה לרדיו תל אביב לבטל את המשדר המיוחד מהשקת סניף "אורבניקה", שבבעלות בר רפאלי, מחשש לקבלת תמורה כספית עבור השידור. רדיו ת"א: מביעים צער על ההחלטה אך מכבדים אותה

בר רפאלי. GettyImages
בר רפאלי/GettyImages

בהוראת מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ניר שוויקי, רדיו תל אביב נאלץ לבטל את השידור הישיר שתוכנן מפתיחת סניף רשת "אורבניקה" מבית קרולינה למקה, שבה שותפה גם הדוגמנית בר רפאלי - זאת מחשש להטעיית הציבור בשל שילוב תוכן שיווקי ופרסום סמוי בסיקור ההשקה.

השידור תוכנן לשעות אחר הצהריים, לכבוד השקת הסניף החדש של הרשת במתחם הסינמה סיטי שבראשון לציון. לפני השידור התריע שוויקי כי השידור במתכונתו אסור על פי החוקי הרגולציה שעל פיהם פועל הרדיו, שכן הוא כולל תוכן שיווקי.

במהלך המשא ומתן שהתנהל בין הרשות השנייה לבין נציגי הרדיו, בחן שוויקי שוב את הנושא והעניק לרדיו פתח מילוט חוקי: השידור יתאפשר לאחר שלרשות השנייה תוגש הצהרה לפיה רדיו תל אביב אינו מקבל תמורה כספית כלשהי עבור הסיקור ההשקה. כמו כן, נאסר על הרדיו לדווח כי הוא משדר מסניף "אורבניקה".

שוויקי העביר את החלטתו במכתב למנהל רדיו תל אביב, אבי משולם, שבו ציין כי הוא דוחה את הטענה שהועלתה לפיה מדובר בשידור ממתחם שלם ולא מחנות אחת. שוויקי דחה בנוסף את הטענה שהועלתה מצד הרדיו כי אין הבדל בין סיקור ההשקה לסיקור יום הסטודנט.

כמו כן, קבע שוויקי כי במידה שיחליטו לסקר מאולפן הרדיו את פתיחת הסניף, יש לסמן כפרסומת כל אזכור של רשת האופנה.

גורמים ברדיו תל אביב אמרו לוואלה ברנז'ה: "צר לנו שהרשות השנייה מונעת מאיתנו נוכחות באירוע, בפרופיל סיקור תקשורתי רחב שמרכז אליו המוני אורחים, בהם מעצבי דעת קהל ומשפיעים".

ברדיו הביעו צער על החלטת הרשות השנייה והודיעו כי יכבדו אותה. "רדיו תל אביב רואה חשיבות גדולה לנוכחות שלו בשטח, בפרט באירועים מסוג זה בשל היותו בעל אופי דינמי ואורבני", כך נמסר.

שוויקי מסר לוואלה ברנז'ה: "תחנת רדיו תל אביב ביטלה השידור המתוכנן מפתיחת רשת אורבניקה וזאת בעקבות בדיקת הרשות השנייה בדבר עמידת השידור בהוראות הכללים והחוק האוסרות על תוכן שיווקי. הרשות השנייה תוסיף לפעול בחומרה כנגד מקרים אלו ולהבטיח שקיפות והגנה על האינטרס של המאזינים והצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully