וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום ברנע: "ידיעות אחרונות הוא עסק מסחרי, ישראל היום זה אירוע פילנתרופי"

27.5.2015 / 18:33

העיתונאי ובעל הטור מ"ידיעות אחרונות" התארח בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל שם סיפר מה הוא חושב על המתחרה מבית אדלסון, התלונן על לשכת נתניהו שאינה מספקת מידע והסביר למה אף פעם העורכים לא נוגעים לו בטקסט

נחום ברנע באזכרתו של דב יודקובסקי. נמרוד סונדרס
נחום ברנע באזכרתו של דב יודקובסקי/נמרוד סונדרס

"עיתון הוא בראש ובראשונה עסק מסחרי, ואילו ישראל היום הוא לא עסק אלא אירוע פילנתרופי, הצלחתו היא לא חוכמה גדולה. יחד עם זאת, 'ידיעות אחרונות' איבד ממעמדו הרבה לפני 'ישראל היום'. האינטרנט והרשתות החברתיות פגעו בעיתונים בכל העולם", כך אמר היום (רביעי) עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע, שהתארח בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, במסגרת התוכנית "מפגשים עם התעשייה".

ברנע, בעל טור ב"ידיעות אחרונות" וחתן פרס ישראל לתקשורת, התייחס גם לסיקור התקשורתי במהלך הבחירות האחרונות, ואמר: "בכל בחירות יוצאים שדים מהבקבוק והם חוזרים אחרי הבחירות. ההיסחפות שהייתה אולי מנת חלקם של עיתונאים, נבעה מסיבות מקצועיות ופחות מסיבות אישיות. אנשים נוטים לחשוב שבשולחנו של כתב מונח מידע רב והכתב בורר לפי ראות עיניו, אך אין זה נכון. האמת היא שלרוב שולחנותינו ריקים. לשכת ראש הממשלה מונעת נגישות למידע. נגישות היא הצורך הראשון של כותב וכשהיא לא קיימת קורים הרבה דברים".

"כתבה עם ניסוח גרוע נותנת לעורך פתח"

ומדוע אי אפשר לקרוא את טוריו באתר ynet מבית ידיעות אחרונות? גם לכך התייחס ברנע, ואמר: "מאמרי לא מופיעים
באתר ynet אלא רק בעיתון המודפס כחלק מהחלטה של העיתון שתהיה ייחודיות לרכישת העיתון המודפס. זה בסדר, על אף שהייתי שמח שדברי יופצו יותר. יחד עם זאת, קשה לי לראות קולגות שלי שפטפטו עצמם לדעת. עיתונאים הפכו את הרשתות החברתיות למקום בו הם מפיצים דברים פחות נעימים, שלא מתפרסמים בעיתונים, וזה מוביל להרבה חרטות ואין לי עניין בזה".

בנושא האינטרנט והרשתות החברתיות, כאשר נשאל האם הוא לא מתחרט על חלק מהדברים החריפים שכתב בעבר, ציין ברנע כי "עיתונות זה לא מדע מדויק וככל שכותבים יותר, צוברים יותר טעויות. לעיתים הדבר נובע בעקבות היסחפות סביב ויכוח ציבורי מסוים, לעיתים הדבר נובע מתוך רצון למשוך תשומת לב. הרשתות החברתיות מאופיינות בהתבטאויות חריפות ויש חשש מצד עיתונאים שאם נהיה עדינים, לא יקראו אותנו ולא נהיה רלוונטיים".

ברנע התייחס גם לסוגיה הרגישה של התערבות המו"לים בתכנים והצהיר, כי לא נתקל מעולם בהתערבות של המו"ל נוני מוזס או העורכים, בטורים שהוא כותב. "עיתונאים רבים כותבים ושולחים לעורך ולא אכפת להם מה יעשו עם הכתבה. כשמזלזלים ושולחים כתבה עם ניסוח גרוע ועריכה גרועה, נותנים לעורך פתח לשנות גם את דעות הכותב, ואז במקום זה הכותבים מפרסמים בפייסבוק את דעתם האמיתית. זאת לא נאמנות למקצוע", אמר ברנע.

ב"ישראל היום" סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully