וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירופים הסכימו: לא יגנו את ישראל על התנכלות לעיתונאים

3.6.2015 / 14:06

המשלחת הישראלית הצליחה למנוע הודעת גינוי חריפה על ישראל בכנס איגודי העיתונאים במונטנגרו, בטענה לפגיעה מכוונת בעיתונאים וצלמים זרים בעת ביצוע תפקידם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכנס השנתי של איגודי העיתונאים במונטנגרו שבאירופה, ניסתה המשלחת הפלסטינית ליזום הודעת גינוי נגד ישראל, בטענה להתנכלות מכוונת כלפי עיתונאים וצלמים זרים שמנסים לבצע את תפקידם. ואולם, לאחר שחברי אגודת העיתונאים מירושלים הפעילו לחץ ובעקבות עימות חריף בין המשלחת הישראלית למשלחת הפלסטינית, הוסר הגינוי החריף.

עוד לפני הישיבה הציעו חברי האיגוד הישראלים, חיים שיבי ועפרת סתת- מילוא, לפעול יחד בתאום מקצועי ולהקים "קו חם" לטיפול בכל תלונה על פגיעה בעיתונאים וצלמים שנפגעו בישראל במהלך עבודתו. ההצעה נשלחה לראשי איגודים מובילים באירופה, בהם פרנקו סידי האיטלקי ולנשיא האיגוד האירופי מוגנס בלישר מדנמרק. את ההצעה הגישו הישראלים, לאחר שהבחינו בסימנים מוקדמים המצביעים על כוונתם של חברי המשלחת הפלשתינית להציע לחברי האיגודים לצאת בגינוי נגד ישראל.

לאחר שקיבל את ההצעה הישראלית זימן נשיא האיגוד את הנציגים הישראלים והפלסטינים לישיבה סגורה, על מנת לקבל נוסח אחיד משתי המשלחות. אבל הפלשתינאים דחו את הנוסח הישראלי. זמן קצר לאחר מכן, העלו הפלסטינים באסיפה הכללית, ביוזמת מספר איגודים, כולל האיגוד הצרפתי, הצעת גינוי חריפה לישראל. לפי הודעת הגינוי מנהלת ישראל מדיניות של התנכלות יזומה ושיטתית לעיתונאים בעת מילוי תפקידם העיתונאי. אולם נוסח הגינוי לא הונח כנדרש מראש על שולחן הכנס השנתי, והוא הוצג כהצעה דחופה נוכח מצב החירום. הנוסח עבר להצבעה, ושיבי דיבר אל נציגי האיגודים והסביר שהנציגות הישראלית מבקשת לקיים שיתוף פעולה על בסיס מקצועי ולא פוליטי.

המשלחת הישראלית קיבלה את התמיכה שוויצרית וגרמנית, ולאחר הצבעה הוסרה ההצעה הפלסטינית מסדר היום. "חברי האיגודים תמכו בנו, והיינו בהלם, לא ציפינו לכזו תוצאה בזירה האירופית, אבל באנו עם יד מושטת וחזרנו ואמרנו שאנחנו רוצים ליצור תקדים ויצור שיתוף פעולה שיגן על העיתונאים", אמר שיבי לוואלה ברנז'ה.

מלבד יחסי הישראלים פלסטינים דנו משתתפי הכנס במעמדם של העיתונאים, ביטחון תעסוקתי ועתיד השידור הציבורי ביוון וישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully