נושאים חמים

המקור נגד מקור ראשון

בני משפחתו של נתן אלתרמן פנו האמצעות עורכי דינם לעיתון "מקור ראשון" בדרישה להסיר לאלתר את דמותו מהקפיין הפרסום של העיתון ולקבל פיצויים בסכום של 600,000 שקלים. הסיבה: "נעשה ללא קבלת כל אישור, תוך הפרת זכויות ופגיעה בתדמיתו"

נתן אלתרמן (Creative Commons)
(צילום: Creative Commons)

בני משפחתו ויורשי העיזבון של נתן אלתרמן, דורשים מבעלי העיתון "מקור ראשון" להסיר מיד את דמותו של המחזאי ומשורר מקפיין הפרסום של העיתון, ולשלם פיצויים בסכום של 600,000 שקלים.

לפני כחודש, לאחר נרכש על ידי שלדון אדלסון ,יצא העיתון בקמפיין הפרסום. במסגרת הקמפיין מופיעות דמויותיהן המאוירות של מנהיגים, הוגי דעות, אנשי רוח ואושיות היסטוריות, תחת הסלוגן: "אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון 'מקור ראשון'". בנימין זאב הרצל, גולדה מאיר, ש"י עגנון, הרמב"ם ונתן אלתרמן, מככבים בקמפיין, שעלה בכל המדיות התקשורתיות.

בני משפחתו של אלתרמן, מתברר, זועמים על שיתופו בקמפיין ללא קבלת אישור. עורכי הדין דרור דוד נחום וד"ר זהר קדמון סלע, המייצגים את בני המשפחה, פנו היום (חמישי) במכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, שנשלח ל"מקור ראשון" ול"ישראל היום". עורכי הדין טוענים כי השימוש בדמותו של אלתרמן נעשה ללא קבלת כל אישור, תוך הפרת זכויות פרסום ופגיעה בתדמיתו ובמוניטין שלו.

"בפרסומים המפרים, פגעתם במוניטין של המנוח וגרמתם להוזלת ערכן המפואר של יצירותיו ומורשתו ובמסחור דמותו הטלתם דופי במורשתו התרבותית הזכה שהפכה נכס צאן ברזל של תרבות העם בישראל, שהפיק ויצר המנוח בעמל רב ובהשקעה אדירה משך כל ימי חייו", טוענים עורכי הדין שמציינים כי לבני המשפחה נגרמה עוגמת נפש.

לאור הטענות דורשת בני משפחתו של אלתרמן שהפרסומים הכוללים את דמותו של אלתרמן יוסרו לאלתר ושהעיתון יפצה את בני המשפחה ב-600,000 שקלים. כמו כן, דורשת משפחתו של אלתרמן התנצלות והבהרה, בהיקף פרסום הזהה להיקף הפרסום של הקמפיין.

עורכי הדין העניקו לעיתון שלושה ימים לתגובה, בטרם יפנו לערכאות משפטיות.

מ"מקור ראשון" נמסר: "נלמד את הטענות במכתב ובמידת הצורך נגיב".