וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יזומן לדיון מיוחד בנושא רשות השידור

8.6.2015 / 10:45

(עדכון) בתום דיון ראשון של ועדת הכלכלה על מצבה של רשות השידור ויישום חוק השידור הציבורי, הוחלט להקים ועדת משנה שתלווה את הנושא ולהזמין לדיון מיוחד את ראש הממשלה ושר האוצר שיתנו תשובות בנוגע לרשות השידור. הדיון הועבר בשידור חי בוואלה ברנז'ה

נתניהו לממשלת צרפת: "התנערו מהאמירה האומללה של אורנג'". דוד קורן
נתניהו לממשלת צרפת: "התנערו מהאמירה האומללה של אורנג'"/דוד קורן

(עדכון: 13:28)

בתום דיון בוועדת הכלכלה בנושא מצבה של רשות השידור ויישום חוק השידור הציבורי שנערך היום (שני), הוחלט להקים ועדת משנה שתטפל ותעקוב מקרוב אחרי הנושא ולקיים בקרוב דיון מיוחד שאליו יוזמנו ראש הממשלה, בנימין נתניהו המשמש השר הממונה על הרשות ושר האוצר משה כחלון. "התשובות לא יכולות להינתן לא על ידי מלאך, לא שליח ולא שרף", אמר יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל, שיזם את הדיון.

ח"כ כבל התחייב ואמר: "אף אחד לא ילמד אותי את הנושא הזה, אני שנלחמתי עבור השידור הציבורי. אני בא למאבק באהבה אמיתית, חייב להיות שידור ציבורי בוודאי כשרואים מה קורה בטלוויזיה המסחרית. עדיף לעיתים לתקן מאשר לומר 'אמרתי לכם'. בי נשבעתי שאני לוקח את העניין באופן אישי, לא כפוליטיקאי".

בפתיחת הדיון אמר כבל: "עובדי רשות השידור נמצאים בחוסר ודאות מוטרף", כך אמר היום ח"כ איתן כבל, בדיון המיוחד בוועדת הכלכלה של הכנסת, בנוגע למצב ברשות השידור ויישום חוק השידור הציבורי. את הדיון יזם ח"כ כבל, מיד לאחר שנבחר לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה. זהו למעשה הדיון הראשון של הוועדה בראשותו של ח"כ כבל, ששימש בעבר השר הממונה על רשות השידור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התשובות לא יכולות להינתן לא על ידי מלאך, לא שליח ולא שרף". הדיון היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד האן: "המעיין יבש"

כונס הנכסים הרשמי דוד האן, דיבר בוועדה ואמר כי הרשות סיימה את שנת 2014 בתקציב מאוזן. הוא התבקש להציג נתונים אולם אז הסביר כי לא הביא עמו נתונים, משום שסבר שאין צורך בכך. בהמשך הדיון הסביר כי לרשות אין כל מקור תזרימי וכי הרשות תהיה בסוף החודש בגירעון של 50 מיליון שקלים עוד לפני העברת משכורות לעובדים. "המעיין יבש", אמר האן והוסיף כי כבר לפני שבועיים פנה למשרד האוצר והתריע על המצב.

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי אם מישהו סבור שבשלושה חודשים יוקם תאגיד השידור הציבורי החדש הוא חי במציאות בדויה. היא הוסיפה כי ישנה חשיבות לשידור הציבורי בפרט כאשר בעלי אינטרסים שולטים בתקשורת וקראה לבטל את החוק השידור הציבורי החדש.

היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, הסבירה כי האוצר מחוייב להשלים את החוסרים במקרה שההכנסות מהאגרה אינן עומדות בדרישות התקציב. נציג משרד האוצר שנכח בדיון סיפר כי בימים הקרובים יקבל שר האוצר משה כחלון החלטה בנושא.

אוסנת טרבלסי שייצגה את היוצרים הוסיפה כי המפיקים והבמאים שילמו עבור השתתפות במכרזים שפרסמה רשות השידור ועצירת הפקות המקור הותירה 500 בתי אב בלי פרנסה, ולאחר שהוציאו כסף. היא תקפה את האן על כך שהוא מתעלם מהיוצרים שמבקשים לפגוש אותו וציינה שהכרזתו על כך שאת שנת 2014 סיימה הרשות ללא גירעון היא אינה אמת, שכן הרשות לא עמדה בדרישות החוק בנוגע להשקעה בתוכן.

הדיון נקבע בעקבות החשש מקריסת רשות השידור. היעדר ההכנסות מגביית האגרה ואי הוודאות בנושא, יחד עם דחיית יישום חוק השידור הציבורי החדש, הביאו למשבר כספי חמור ברשות. הפקות מקור הוקפאו, תשלום לספקים נדחה ולא ברור האם תעמוד הרשות, שנמצאת תחת פירוק, בתשלום שכר לעובדים בחודש הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully