וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האות המתה בגל"צ קמה לתחייה

8.6.2015 / 16:19

אחרי 35 שנה הוקלט מחדש הפתיח של גלי צה"ל, אחרי שהתברר שבדברי הקריונות חסרה ה"א הידיעה. גם החייל שליווה את אות הפתיחה לגמרי במקרה, ארז טל, הסכים לתרום שוב את קולו

יח"צ - חד פעמי

(לפני ואחרי - הפתיח של גלי צה"ל)

הבוקר שודר הפתיח של שידורי גלי צה"ל שהוקלט מחדש לאחר שהתברר שבמשך עשרות שנים, השידורים נפתחים בטעות הגהה בעברית. גם הקריין, אז חייל אנונימי בשם ארז טל והיום מנחה, מגיש ויוצר טלוויזיה נרתם למשימה ותרם את קולו.

לפני 35 שנה הוקלט האות שפותח את שידורי התחנה הצבאית מדי בוקר בשעה שש. ארז טל נבחר באקראי להקליט את הפתיח, רק משום שהיה הקריין התורן הפנוי באותה עת. מאז ועד היום נפתחים שידורי התחנה במילים: "גלי צה"ל שידורי צבא הגנה לישראל", על רקע מארש צה"לי. לאחר האות משודרת הפינה "כה אמרו חכמינו" שבמסגרתה מובאים דברי הגות יהודית, ופינתו של ד"ר אבשלום קור "באופן מילולי".

אולם קור לא הבחין בטעות, ורק לפני מספר שבועות פנתה לתחנה הצבאית מאזינה, שהעירה על כך שישנה טעות בקריינות, וחסרה ה"א הידיעה, ויש לומר ""גלי צה"ל שידורי צבא ההגנה לישראל" ולא "גלי צה"ל שידורי צבא הגנה לישראל". בתחנה הצבאית פנו לטל וביקשו ממנו להקליט אות פתיחה מחודשת. טל נענה בחיוב, בשם הנוסטלגיה והפינה החמה ששמר לתחנה בלבו. היום לראשונה הושמעה האות, שכוללת חידוש נוסף: כתובת האינטרנט של התחנה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully