וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בדיקה משפטית: מבקר המדינה חוזר לרשות השידור

9.6.2015 / 12:01

פרסום ראשון: על אף מעמדה המיוחד של רשות השידור הנמצאת תחת פירוק, קיבלו אנשי משרד מבקר המדינה חוות דעת של היועץ המשפטי לחידוש הבדיקות בה. הרשות: "עובדים בשיתוף עם המבקר"

הגשת דו"ח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, אפריל 2015. טלי מאייר
הגשת דו"ח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, אפריל 2015/טלי מאייר

לידיעת המנהלים והעובדים ברשות השידור: מבקר המדינה חוזר לבדוק את התנהלותכם למרות שהביקורת הופסקה לאחר כניסתו של כונס הנכסים לרשות - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

אתמול (שני) זמן קצר לפני שמנהלי ועובדי רשות השידור הגיעו לדיון המיוחד במצבם בוועדת הכלכלה בכנסת, ביקרו אנשי משרד מבקר המדינה במשרדי הרשות למה שהודר כ"פגישת היכרות". נציגי המבקר יפתחו בבדיקה על אף מעמדה המשפטי המיוחד של רשות השידור, הנמצאת תחת פירוק ומנוהלת על ידי כונס נכסים רשמי מטעם המדינה. זאת, לאחר שבמשרד המבקר קיבלו חוות דעת משפטית בנושא.

באוגוסט האחרון מונה כונס הנכסים לרשות השידור, שאחראי על פירוקה ועל ניהולה, עד להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. עם כניסתו לתפקיד במשרד מבקר המדינה הפסיקו את הבדיקות, אולם הוחלט לשוב ולבדוק את הנעשה ברשות השידור. בטרם הגיעו אנשי המבקר למשרדי הרשות, נעשתה בדיקה משפטית פנימית על מנת לוודא שאין מגבלה שמונעת ממשרד מבקר המדינה לערוך בדיקות במקום שנמצא תחת פירוק. בסופו של דבר התקבלה חוות דעת משפטית פנימית, המתירה את חידוש הביקורת.

רשות השידור כגוף ציבורי, כיכבה לאורך השנים בדו"ח מבקר המדינה, שלרוב גילה אי סדרים כספיים חמורים, התנהלות לקויה שלעיתים הוגדרה כ"רשלנית" שהובילה לבזבוז מקומם של כספי הציבור. הדו"ח האחרון פורסם במאי 2014, לאחר שהממשלה אישרה את הצעתו של גלעד ארדן, ששימש שר התקשורת, לסגירת רשות השידור והקמת גוף חדש לשידור הציבורי החדש.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור עובדת בשיתוף פעולה מלא עם משרד מבקר המדינה, לצורך יישום מסקנות הדוחות שנעשו טרם תקופת הפירוק וכל דבר אחר אותו יבקש המבקר לבדוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully