וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימון לרשות? אקוניס יבדוק - נתניהו יחליט

9.6.2015 / 14:56

רה"מ הורה לשר אקוניס לבדוק אפשרויות למקורות מימון רשות השידור ולבחון את טיוטת החוק שאיפשרה את הארכת הזיכיונות לרשת וקשת. את ההמלצות יגיש אקוניס לנתניהו

נתניהו: "העורף הוא קו החזית". עומר מירון
נתניהו: "העורף הוא קו החזית"/עומר מירון

היום (שלישי), יממה לאחר הדיון בוועדת הכלכלה בנוגע לעתיד רשות השידור, ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו הודיע לאחר שמינה את השר אקוניס לתפקיד השר האחראי על הרשות, כי ביקש ממנו לבחון את האפשרות למימון רשות השידור עד לעליית שידורי תאגיד השידור הציבורי. בשלב זה לא ברור האם האפשרות שתיבחר היא חידוש גביית האגרה או מימון ממשלתי, אולם מאוחר יותר הבהיר היום אקוניס בעמוד הפייסבוק שלו כי ההחלטה על ביטולה היא שרירה וקיימת. "זאת הייתה גם אחת מהבטחות הבחירות שלנו - ואני מאמין שהבטחות צריך לקיים".

נתניהו הוסיף בהודעתו הרשמית כי ביקש מאקוניס למצוא פתרונות גם למקורות המימון של הפקות המקור, ולהביא בפניו את ההמלצות. המשמעות היא שככל הנראה בסופו של דבר מי שיכריע בסוגיית המימון הוא נתניהו עצמו.

אתמול בוועדת הכלכלה הצהיר כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן, כי עד סוף החודש תעמוד הרשות בפני גירעון תזרימי של 50 מיליון שקלים, שלא יאפשר מתן שכר לעובדים ושתלום לספקים. האן הוסיף כי פנה לפני כשבועיים למשרד האוצר והתריע בנוגע למצב ברשות. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הודיעה בסיום הדיון כי יזמן את נתניהו לצורך מתן תשובות.

מלבד בחינת פתרונות למקורות המימון של רשות השידור, הודיעה היום לשכת ראש הממשלה כי השר אקוניס התבקש לבחון את נושא המעבר מזכיונות לרישיונות, של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת ושל ערוץ 10. ראש הממשלה הודיע כי ביקש מהשר אקוניס לבדוק את טיוטת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שאושרה בוועדת שרים לחקיקה באוקטובר 2014, ולהציג בפניו את המלצותיו. במסגרת החוק, קיבלו זכייניות ערוץ 2 הארכה להמשיך ולהחזיק ברישיון עד 2017, כאשר שתיהן רשאיות להחזיק בחברת החדשות. כן נקבע כי היציאה לרישיון תתבצע רק בהסכמת שתי הזכייניות. גם במקרה הזה, ראש הממשלה יהיה זה שייבחן את ההמלצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully