וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור להשוות

10.6.2015 / 16:29

דובר אוניברסיטת בר אילן תוקף את כתבת עיתון "הארץ" ירדן סקופ, בטענה שבידיעה על כך שבאוניברסיטה סירבו לאפשר לסטודנטים לקיים אירוע גאווה פתוח ואף השוו אותם לפדופילים - דבריו הוצאו מהקשרם: "יכולתי להביא כדוגמה הימורים לא חוקיים או שימוש בסמים"

חיים זיסוביץ'. ספק 500
חיים זיסוביץ'/ספק 500

דובר אוניברסיטת בר אילן ומגיש "תיק תקשורת", חיים זיסוביץ, תוקף את כתבת עיתון "הארץ" ירדן סקופ, בטענה שדבריו הוצאו מהקשרם, וטוען כי למרות שניסה להסביר את עמדתו, נתקל באטימות "בשל הצורך לייצר כותרות". הבוקר פרסמה סקופ באתר "הארץ", ידיעה על כך שבאוניברסיטת בר אילן סירבו לאפשר לסטודנטים לקיים אירוע גאווה פתוח. "בר אילן סירבה לקיים אירוע גאווה פתוח; הדובר: ואם פדופילים היו רוצים לקיים הפנינג?", נכתב בכותרת. בכותרת המשנה נכתב: "ההנהלה הציעה לקיים במקום האירוע פאנל אקדמי, אשר ייערך באולם סגור, בהשתתפות דוברים שיאושרו על ידה. לדברי התא הגאה, הדיקן הציע לשתף פסיכולוגים ורבנים 'שיוכלו לעזור למשתתפים'".

את הידיעה חתמה התגובה של זיסוביץ: "'לאוניברסיטה יש צביון דתי, ועניין היחסים החד-מיניים הוא איסור הלכתי בין גברים, איסור הלכתי מפורש', הצדיק דובר אוניברסיטת בר אילן, חיים זיסוביץ, את עמדת האוניברסיטה בשיחה עמו. 'לכן אתה לא יכול להתיר באוניברסיטה דתית קריאה למעשה בהפרה של איסור הלכתי. לקיים הפגנה... זה לומר אנחנו בעד... להבדיל, ואל תביני אותי לא נכון, אבל גוף שיאמר 'אנחנו רוצים ומאמינים בפדופיליה, בהיתר לקיים יחסים עם קטינים, ואנחנו רוצים לקיים הפנינג'... כל קריאה להפרת חוק היא בעייתית ואלה חוקי התורה. תארי לך שאוניברסיטה דתית היתה מתבקשת לקיים אירוע של גוף שקורא להפרת חוק מסוים".

תמונות מצעד הגאווה טיילת תל אביב. דרור עינב
תמונות מצעד הגאווה טיילת תל אביב/דרור עינב

"הדוגמה שהבאתי להפרת חוק הייתה מטופשת"

מהר מאוד הידיעה זכתה לפולו אפים בכלי התקשורת האחרים ולשיתופים ותגובות ברשתות החברתיות, גם של זיסוביץ עצמו, שפירסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו כתב: "הנה כיצד מוצאים דברים מהקשרם. בתקשורת מתחולל מהבוקר מחול שדים בעקבות סירובה של האוניברסיטה להתיר לתא הסטודנטים הגאים לקיים הפנינג ליום הגאווה והצעה של ההנהלה לסטודנטים לקיים אירוע אקדמי הנוגע לענייני הקהילה הגאה...בשיחה עצמה, שנועדה לרקע, הסברתי לה מדוע הפנינג מהסוג הזה פוגע בצביונה הדתי של האוניברסיטה. אמרתי לה שהפנינג למען פגיעה בהלכה באוניברסיטה דתית, כמוהו כהפנינג להפרת חוק בכל אוניברסיטה. כאן עשיתי טעות. כדוגמה להפרת חוק הבאתי את הפדופיליה. יכולתי להביא כדוגמה (ברוח הזמן): הימורים לא חוקיים או שימוש בסמים. משום מה, בחרתי בפדופיליה. הכתבת, ירדן, הביעה מחאה ומיד הסברתי לה שחלילה אינני משווה. יחסי מין בהסכמה בין בוגרים אינם עבירה על החוק. (אני כשלעצמי מצדד גם בנישואים חד-מיניים, אזרחיים). אמרתי לגברת סקופ שוב ושוב שאין בדברים שלי השוואה בין הומוסקסואליות לפדופיליה".

"לפני שאמשיך", הוסיף זיסוביץ', "הדוגמה שהבאתי להפרת חוק הייתה מטופשת בהקשר הזה. אני מתנצל על שהבאתי אתה. אבל לכל מי שיאזין לשיחה ברור שלא השוויתי. את זה חזרתי והבהרתי לגב סקופ כעבור שעה מצאתי את עצמי בכותרת גדולה בהארץ כאיש חשוך המשווה הומוסקסואליות לפדופיליה. עכשיו לך תטען שכמה מחבריך הטובים הם בני הקהילה (ברצינות רבה) ושאתה תומך בזכויות שוות וביחס שווה אליהם".

ירדן סקופ מסרה בתגובה: "הדברים לא הוגדרו כלא לציטוט בשום צורה. ישפטו הקוראים אם היה עניין ציבורי בהבאתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully