וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי אמיתית לא חושפת

11.6.2015 / 13:32

מדוע אחרי הפרומואים שעלו ברשת ובפייסבוק הוסר מאתר האינטרנט של "גלובס" ראיון שנערך ב"ליידי גלובס" עם החוזרת בשאלה שנמלטה מחסידות גור, שרה איינפלד? רמז: לא רק נתניהו נכנע לחרדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלובס מקדם את הראיון לפני שהוסר מהאתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגיליון האחרון של "ליידי גלובס" שהופץ אתמול (רביעי) מופיע ראיון נרחב עם שרה איינפלד, חוזרת בשאלה שנמלטה עם ילדיה מחסידות גור. אלא שכמה ימים לפני שהופץ הגיליון, לאחר שבעיתון קידמו את הראיון באתרי האנטרנט ובדף הפייסבוק הוסר הראיון מאתר האינטרנט של העיתון. הסיבה: חרדים זועמים.

סיפורה יוצא הדופן של איינפלד מוכר, והיא כתבה עליו לא מעט בבלוגים וטורים שפרסמה. לפני פחות משבוע, לקראת הפצת גיליון "ליידי גלובס", פורסם בדף הפייסבוק של העיתון: "היא גדלה בחסידות גור, בקהילה שהיא מגדירה קרה ומנוכרת. קמה ועזבה עם שני ילדיה, ישנה על ספסלים בתחנה המרכזית בתל אביב, גנבה אוכל, וחיה בחוסר כל. היום שרה איינפלד גולשת בים, מתופפת, וחוזרת ל'שטח האש' כחוקרת פרטית. ראיון ל'ליידי גלובס'". לפוסט צורף לינק לכתבה, אולם הכתבה באתר, תחת הכותרת "ברחה מהמגזר החרדי וחושפת את הצביעות מאחורי החומות", מגלה שמאחורי החומות יש עמוד ריק.

מתברר לשעיתון "גלובס" הגיעו תגובות נזעמות של חרדים שביקשו להסיר את הכתבה. ואכן, באינטרנט הוסרה הכתבה אבל עבור הגיליון המודפס זה היה כנראה מאוחר מדי.

מ"גלובס" נמסר בתגובה: "הכתבה פורסמה במגזין 'ליידי גלובס', ועלתה לאתר 'גלובס' באופן חלקי כהפנייה בלבד, כנהוג לגבי כתבות מגזיניות בתשלום באתר. הפנייה זו הוסרה מהאתר בעקבות פניות של חרדים, שקבלו על כך שמדובר בהסתה בוטה".

איינפלד מסרה בתגובה: "ממתי כת אחת מכתיבה לעיתונות מה יעלה או לא יעלה ברשת? כאנשים הומניטריים אסור לנו לתת יד להסתרה וסתימת הפיות המאפיינים את התרבות החרדית. היום זה פגע בי ומחר זה יפגע בצביון של כל המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully