וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס לוואלה ברנז'ה: "נבחנת גם חזרה למתווה הרפורמה"

14.6.2015 / 18:02

כך לדברי השר האחראי על רשות השידור, בתום מפגש עם כ-200 עובדי הרשות. לוואלה ברנז'ה נודע כי ככל הנראה עד סוף השבוע ימליץ אקוניס בפני נתניהו וכחלון לדחות את הקמת התאגיד בשלושה חודשים - עד ספטמבר, על מנת לבצע שינויים בחוק

ח"כ אופיר אקוניס. ניב אהרונסון
"הכל על השולחן וכל האפשרויות פתוחות". השר אקוניס/ניב אהרונסון
"החלטתי באופן חסר תקדים להיפגש עם ציבור עובדים שגורלם תלוי על בלימה ומקור פרנסתם תלוי על בלימה. זה הצעד הנבון, הנכון, האנושי והמוסרי לעשות"

השר אופיר אקוניס לא פוסל חזרה למתווה הרפורמה הישן, בטרם נחקק חוק השידור הציבורי: "הכל על השולחן וכל האפשרויות פתוחות", אמר לוואלה ברנז'ה השר האחראי על רשות השידור לאחר פגישה עם עובדי הרשות, שבמהלכה הביעו עובדים רבים תמיכה במתווה הרפורמה וביטול חוק השידור הציבורי החדש.

השר אקוניס נפגש היום (ראשון) עם כ-200 עובדים ועיתונאים ברשות השידור בירושלים. "זה היה מפגש ראשון מסוגו, אמרתי לעובדים שהדברים שהם אמרו, יצאו מהלב ונכנסו ללב שלי. אמשיך לקדם את השידור הציבורי, שיהיה חזק, בלתי תלוי, עם חדשות, דרמות והפקות מקור. בכל מקרה לא תהיה גביית אגרה", הוסיף השר שהבטיח לעובדים שיעשה הכל על מנת שיימצאו הכספים לתשלום משכורות ב-1 ביולי.

כפי שמסתמן, השר אקוניס שהתנגד לחוק השידור הציבורי, ימליץ על דחיית יישום הקמת התאגיד. בשלב הראשון מדובר בדחייה של שלושה חודשים, עד ספטמבר - המוגדרים במסגרת החוק הקיים, אולם במהלכם יבחנו שינויי החקיקה. את המלצתו מתכוון השר, כך נודע לוואלה ברנז'ה, להעביר עד סוף השבוע לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, לאחר שיפגש עם עובדים וגורמים נוספים מרשות השידור. כפי שמסתמן תיקוני החקיקה יעניקו ארכה של כשנה ליישום החוק, כאשר לא מן הנמנע כי פרט לתיקונים בזמנים של יישום החוק, יבוצעו גם תיקונים מהותיים אחרים, ואף חזרה לרפורמה. אקוניס עצמו סירב להתייחס לדברים.

"לא מקבל הטפות מוסר מאלו שמכנים את עצמם חברתיים"

השר צפוי לקיים בהמשך השבוע מפגשים נוספים עם עובדי רשות השידור בתל אביב ובירושלים, וכן להיפגש עם עובדי הטלוויזיה החינוכית. בנוסף, צפוי השר להיפגש בימים הקרובים עם איגודי היוצרים, המפיקים והאומנים. בינתיים, המפגש עם העובדים עורר ביקורת. ביום חמישי שיגר ח"כ יוסי יונה מ"המחנה הציוני" שאילתה לאקוניס ובה תהה: "האם אין בפגישה זו העמדת ציבור עיתונאי הרשות במצב בלתי אפשרי שכן מצד אחד אתה כשר הממונה זה שמחליט אם יקבלו משכורות ומאידך עליהם לסקר אותך ללא משוא פנים?". על כך אמר בתגובה אקוניס לוואלה ברנז'ה: "אני לא מקבל הטפות מוסר מאלו שמכנים את עצמם חברי כנסת חברתיים. החלטתי באופן חסר תקדים להיפגש עם ציבור עובדים שגורלם תלוי על בלימה ומקור פרנסתם תלוי על בלימה. זה הצעד הנבון, הנכון, האנושי והמוסרי לעשות. זה היה מפגש נדיר ובלתי אמצעי, שבמהלכו שמעתי על מצוקותיהם ועל הפתרונות שהם מציעים".

מוקדם יותר היום נפגשו השר אופיר אקוניס ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שהודיעו כי יקימו צוותי עבודה שיציגו לשרים מתווה ראשוני של תיקוני חקיקה והתאמות חוק השידור הציבורי למצב הקיים. ההחלטה התקבלה בתום דיון בנושא המשך יישום חוק השידור הציבורי וסוגיית המימון השוטף של רשות השידור. "אנחנו נמצאים במרוץ נגד הזמן להצלת השידור הציבורי בישראל. נדרשות החלטות מהירות ואמיצות כדי לקיים את השידור הציבורי, שבמצב הקיים, על פי חוק, נסגר ב-30 ביוני", אמר השר בפגישה במשרד התקשורת והוסיף כי בימים הקרובים בכוונתו להציע מתווה פתרון, שיבטיח המשך השידורים לציבור החל מה-1 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully