וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבים הזרים זועמים על סרטון של משרד החוץ: "צעד בלתי-ראוי"

16.6.2015 / 11:13

בעקבות סרטון שפרסם משרד החוץ, הלועג לסיקור מבצע "צוק איתן" ברשתות הזרות, פרסם איגוד התקשורת הזרה הודעת גינוי: "מטריד שמשרד החוץ הישראלי מוצא זמן להפיק סרטון שכל מטרתו ללעוג לעיתונאים"

עריכה: יאיר דניאל

הישג להסברה הישראלית? סרטון של משרד החוץ הלועג לכתבים מרחבי העולם שסיקרו את מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר, עורר את זעמם של העיתונאים הבינלאומיים המוצבים בישראל. הסרטון אף גרר הודעת גינוי חריפה מצד איגוד התקשורת הזרה, הגוף המאגד את הכתבים מרחבי העולם הפועלים בארץ.

הסרטון שהצליח להרגיז את הכתבים הזרים הוא סרטון אנימציה באורך 50 שניות, המציג כתב המדווח מעזה באופן מטעה ומוטה לחלוטין. כך למשל, הכתב נכנס לרשת המנהרות של חמאס בעזה, ומתאר אותה כ"רכבת התחתית הראשונה של עזה", שמטרתה לשפר את כלכלת הרצועה. בהמשך מוצג הכתב אומר שהחברה הפלסטינית היא חופשית ופלורליסטית, בה בשעה שאנשי חמאס פוגעים בפעיל של הקהילה הגאה.

עוד בוואלה!NEWS:
חשד: גבר רצח את בת זוגו בת ה-45 בביתם בצפון
משרד הבריאות: תוך 15 שנה - ירידה של 16% במספר מיטות האשפוז לנפש
דיווח: חמאס שוקל בחיוב הפסקת אש למשך 5 שנים עם ישראל

סרטון משרד החוץ: "פקחו את עיניכם: הטרור שולט בעזה". מתוך ערוץ היוטיוב של משרד החוץ, מערכת וואלה!
מתוך הסרטון/מערכת וואלה!, מתוך ערוץ היוטיוב של משרד החוץ

באיגוד הכתבים הזרים זעמו על הסרטון, שכן לטענתם הוא מציג באופן מגמתי ושקרי את אופן הסיקור של התקשורת הזרה בעזה בקיץ האחרון. לטענתם, אף לא עיתונאי אחד בעולם טען במהלך המלחמה שמנהרות חמאס לא נועדו לתקיפה נגד ישראל, וכמעט בכל דיווח המתפרסם בעולם חמאס מוצג כארגון איסלאמי השולט בעזה.

"אנחנו מופתעים ומודאגים בעקבות הסרטון של משרד החוץ הלועג לעיתונאים שסיקרו את המלחמה בעזה בקיץ שעבר", נכתב בהודעת הכתבים הזרים. "בשעה שעל ישראל להתמודד עם נושאים רציניים כגון איראן וסוריה, זה מטריד שמשרד החוץ הישראלי מוצא זמן כדי להפיק סרטון שכל מטרתו ללעוג לעיתונאים על סיקור לחימה שבמהלכה נהרגו כ-2,100 פלסטינים ו-72 ישראלים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסרטון בוחן תופעה בצורה משעשעת". שר החוץ, בנימין נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב בהודעה כי הסגל הדיפלומטי של ישראל רוצה לקבל יחס רציני בעולם. "פרסום סרטונים מטעים ובלתי-מדויקים הוא צעד בלתי-ראוי, הפוגע במעמדו של משרד החוץ הישראלי, שטוען כי הוא מכבד את התקשורת הזרה ואת החופש שלה לעבוד בעזה", נמסר.

"שום כתב זר שהיה בעזה בקיץ לא טען שלא היו רקטות מעזה או שלא היו מנהרות, זה פשוט מנותק מהמציאות", אמרה לוואלה!NEWS רות אגלש, כתבת ה"וושינגטון פוסט" – עיתון שבסביבתו של ראש הממשלה נתניהו מחשיבים למאוזן והוגן ביחסו לישראל – בירושלים. לדבריה, יש מקום לביקורת על התקשורת, אבל "במשרד החוץ בחרו את הכיוון הלא נכון להתמקד בו. מה שהם הציגו זה דברים שלא קיימים". אגלש הוסיפה כי הדבר האחרון שישראל צריכה לעשות כדי להשפיע לטובה על תדמיתה בעולם, הוא ללעוג לכל הכתבים הזרים הפועלים בארץ ולהעליב אותם באופן אישי.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "במבצע 'צוק איתן' התבצע ירי רקטות מאזורים מאוכלסים ומקרבת מבנים ציבוריים. כל זה היה ידוע היטב ומתועד, אבל צילומים מפלילים פורסמו רק אחר כך, באיחור ניכר. הטענה הייתה פחד מחמאס. הסרטון בוחן בצורה משעשעת את התופעה הזו".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully