וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שח"ם דואגת לשכר ולא לחופש הביטוי"

17.6.2015 / 14:12

סערת מירי רגב: חמישה מתוך 12 חברי הוועד המנהל של ארגון השחקנים התפטרו מתפקידם בעקבות מה שהם מכנים "הפסיביות שנוקט הארגון מול החלטותיה של שרת התרבות". לדבריהם, "שח"ם נמנע מלהגן על זכויות השחקנים שהתבטאו באופן לגיטימי"

שרת התרבות מירי רגב נגד ביטול העונש לחייל שאכל חזיר. מור שאולי
שרת התרבות מירי רגב נגד ביטול העונש לחייל שאכל חזיר/מור שאולי
גולן: "כפי שעל האיגוד להגן על שכרם של השחקנים כך עליו גם לדאוג שפרנסתו או מקום עבודתו של כל שחקן לא יפגעו בשל דעותיו הפוליטיות הלגיטימיות"

מירי רגב, רעידות המשנה נמשכות: סערה בשח"ם - ארגון השחקנים של ישראל, סביב תגובת הארגון להצהרות, החלטות והגבלות מצד שרת התרבות ושר החינוך נפתלי בנט. חמישה מתוך 12 חברי הוועד המנהל התפטרו. החמישה הם נדב בושם, ישי גולן, רוני דותן, רינת מטטוב וחלי גולדנברג.

גולן תקף היום (רביעי) את התנהלות הארגון, שבראשו עומד השחקן אוהד קנולר, בפרט על שתיקתו מול הפגיעה בשחקנים לאחר שהביעו דעה פוליטית. "בחרתי להתפטר מהוועד המנהל של שח"ם מכיוון שהרוח ששורה בשח"ם בניצוחו של היו"ר מנוגד לכל מה שאני מאמין בו וחוטא לטעמי לתפקידו העקרוני אידאולוגי של שח"ם", כתב גולן בדף הפייסבוק שלו והוסיף: "אני מעריך את ההישגים של שח"ם בתחום המקצועי אך ההיבטים הרוחניים אידאולוגיים של שח"ם חשובים לא פחות ובעצם אין אפשרות להפריד את השניים. כפי שעל האיגוד להגן על שכרם של השחקנים כך עליו גם לדאוג שפרנסתו או מקום עבודתו של כל שחקן לא יפגעו בשל דעותיו הפוליטיות הלגיטימיות. שח"ם נמנע מלהגיב, להביע סולידריות ולהגן על זכויות השחקנים שהתבטאו באופן לגיטימי בתקופת 'צוק איתן' וכך גם כיום (ראו מקרה גילה אלמגור, אורנה בנאי ונורמן עיסא). הימנעות זו הינה מבחינתי הבנה לקויה ומצערת את תפקידו של איגוד מקצועי".

גולן הוסיף כי: "הפוליטיקאים בישראל החליטו לעשות ניצול ציני של אנשי התאטרון בישראל ולגזור על גבם קופון פוליטי ועל כן שח"ם חייב לעמוד מול כך בכל כוחו ולהדוף כל ניסיון של המדינה להתערב ולו במילה או פסיק שהאמנים בחרו לבטא. אסור לשח"ם להתגייס למען קמפיין פוליטי של שר כזה או אחר".

גם חברת הוועד המנהל, השחקנית חלי גולדנברג, פרסמה את מכתב התפטרותה, שבו מתחה ביקורת על התנהלות שח"ם בכל הנוגע לשרת התרבות. "זו התפטרות מחאה המצטרפת להתפטרותם של עוד ארבעה חברי ועד מנהל", כתבה גולדנברג בבלוג שלה. "אני חושבת ששח"ם צריך וחייב להיות קול תקיף ושפוי במסגרת הדה ליגטימציה לתרבות בישראל שמובילה באגרסיביות פוליטית חסרת תקדים ששרת התרבות בימים האלה. צר ועצוב שהדבר אינו קורה, ששח"ם משתרכת מאחור, שקולם של אלפיים ויותר שחקנים בקושי נשמע, בוודאי לא בצורה ברורה וחד משמעית בנוגע לחופש הביטוי והיצירה".
ב-3 ביולי צפויה להתכנס האסיפה הכללית של שח"ם, על מנת לבחור את הוועד המנהל ואת היו"ר החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully