וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבא והסבא של כתבי הפלילים בישראל"

18.6.2015 / 2:44

משה נוסבאום: "לצערי הרב אני לא יודע אם יש היום מישהו מעמיתיי שאני מעריך כמו שהערכתי את אורי כהן אהרונוב". יעקב אחימאיר: "תמיד חתר לשלמות". הקולגות נפרדים מכתב הפלילים שהפך לאחד מסמליו של הערוץ הראשון והלך לעולמו

אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
"ההתגלמות של העיתונאי והג'נטלמן". משה נוסבאום/ניב אהרונסון

"הוא היה ההתגלמות של העיתונאי והג'נטלמן, סוג של זן נדיר שידע לגלם מצד אחד הגינות, כזו שלא פגעה כהוא זה במקצועיות שלו וביכולות שלו לסקר את תחום המשטרה, ולדעת להוציא מהתחום את המידע ואת הסיפורים הנכונים" - מספר לוואלה ברנז'ה הכתב והפרשן לענייני משטרה של חדשות 2, משה נוסבאום, על אורי כהן אהרונוב, ששימש במשך 30 שנה ככתב הפלילים של הערוץ הראשון והלך אמש (חמישי) לעולמו.

"שנים היינו אחד מול השני, ראש בראש. היינו סוג של קולגות שמתחרים אחד בשני, גם בתקופה שערוץ 1 היה הערוץ היחיד, כשהוא היה בטלוויזיה ואני הייתי הכתב לענייני משטרה של קול ישראל של הרדיו, וגם לאחר מכן, כשנפתחה חברת החדשות של ערוץ 2 המשכנו לעבוד אחד מול השני".

לדברי נוסבאום, "הוא היה יוצא דופן במובן הזה שגם אנשי משטרה ובאותה המידה גם עבריינים היו בדעה אחת לגביו, שאין הגון וישר מהאיש הזה. תכונה נוספת שמאוד אפיינה אותו זה חוש ההומור שלו. היה לו חוש הומור יוצא דופן, שלעיתים קרובות ידע לחלץ אותו ממצבים לא נעימים שאליהם נקלע. היו בינינו לא מעט עימותים על רקע מקצועי, אבל לזכותו ייאמר שהעימותים המקצועיים תמיד נשארו בתחום המקצועי. לצערי הרב אני לא יודע אם יש היום מישהו מעמיתיי שאני מעריך כמו שהערכתי את אורי כהן אהרונוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא תמיד דרש סטנדרטים גבוהים". יעקב אחימאיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כתב עקשן, עמד על קוצו של יו"ד"

"הוא היה יוצא דופן במובן הזה שגם אנשי משטרה ובאותה המידה גם עבריינים היו בדעה אחת לגביו, שאין הגון וישר מהאיש הזה"

"אני הכרתי את אורי עשרות בשנים", מספר מגיש הערוץ הראשון יעקב אחימאיר שביקר את כהן אהרונוב לפני מספר חודשים, כאשר מצבו הבריאותי היה ירוד. "עוד לפני שהוא התחיל לעבוד בטלוויזיה, הכרתי את הוריו, הם היו אנשי ספר והוא גדל בבית שהיה ספוג בתרבות ואמנות. אביו, בנימין, תמיד אמר לי: 'תדאג לאורי'. כשהוא הגיע לערוץ הראשון הוא התחיל בתפקיד שקופן - משבץ שקופיות במהדורת מבט. אחר כך הוא החל בעבודתו העיתונאית ככתב לענייני משטרה. הוא היה כתב ועיתונאי עקשן, עמד על קוצו של יו"ד והתעקש שעריכת הכתבות לא יפגעו בשלמות העובדות, כפי שהוא ראה אותן. לא היה קל לעבוד איתו, הוא תמיד דרש סטנדרטים גבוהים, הוא לא היה מסוגל לחפף בעבודה ותמיד חתר לשלמות. עובדי הטלוויזיה, עם כל הקושי באישיותו המורכבת של אורי, בסך הכל מאוד אהבו אותו, הסתכלו עליו בחיוך".

"לפני כמה שנים, כשהוא הרגיש שמצבו הבריאותי פוגע בתפקודו, הוא הוריד הילוך בעבודה. אז הוא פנה אליי יום אחד ואמר לי: 'רביד, בוא תעשה עליי 'כך היה', שיישאר משהו אחרי שאלך. אמרתי לו: 'אתה לא הולך לשום מקום'. אבל בכל זאת צילמנו את התוכנית", מספר יגאל רביד. התוכנית "כך היה" עם כהן אהרונוב שודרה לפני חמש שנים. הערב היא תובא בשידור חוזר בעקבות מותו.

"הוא באמת היה טיפוס מיוחד, קודם כל ולפני הכל הוא היה טוטאלי בעבודה", ממשיך רביד, "כל חייו היו בעצם התפקיד שלו - הכתב לענייני משטרה, זה תפקיד שהוא עשה 30 שנה והוא היה הוותיק ביותר בתחום. היו לו הרבה הישגים והרבה סקופים וחשיפות רשומים על שמו, כולל פרשיית 'הקלטת הלוהטת' משנת 93'".

עוד באותו נושא

אורי כהן אהרונוב הלך לעולמו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עיתונאי מהבטן ולתוך הנשמה". אורי כהן אהרונוב ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עיתונאי שטח מהסוג שהולך ונעלם"

"אורי היה האבא והסבא של כתבי הפלילים בישראל, הוא ראה ושמע הכל ובכל זאת התלהב כמו ילד מכל סיפור טוב שחשף"

"אורי כהן אהרונוב, אכ"א, כתב המשטרה המיתולוגי של הערוץ הראשון הלך היום לעולמו", ספד לו עורך "מבט" אבי מוסקל. "זכיתי לעבוד לצדו של אכ"א, עיתונאי מהבטן ולתוך הנשמה, אדם ואיש מקצוע למופת, שדמותו ושמו הפכו למזוהים עם הערוץ הראשון ועם השידור הציבורי, לא פחות מהלוגו הרשמי של הערוץ. אורי היה האבא והסבא של כתבי הפלילים בישראל, יותר משלושים שנה בתחום המשטרה, הוא ראה ושמע הכל ובכל זאת התלהב כמו ילד מכל סיפור טוב שחשף. אורי עבד לילות כימים, גם כשבריאותו נפגעה, המשיך להגיע ועשה כל מאמץ להמשיך בכבוד במלאכתו העיתונאית. בעבור כולנו, אורי כהן אהרונוב יהיה תמיד סמל להתמדה, להתמקצעות בתחום הסיקור ועיתונאי שטח מהסוג שהולך ונעלם".

חיים יבין, שקיבל את הבשורה על מותו של כהן אהרונוב בעת ששהה בחו"ל, מסר: "צר לי על האסון, כואב לי, חבל לי על אחד מהעובדים המסורים והמוכשרים שהיו בטלוויזיה בערוץ הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully