וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים נגד יו"ר המועצה לקולנוע: שיתוף הפעולה עם רגב - הליך לא תקין

22.6.2015 / 14:32

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים ויו"ר איגוד התסריטאים דורשים מיו"ר המועצה הישראלית לקולנוע דיון דחוף סביב הסרט על יגאל עמיר. לטענתם, ההתייעצות של שרת התרבות עם יו"ר המועצה בלבד מנוגד לחוק הקולנוע

יגאל עמיר יורשה להתפלל עם אסירים נוספים. אבי כהן
יגאל עמיר יורשה להתפלל עם אסירים נוספים/אבי כהן

נמשכת סערת מירי רגב: יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אסנת טרבלסי ויו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור דורשים מיו"ר המועצה הישראלית לקולנוע, פרופ' דוד אלכסנדר, דיון חוזר בהחלטה שלא להקרין את הסרט על יגאל עמיר, בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים.

אמש (ראשון) שלחו טרבלסי וליאור מכתב למועצה הישראלית לקולנוע, והעומד בראשה, שבו טענו כי החלטת שרת התרבות מירי רגב להתערב בהקרנת הסרט "אל סף הפחד", על יגאל עמיר, נעשתה שלא בהליך מסודר ועל פי הקבוע בחוק הקולנוע. לטענתם השרה רגב התייעצה עם יו"ר המועצה הישראלית לקולנוע, פרופ' דוד אלכסנדר, אולם הנושא לא הובא לדיון בפני חברי המועצה - כפי שנדרש. כעת מצטרפים השניים לדרישתם של חלק מחברי המועצה הישראלית לקולנוע לקיים דיון דחוף בנושא.

השניים טוענים כי החלטת השרה נעשתה "ללא הליך מסודר אשר יכלול את שיתוף מועצת הקולנוע בהחלטה, וזאת למעט יו"ר המועצה אשר ייעץ לשרה ואף נכח בפגישותיה עם גורמים בפרשה", כתבו השניים, "אם אכן נכונים הדברים, איגוד התסריטאים ופורום היוצרים הדוקומנטריים רואים את הדבר בחומרה רבה. חוק הקולנוע מגדיר במפורש כי תפקידה של המועצה הוא 'לייעץ לשר בכל נושא הנוגע למדיניות בתחום הקולנוע ובכל ענין הנוגע לביצוע חוק זה'".

בהמשך המכתב עוקצים מעט השניים את אלכסנדר: "לאורך השנים סיפקו האיגוד והפורום חוות דעת ואף המלצות משלהם בנוגע למועמדים לכהונה במועצת הקולנוע, וזאת מתוך ההכרה בחשיבותו של הליך מקצועי ראוי בהחלטות הנוגעות לחלוקת תקציב הקולנוע בישראל. ברצוננו להאמין כי חוות דעתנו המקצועית כגופים יציגים משמשת לקיומו של הליך ראוי ולא כ'חותמת גומי' בלבד".

פרפ' דוד אלכסנדר סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully