וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: השליטה חוזרת לידיים של נתניהו

22.6.2015 / 20:02

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, נתניהו נפגש עם כונס הנכסים של רשות השידור והמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי. בפגישה שב האוצר על עמדתו: לפרק את הרשות ולעבור למיקור חוץ. נתניהו, המודע ללוחות הזמנים ולקופה הריקה, הודיע שיכריע בנושא בקרוב

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם כונס הנכסים של רשות השידור דוד האן והמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ. בתום הפגישה הודיע נתניהו, שמודע ללוחות הזמנים הצפופים, שבקרוב יכריע בנוגע לעתיד רשות השידור.

הפגישה היום נערכה במשך לפגישה הדחופה שכינס אתמול נתניהו, בהשתתפות השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, שר האוצר משה כחלון ונציגי אגף התקציבים באוצר. השר אקוניס הציג את עמדתו לפיה יש לפעול לצורך הארכת יישום חוק השידור הציבורי בשלושה חודשים, על מנת לבחון שינויי חקיקה ובחינה מחודשת של האפשרות לחזור למתווה הרפורמה. כך או כך, הצהיר אקוניס, לא תהיה גביית אגרה. מנגד, באגף התקציבים במשרד האוצר דורשים לסגור את רשות השידור, לפרק אותה ולהעביר את הפעילות למיקור חוץ, כך שאת התכנים יספקו חברות הפקה חיצוניות. התהליך כולל פרישה של כ-1,000 עובדים.

בפגישה, שבה לקחו חלק גם העורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל ונציגי אגף התקציבים, חזרו השר אקוניס ונציגי האוצר על עמדתם. נכון להיום, כפי שאמרו קובלנץ והאן גם בדיון בוועדת הכלכלה שנערך בנושא חוק השידור הציבורי, לצורך הקמת התאגיד נדרשת יותר משנה ובינתיים קופת הרשות מתרוקנת. בסוף החודש תישאר הרשות עם גירעון של 50 מיליון שקלים, לא כולל תשלום משכורות. זאת כאשר באוצר לא מתכוונים להזרים כספים.

נתניהו, שטרם הודיע על החלטתו, שומר על השליטה ברשות השידור. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, שמות המועמדים לתפקידי יו"ר וחברי מועצת התאגיד נמצאים על שולחנו של נתניהו וטרם הועברו לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי. גורמים המעורים בפרטים, סבורים שנתניהו מעדיף שהתאגיד לא יוקם, בוודאי לא כאשר במסגרתו ימונו 12 חברי המועצה, שייטלו את השליטה על השידור הציבורי.

השר גלעד ארדן, ערב הוקרה לשוטרים בבית שמש, יוני 2015. מור שאולי
השר גלעד ארדן, ערב הוקרה לשוטרים בבית שמש, יוני 2015/מור שאולי

ארדן: "יישום הרפורמה ברשות השידור חייב להימשך"

ח"כ כבל: "כל פעולה לחיסול או לפוליטיזציה של הרשות תתקל בחזית בצורה של חבריי ושלי. זה מסוג הנושאים שאין בהם אופוזיציה או קואליציה"

מי שחושש שנתניהו ימסמס את חוק השידור הציבורי, הוא מי שהוביל להקמתו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שצייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "יישום הרפורמה ברשות השידור חייב להימשך. אין היגיון לממן על חשבון הציבור גוף לא יעיל. מוכרחים שידור ציבורי איכותי ומודרני, ורק בגוף חדש זה יקרה".

גם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, הביע חשש משליטתו של נתניהו ברשות השידור, ואמר הבוקר בוועדת הכלכלה: "אמש קיים ראש הממשלה דיון רב משתתפים בנושא רשות השידור. על פי הדיווחים בתקשורת עולה תמונה מדאיגה מאוד מהאופן בו מתכוון ראש הממשלה לטפל במשבר העמוק והמתמשך של הרשות. כמי שמלווה את השידור הציבורי ורואה בו ערך שיש לחזק ולטפח, אתנגד לכל מהלך שינסה להשיב את הפוליטיקה אל תוך רשות השידור. אתנגד לכל פעולה שתשים קץ לשידור הציבורי. אעשה, יחד עם חבריי בוועדה ובכנסת, את כל אשר נדרש כדי להוביל את המהלך הנכון והראוי להבראת הרשות ולחיזוק השידור הציבורי. אשוב ואדגיש, כי כל פעולה לחיסול או לפוליטיזציה של הרשות תתקל בחזית בצורה של חבריי ושלי. זה מסוג הנושאים שאין בהם אופוזיציה או קואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully