וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים אישר את כניסת RGE לערוץ 10

25.6.2015 / 11:39

(עדכון) הערוץ בדרך לרישיון לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישר את העסקה. יחד עם זאת, רה"מ טרם השיב האם יוכל הערוץ להישאר באפיק 10 וב-RGE ממתינים לתשובת מועצת הכבלים והלווין בנוגע לכך שהקבוצה מחזיקה בשישה ערוצים נוספים

בית הורד, ערוץ 10. דרור עינב
אנחת רווחה. בית הוורד/דרור עינב

(עדכון: 19:05)

ערוץ 10 מתקרב לקבלת רישיון שידורים ב-1 ביולי, למשך 15 שנים. היום (חמישי) הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים כי הוא מאשר את העסקה שנחתמה עם המשקיעים החדשים: קבוצת RGE. בימים הקרובים צפויה הרשות השנייה להודיע על מתן רישיון שידורים לערוץ.

הקבוצה, שבבעלות לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנטי, מחזיקה במותגים טלוויזיונים, בהם ערוצי ילדים וספורט. עם החלטתו של ממונה על ההגבלים העסקיים, אמורה הרשות השנייה לאשר את המעבר לרישיון. אולם טרם ידוע האם הערוץ יישאר באפיק 10, או שייאלץ לנדוד לאפיק אחר, כפי שמחייב החוק.

לפני כשבועיים העביר הערוץ בקשה לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, לשמור על אפיק 10. נתניהו רשאי להתיר לערוץ להמשיך ולהשתמש באפיק, כל עוד זכייניות ערוץ 2 לא עוברות לרישיון ונשארות באפיק 22. נתניהו טרם השיב ובתוך כך טרם הוחלט כמה ייאלץ הערוץ לשלם תמורת האפיק והאם בכלל יוכל להישאר בו.

ב-RGE מאיימים: נבטל העסקה אם נאלץ לוותר על ערוצים

בתוך כך, אתמול שלחה קבוצת RGE מכתב אל יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, שבו דרשו לקבל את עמדתה בנוגע לכך שהקבוצה מחזיקה בשישה ערוצים בכבלים ובלווין.

גורמים המעורים בפרטים סבורים שמדובר באמצעי לחץ, שכן החוק ידוע ומוכר לקבוצת RGE שניהלה משא ומתן לרכישת הערוץ במשך חודשים. כמו כן, עמדת מועצת הכבלים והלווין לחלוטין אינה משפיעה על החלטתה של הרשות השנייה להעניק רישיון לערוץ 10. בפרט לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישר את העסקה בין המשקיעים החדשים לבין ערוץ 10.

עיקר החשש של קבוצת RGE היא הפרשנות לכללים ששונו בשנת 2011 על ידי מועצת הכבלים והלווין. על פי הכללים המעודכנים בנוגע להחזקת ערוצים ב?HOT וב?yes, בעל מניות בערוץ מסחרי שאינו בעל השליטה בו יוכל להחזיק עד 20% מהערוצים המופעלים על ידי מפיקים עצמאיים בכבלים ובלוויין. במקביל קבעה המועצה כי בעלי שליטה בערוצים מסחריים יוכלו להחזיק ב-5% מהערוצים העצמאיים בכבלים ובלווין ולא ב-10%, כפי שהיה טרם שינוי הכללים. קבוצת RGE בדקה את הכללים לפני שליחת המכתב לבן חי, שכן בהזדמנויות שונות נטען כי הכללים אינם מתייחסים בהגדרה לבעלי רישיון בערוצים המסחריים אלא לבעלי זיכיון וערוץ 10, כידוע, צפוי לקבל רישיון שידורים.

כך או כך, יש להניח שהמועצה לא תתכנס במהלך סוף השבוע על מנת להביע את עמדתה, בפרט לאחר אישורו של הממונה על ההגבלים. אישור שניתן לאחר פנייה גם לבן חי-שגב, שלא הביעה התנגדות לאישור העסקה ככל שהקבוצה תעמוד בכללי המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully