וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש יכריע: אגרה או מימון מהאוצר

29.6.2015 / 11:32

(עדכון) ועדת הכלכלה אישרה את דחיית פירוק רשות השידור. השר ארדן לא הגיע לדיון. מנכ"ל משרד התקשורת: "התאגיד החדש לא יקום בזמן. החוק לא ישים". מנכ"ל האוצר: "הרשות לא תמומן אלא לאחר פרישת עובדים ומכירת נכסים". היועמ"ש יכריע באיזה אופן תמומן הרשות

ועדת הכלכלה - רשות השידור. ערוץ הכנסת
ועדת הכלכלה, היום/ערוץ הכנסת
אקוניס: "היינו קרובים מאוד למציאות של החשכת מסכים. בכוונתי להוביל בהקדם תיקוני חקיקה"

(עדכון: 14:07)

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) דחייה של שלושה חודשים בהקמת תאגיד השידור הציבורי ופירוק רשות השידור, לאחר דיון בבקשת ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, לדחות את יישום החוק. הוועדה, בראשות ח"כ איתן כבל, קבעה בנוסף כי היועץ המשפטי לממשלה יכריע בין משרד התקשורת למשרד האוצר בסוגיית מימון הרשות במהלך תקופת הביניים. הדיון שודר בשידור חי בוואלה ברנז'ה.

השר שיזם את החוק וקורא ליישומו, גלעד ארדן, הוזמן לדיון אבל לא הגיע אליו. השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, אמר בדיון: "אנו מאמינים בפתיחת פיות ולא בסגירת פיות, מאמינים בפלורליזם אמיתי בעיתונות הישראלית". השר אקוניס הוסיף כי החוק נמצא ברגעי ההכרעה האחרונים ביותר ואינו מאפשר יותר הארכה. אין פנדלים". בנוסף, הכריז כי לא תהיה חזרה למתווה של גביית אגרת טלוויזיה. לאחר אישור הדחייה, מסר אקוניס: "היינו קרובים מאוד למציאות של החשכת מסכים. בכוונתי להוביל בהקדם תיקוני חקיקה".

שמות חברי המועצה עדיין נמצאים בידיו של נתניהו

מוקדם יותר, במהלך הדיון, אמר מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי המשרד אינו מוצא מקור תקציבי למימון רשות השידור, בהיעדר גביית אגרה כפי שמחייב החוק. יצויין, כי עלות הארכה של שלושה חודשים, עומדת על יותר מ-150 מיליון שקלים. באב"ד הבהיר כי רשות השידור לא תמומן במשך שלושה חודשים מתקציב האוצר, אלא בתנאים של פרישת עובדים ומכירת נכסים.

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, התייחסה לכך שאותה הממשלה ביד אחת מסכלת את גביית האגרה וביד השנייה אינה מאפשרת את מימון הרשות. "הממשלה מצפצפת על החוק", אמרה והוסיפה כי במקרים שכאלו על היועץ המשפטי לממשלה להתערב בנושא. גם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, התייחס לדברים והוסיף כי ישנם עובדים רבים ברשות השידור שרוצים לפרוש.

ח"כ קארין אלהרר התייחסה לעיכוב בהקמת התאגיד, והזכירה כי שמות חברי מועצת התאגיד עדיין לא אושרו ושעדיין לא הוקמה המועצה - שלב ראשון בהקמת התאגיד. שמות חברי המועצה עדיין נמצאים בידיו של נתניהו, ולא הועברו לאישור סופי. ח"כ יוסי יונה, הוסיף כי יש לבדוק את הקביעה השרירותית לפיה לאחר הקמת התאגיד יקוצצו 85% מכוח האדם. כאשר המשמעות היא פיטורים של יותר מ-1,000 עובדים.

בסוף הדיון ציין מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, כי התאגיד החדש לא יקום בזמן, והוסיף: "החוק לא ישים. יצרו פלונטרים, עמדו שנה וחיכו להתניע התהליך".

"הכנ"ר לא סופר אותנו ולא סופר את היצירה"

יו"ר איגוד התסריטאים: "אם לא יעבור החוק אתם הולכים לרסק 4,000 עובדים"

אתמול, לקראת הדיון, שלחו נציגי ארגוני היוצרים מכתב לחברי הוועדה, שבו קראו: "יש לסגור את רשות השידור, ולממש מהר וככל שניתן את חוק השידור הציבורי". היוצרים הדגישו כי העיכוב ביישום החוק, גרם לקשיים כלכליים והביא יוצרים רבים לחרפת רעב, כלשונם.

עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים, אמר בוועדה: "הממשלה הזאת החסירה מיליארד שקל ליצירה הישראלית. כבר הגענו לבג"צ. הכנ"ר לא סופר אותנו ולא סופר את היצירה. אם לא יעבור החוק אתם הולכים לרסק 4,000 עובדים".

בעקבות המצב כלכלי ברשות השידור והסירוב של אגף התקציבים באוצר להעביר כספים למימון הפעילות, הבוקר נודע לעובדים כי לא ישלומו להם דמי ההבראה שאותם הם אמורים לקבל במשכורת הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully