וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנאי פרישה לעובדי רשות השידור על פי מתווה הרפורמה

1.7.2015 / 17:00

פרסום ראשון: למרות שטרם יושם חוק השידור הציבורי, הוחלט לאמץ את מתווה הרפורמה. העובדים יקבלו פיצויים מוגדלים בשיעור של 240%, מענק פרישה של 105 אלף שקלים ומענק הסתגלות בסכום של 11 חודשים. יותר מ-300 עובדים צפויים לפרוש. המימון ייעשה באמצעות מכירת מתחם שרונה

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

האוצר וההסתדרות הגיעו להסכמה, לפיה תנאי הפרישה מרצון לעובדי רשות השידור, יהיו על פי מתווה הרפורמה. הפעם לא תהיה הגבלת גיל וכל עובד שיבקש לפרוש יוכל לעשות זאת. זאת למרות שנדחה יישום חוק השידור הציבורי.

תנאי הפרישה המשופרים, כוללים אפשרות לפנסיה מוקדמת לעובדים מעל גיל 50, באמצעות פנסיית גישור. כמו כן, כל עובד עם ותק של יותר מארבע שנים יקבל פיצויים מוגדלים בשיעור של 240%. בנוסף יקבלו הפורשים מענק פרישה של יותר מ-100 אלף שקלים ומענק הסתגלות בסכום 11 חודשי עבודה. לא מעט עובדים עשויים לעזוב עם חבילת פרישה בסכום של יותר מחצי מיליון שקלים.

מספר הפורשים, כך מעריכים גורמים המעורים בנעשה ברשות השידור, יהיה יותר מ-300 עובדים. אותם גורמים הוסיפו כי נוכח חוסר הוודאות שמלווה את עתיד רשות השידור, עובדים רבים יעדיפו לפרוש כעת. ככול הנראה הסכום למימון הפרישה והפיצויים יעמוד על מאות מיליוני שקלים.

את הכסף למימון הפרישה מתכוונים באוצר להשיג באמצעות מכירת מתחם שרונה. עד ה-1 באוקטובר אמורה רשות השידור לעבור למתחם חלופי באזור המרכז. בינתיים, עד מכירת הנכס ימומנו הפיצויים באמצעות הלוואת גישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully