וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי נאות, בפקודה!

1.7.2015 / 19:02

"דוגמטי, נרקסיסט לוקה בפרשנות מעוותת". מה קורה כשרוגל אלפר מבקר הטלוויזיה של "הארץ", צופה בסדרת התעודה של מפקד גל"צ, שרק לפני שנה החליט להוריד את תוכניתו מהאוויר? דקל: "מקווה שהוא יהנה מהפרקים הבאים בסדרה"

פסטיבל שובר מסך 2014. בן קלמר
"מעולם לא החלפתי מלה עם דקל". אלפר/בן קלמר

יקיר המדור, רוגל אלפר, שוב פרסם ביקורת מושחזת, הפעם על ירון דקל, מפקד גלי צה"ל - התחנה שבה הגיש אלפר עד לפני כשנה ובמשך שנה את התוכנית "ציפורי לילה" בשיתוף רון כחלילי. את ההחלטה להוריד את התוכנית קיבל דקל, מושא סיקורו של אלפר.

אלפר, מבקר הטלוויזיה של עיתון "הארץ", התייחס היום (רביעי) לסדרה הדוקומנטרית של דקל, "דה איזראליז", שעלתה בערוץ 1, ולא חסך מחמאות: "ירון דקל, כיום מפקד גלי צה"ל, שמעיד כי בשובו ארצה משהייתו בארה"ב ככתב רשות השידור הותירו בו שיחותיו עם הישראלים שהשתקעו שם מועקה שמיאנה להרפות. שני הפרקים הראשונים (מתוך חמישה) של 'דה איזראליז' סובלים מכמה מגרעות פטאליות", כותב אלפר. והוסיף: "כך זה כשהסדרה מופקת בסיוע משרד העלייה והקליטה, משודרת באיחור של שלוש שנים, ובעיקר משועבדת לדוגמטיות המשמימה של דקל".

הקרנת דה איזראליז. דרור עינב
"דוגל בשקיפות". דקל/דרור עינב

אלפר: "הפסקתי כשזה התנגש לי עם לוחות זמנים"

אלפר ממשיך וכותב כי בשני הפרקים הראשונים הוא נתקל, "רק במקבץ עגמומי של יורדים שמתרועעים עם ישראלים אחרים, שנפשם חצויה, שקרועים מגעגועים, שכלואים בכלובי זהב ולבם נותר בארץ, הם מתאימים להשקפת עולמו. הוא רואה בהם נרקיסיסטים, רודפי בצע ואנוכיים שנכנעו לפיתוי והעדיפו את טובתם האישית על פני טובת מדינתם. מובן מאליו שזו השלכה פסיכולוגית שלו עליהם. הנרקיסיסט הגדול בסדרה הוא דקל עצמו, שמתייחס אל מרואייניו כנשמות תועות, בתערובת של פטרונות מתנשאת, נזפנות ותוגה". לסיום, מלבד נרקיסיזם מאשים אלפר את דקל גם ב"פרשנות מעוותת ומגמתית".

ירון דקל מסר בתגובה: "אני מעריך את רוגל אלפר כעיתונאי וכמבקר טלוויזיה, לצד זה אני גם מאמין ודוגל בשקיפות. אני מקווה שהוא יהנה מהפרקים הבאים בסדרה".

רוגל אלפר, לא נראה לך שהיה צורך בגילוי נאות?

"שידרתי בציפורי לילה, בהתנדבות, בלי שכר ובלי חוזה כלשהו. הפסקתי כשזה התנגש לי עם לוחות זמנים של עבודה והתכנית ירדה מהאוויר. הוזמנתי כמה פעמים כמנחה אורח ב"המלה האחרונה", גם בהתנדבות. בכל תקופת שידורי שם מעולם לא החלפתי מלה עם דקל. הפסקתי לשדר לפני כ-15 חודשים. לא ראיתי שום סיבה לגילוי נאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully