וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא לכבות את הטלפונים בכניסה לאולם שאגאל

7.7.2015 / 15:19

דובר הכנסת נלחם בסמארטפונים: אל רכזי הצלמים והעיתונאים נשלחו היום הנחיות וכללים חדשים לצילום בתוך הכנסת, זאת בעקבות שימוש ותיעוד גם במקומות שבהם חל איסור לצלם. חלק מהכתבים הפוליטיים דווקא מברכים

מליאת הכנסת, 6 ביולי 2015. טוויטר, אתר רשמי
מליאת הכנסת, 6 ביולי 2015/אתר רשמי, טוויטר

בכנסת ישראל החליטו להילחם בצילומים באמצעות הסמארטפונים, גם מצד העיתונאים בעיקר בחודשים האחרונים. דובר הכנסת, יותם יקיר, שלח לרכזי המערכות והצילומים מייל שבו ציין: "בעקבות מספר מקרים שאירעו לאחרונה - נבקש לחדד את הכללים הנהוגים לצילום בכנסת, שאושרו לפני כשנה על ידי קצין הכנסת".

יקיר הוסיף כי "כללים אלה מתייחסים לעידן הסמארטפונים והם גובשו באופן פתוח יחסית, על בסיס בדיקה לנהוג בפרלמנטים בעולם כמו גם היוועצות עם גורמים רבים בכנסת. נדגיש ונחדד, אין לצלם בסמאטפונים או לצלם בכלל במסדרונות הכנסת, בחדרי הוועדות - מותר לצלם גם בסמאטפונים, על פי הנחיות מנהל/ת הוועדה ורק ממקומות שיועדו והוגדרו לצילום".

המייל נשלח במקביל לטופס שעליו התבקשו לחתום העיתונאים, אשר מבהיר ומגדיר היכן ובאילו תנאים מותר לצלם בתוך המשכן. בין היתר, חל איסור לצלם במעברים, במסדרונות, במזנונים ובחדרי הכושר. בטופס מצוין שגם מרדף או מעקב אחרי מרואיין שנמצא בתנועה, אסור על פי ההנחיות.

המהלך גרם לביקורת מצד עיתונאים שטענו כי מדובר בצעדי מגבילים שנועדו להגביל ולהצר את הסיקור מתוך הכנסת. נגד, היו כתבים פוליטיים שאמרו לוואלה ברנז'ה כי הם מברכים על מהלך, בפרט לנוכח חוסר הסדר בחודשים האחרונים, שדווקא פגע בכתבים אחרים.

דובר הכנסת יותם יקיר מסר בתגובה לוואלה ברנז'ה: "כללי צילום בכנסת שאף אושרו לפני כשנה באופן רשמי על ידי ועדת הכנסת, מאפשרים צילום פתוח ומקל יותר מ-בעבר – הן לעיתונאים וצלמים והן לקהל המבקרים בכנסת.הכללים גובשו לאחר בדיקה על הנהוג בפרלמנטים אחרים לגבי שימוש בסמארטפונים. לאחרונה נשלחו הנחיות אלה שוב לכול מערכות התקשורת, תוך הדגשת העובדה שאין לצלם במסדרונות הכנסת אלא בעמדות המותרות לכך, וכך גם בחדרי הוועדות. זאת, בעקבות מספר מקרים של חריגות מהנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully