וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לדיון בוועדת הכלכלה על המשך שידורי הספורט בערוץ הראשון

9.7.2015 / 13:02

בשל היעדר תקציב, ייתכן ורשות השידור לא תוכל לשדר את משחקי ליגת העל. במקרה כזה, זכויות השידור ימכרו לאחד מערוצי הברודקסט. ח"כ דוד ביטן: "השידור הציבורי נועד לכלל האזרחים. לא ייתכן שאוהדי הספורט בישראל ייאלצו לשלם על הצפייה"

סדרת פלייאוף ליגת העל כדורסל הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון דניאל גור אריה. קובי אליהו
סדרת פלייאוף ליגת העל כדורסל הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון דניאל גור אריה/קובי אליהו
ח"כ ביטן: "השידור הציבורי נועד לכלל האזרחים. לא ייתכן שהמשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל שהיה עד עתה פתוח ללא תשלום יועבר לידיים של זכיינים שאוהדי הספורט בישראל ייאלצו לשלם על הצפייה"

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון באפשרות הוצאת שידורי המשחקים מערוץ 1, זאת בשל היעדר תקציב ברשות השידור לרכישת הזכויות - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

על פי הסכם שנחתם לפני כשלוש שנים, רשות השידור רכשה את הזכויות לליגות הכדורסל והכדורגל בישראל בסכום של 21 מיליון שקלים: 15 מיליון שקלים לעונה עבור ליגת העל בכדורגל, ו-6 מיליון שקל עבור משחקי הכדורסל. ואולם, ייתכן שהכספים שיעביר האוצר לרשות השידור, תחת התנאים של פרישת עובדים ופינוי מתחם שרונה, לא יאפשרו את המשך רכישת הזכויות למשחקי הליגה. במקרה כזה, הזכויות יימכרו, ואולי במחיר נמוך יותר, לאחד מערוצי הברודקסט (2 או 10) או לערוץ הספורט.

יש מי שסבור כי הוצאת שידורי המשחקים מערוץ 1, תהווה מכה אנושה לערוץ. "ההחלטה של משרד האוצר לבחון מחדש את זיכיון שידור הספורט וההסכם התלת השנתי שבין רשות השידור לבין מנהלת הליגה בכדורגל וכדורסל היא אמצעי לחץ על עובדי רשות השידור", טוען משה שגב, יו"ר ועד ההנדסה ברשות השידור. "עובדי רשות השידור, עיתונאים לצד עובדי ההנדסה, עמדו לכל אורך השנים בהסכם והעבירו לאזרחי ישראל שידורי ספורט ברמה הגבוהה ביותר, שידור בשיטת שידור HD שלא מביישת רשתות המתקדמות ביותר בעולם וכל זאת חינם ללא כסף. שידורי ספורט צריכים להיות נגישים לכלל הציבור בישראל ולא נחלתו של ציבור מסויים. האם לכך התכוון שר האוצר משה כחלון במושג משרד אוצר חברתי?".

חבר ועדת הכלכלה והועדה המצומצמת לעניין רשות השידור, ח"כ דוד ביטן מסר לוואלה ברנז'ה: "השידור הציבורי נועד לכלל האזרחים. לא ייתכן שהמשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל שהיה עד עתה פתוח ללא תשלום יועבר לידיים של זכיינים שאוהדי הספורט בישראל ייאלצו לשלם על הצפייה. ועדת הכלכלה דורשת מהאוצר, עד לפתיחת הרשות החדשה, לממן את כל הוצאות הרשות ללא גביית אגרה, ובתוך זה גם הסכמים עם גופים חיצוניים כולל ההתאחדות לכדורגל. הנסיון של האוצר לפגוע בתושבי ישראל אוהדי הספורט לא ייצלח ובכוונתי לזמן דיון דחוף בועדה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully