וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר בן חי-שגב מציגה: הטלוויזיה החינוכית

13.7.2015 / 11:15

יו"ר מועצת הכבלים והלווין הודיעה כי פתחה בהליכים נגד HOT ו-YES, בעקבות שימוש בשפה בוטה בתוכניות המשודרות בערוץ הילדים ובערוץ ניקולדיאון. במקביל נבדקת אפשרות לשינוי הסיווג והסימון המיועד לילדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלווין פתחה בהליכי בירור מול חברות הכבלים והלווין HOT ו-YES, בטענה להפרות לכאורה של תקנות סיווג וסימון בתוכניות ילדים ושימוש בשפה בוטה. בין היתר, מביאים במועצה לדוגמה דיאלוגים מתוכניות ששודרו באחרונה, הכוללים קללות.

במועצה הודיעו היום (שני) כי בערוץ הילדים ובערוץ ניקולדיאון, תכניות שסווגו לגילאי 8 ומטה, כללו שימוש בשפה גסה. בנוסף נמסר כי אגף הפיקוח והבקרה מצא שישנם תכנים המחייבים את סיווגם ככאלו שאינם ראויים לבני 8 ומטה.

בעבר המועצה הורתה לחברות הכבלים והלווין לסמן חלק מהסדרות ככאלו שמיועדות לצפייה לבני 8 ומעלה בלבד, ולשבץ את שידורן בשעות שאינן מיועדות לבני הגיל הרך. ואולם, כך לטענת המועצה, מבדיקה חוזרת שנעשתה בימים האחרונים, נמצא כי למרות ההנחיות התכניות לא סומנו. בעקבות הדברים נשלחו מכתבי התראה ל-HOT ו-YES, שבהם הובהר כי אי ציות לתקנות עלול להוביל להטלת קנסות.

במקביל, בימים אלו, בתיאום עם החברות המשדרות, המפיקים והיוצרים, נבחנות אפשרויות להוספת קטגוריית גיל חדשה, לשינוי הגילאים הקיימים ולאכיפת תקנות הסיווג גם בפרומואים וגם בתוכניות הנצפות ב-VOD.

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, מסרה: "עם תחילתו של החופש הגדול ילדים רבים מעבירים שעות רבות מול מכשיר הטלוויזיה. אני רואה בחומרה רבה את הממצאים של מחלקת הפיקוח, לפיהם ילדים נחשפים בערוצים המיועדים להם - ואמורים להיות 'בטוחים לצפייה' מבחינת ההורים - לתוכן גס שאינו ראוי לצפיית ילדים בגיל הרך".

ב-HOT ו-YES בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully