וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה דחיית פירוק הרשות בשנה; ארדן החרים הישיבה

19.7.2015 / 11:39

הממשלה אישרה את השינויים בחוק השידור הציבורי: יישום החוק עד סוף מרץ 2016, יורחבו הסמכויות של אלדד קובלנץ שיוכל לקלוט עובדים ובוטלה גביית האגרה. עלות הדחייה: 550 מיליון שקלים. השר ארדן שיזם את החוק, וצייץ אתמול נגד אקוניס, נעדר מישיבת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת סיעת הליכוד, 13 ביולי 2015. יותם רונן
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת סיעת הליכוד, 13 ביולי 2015/יותם רונן

בהעדרו של מי שיזם את חוק השידור הציבורי בתפקידו כשר התקשורת, השר לביטחון פנים גלעד ארדן - אישרה הבוקר (ראשון) הממשלה את השינויים בחוק שאותם יזם השר שאחראי על רשות השידור, אופיר אקוניס.

כבר אתמול בערב, לא התאפק השר ארדן ועקץ את חברו מהליכוד: "אקוניס כנראה פספס שהכנסת כבר אישרה בעבר את החוק שלי לביטול האגרה כיוון שהוא בחר שלא לתמוך אז בחוק. לשכתב את ההיסטוריה", צייץ ארדן בחשבון הטוויטר שלו.

מלבד ביטול האגרה החל משנת 2015, הצליח אקוניס לדחות את יישום החוק ל-31 במרץ 2016, להעניק סמכויות לקליטת עד 400 עובדים לתאגיד החדש למנכ"ל התאגיד הזמני, אלדד קובלנץ ולשנות את שמו של החוק ל"חוק השידור הישראלי". עלות השינויים ודחיית הפירוק נאמדת ב-550 מיליון שקלים, כך עולה מטיוטת החוק. האוצר יעביר את התקציב בשני תנאים: פינוי ממתחם שרונה עד אוקטובר 2015 וקיצוץ משמעותי בהיקף כוח האדם, החל מאוקטובר.
ביום רביעי תעלה הטיוטה לדיון בוועדת הכלכלה ולאחר מכן לאישור הכנסת.

השר גלעד ארדן, ערב הוקרה לשוטרים בבית שמש, יוני 2015. מור שאולי
עקץ בטוויטר. ארדן/מור שאולי

שר הכלכלה, אריה דרעי, אמר במהלך הדיון: "אני תומך ברפורמה ומודע לחשיבות השידור הציבורי, אולם אני חושב שצריכים לגייס את 700 עובדי הרשות מתוך 1500 המפוטרים המתוכננים. לא יכול להיות שיפוטרו 1500 איש ויביאו במקומם 700 עובדים חדשים. זה לא נכון, לא הגיוני ולא הוגן. כמובן שאם רוצים לגייס כמה כוכבים חדשים זה בסדר, אך 700 העובדים חייבים להיות מתוך 1500 המפוטרים".

השר אקוניס אמר לאחר אישור השינויים בחוק: "חובתנו להבטיח שידור ציבורי, שמביא לידי ביטוי את כלל
הדעות, הגוונים, הזרמים והתרבויות בחברה הישראלית. בחודש האחרון, מאז קבלתי את האחריות על רשות השידור, פעלתי, ביחד עם מנכל משרד התקשורת ובהידברות עם משרד האוצר, למען הבטחת קיומו של שידור ציבורי ישראלי, והחלטת הממשלה שהתקבלה כעת, מבטיחה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully