וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדי גל"צ לשעבר נגד ירון דקל: "אובססיה למחוק את כל מה שהיה"

20.7.2015 / 16:02

בעקבות ההחלטה לשנות גם את הלוגו של גלי צה"ל, מותחים בכירים ומפקדי התחנה לשעבר ביקורת על השינויים. בשיחות עם וואלה ברנז'ה הם רומזים להתארגנות וטוענים: "הלוגו זה רק סימפטום. גל"צ הפכה מתחנה צבאית לתחנה פוליטית"

הקרנת דה איזראליז. דרור עינב
הקרנת דה איזראליז/דרור עינב
מפקד גל"צ לשעבר: "יש לנו שיחות רבות על מה שקורה היום בתחנה ואנחנו מטכסים עצה מה לעשות בנדון"

בכירים ומפקדים לשעבר בגלי צה"ל מותחים ביקורת על החלטתו של מפקד התחנה ירון דקל לשנות את הלוגו, וטוענים שמדובר בצעד נוסף שפוגע בתחנה. לפני כשבוע הודיע דקל לחיילים ולעובדים שהוחלט לשנות את הלוגו שליווה את גלי צה"ל בשנים האחרונות, והעמיד להצבעה שלוש הצעות ללוגו החדש.

לטענת בכירים ששוחחו עם וואלה ברנז'ה, דקל הפך את התחנה מתחנה צבאית לתחנה פוליטית, ואחד ממפקדי התחנה לשעבר מוסיף: "אם זה היה תלוי ברמטכ"ל, גלי צה"ל הייתה נסגרת, אבל היא הפכה לתחנה פוליטית ולראש הממשלה ושר הביטחון מאוד נוח איתה". לדבריו, "בעיני הלוגו זה רק סימפטום למה שקורה היום בתחנה שגם שינתה את שמה מגלי צה"ל לגל"צ. היא הפכה מתחנה צבאית לתחנה פוליטית, כמעט כל התוכניות הצבאיות בוטלו, למעט 'קולה של אמא', לעומת זאת העמיסו על התחנה שידורי אקטואליה ופוליטיקה. יש למקום הזה ערך מאוד גדול, יש דנ"א מיוחד והמיתוג מחדש, השינויים, כולל שינוי השם, נעשו רק כדי להוכיח שיש שינוי, גם במחיר של להרוס את מה שהיה".

"יש התארגנויות של מפקדי גל"צ, מתוך חרדה לעתידה של התחנה"

"יש התארגנויות של מפקדי גלי צה"ל לשעבר, מתוך חרדה לעתידה של התחנה", אומר בכיר נוסף לשעבר בגלי צה"ל, ומזכיר את המכתב ששלחו 11 מפקדי גלי צה"ל לירון דקל לפני שנתיים בבקשה לחזור בו מההחלטה לבטל את התוכנית "האוניברסיטה המשודרת". "גם בימים אלו יש המון שיחות בין המפקדים לשעבר. התחושה היא ששינוי הלוגו מייצג איזושהי אובססיה למחוק את כל מה שהיה. יש לנו, הבכירים לשעבר, שיחות רבות על מה שקורה היום בגלי צה"ל שהפסיקה עם המשדרים הצבאיים המיוחדים, אין היום צבא בגלי צה"ל. אנחנו מטכסים עצה מה לעשות בנדון. יש הרגשה מאוד רעה שמצבה של התחנה מאוד מאוד לא יציב היום בקרב הצבא – אבל בקרב הפוליטיקאים הוא מאוד חזק".

מנגד גורמים בתחנה מתחו ביקורת על אותם בכירים, ואמרו השבוע לוואלה ברנז'ה כי: "גם בעבר גורמים שלא הזדהו מתחו ביקורת על כל שינוי שנעשה בתחנה, כולל מהדורות החדשות של גל"צ וחבל שהם ממשיכים להסתתר. השינוי הוא אויבו הגדול של הקיבעון ויש מי שאינם מעוניינים בשינוי משיקולים כאלה ואחרים".

אבי בניהו, היחיד ממפקדי גל"צ לשעבר שהסכים לומר את דעתו לייחוס, התייחס בטורו במעריב השבוע להצעה לשנות את הלוגו, וציין שהמיתוג מחדש של הניירת הרשמית, הציוד וניידות השידור, מלווה בהוצאה כספית בתחנה שממילא מתמודדת עם תקציב נמוך. "הלוגו של גלי צה"ל מוכר, חביב, קליט, בצבעים נעימים ובולט בכל מקום. דמו בנפשכם שיגיע רמטכ"ל וישנה את הלוגו של צה"ל כדי 'לשנות קצת' או שנשיא מדינה יקרא לאזרחים להציע הצעות לסמל חדש למדינה, נאמן לרוח הזמן והשיתוף", כתב בניהו.

מגל"צ נמסר בתגובה לדברים: "הטענה לגבי הלוגו רחוקה מהמציאות, העלות בשינוי הלוגו היא זעומה. מדובר במספר אלמנטים בודדים שיהיה צורך להחליפם דוגמת הקוביות על המיקרופונים של כתבי גל"צ וכן באתר האינטרנט של התחנה.
בנוגע למינון התוכניות הצבאיות, למרות מה שנטען דווקא העלנו שני מבזקים צבאיים ביום וישנו מספר כמעט זהה של תוכניות צבאיות כפי שהיה בעבר. השינוי שנעשה הוא שהיום התוכן הצבאי הפך להיות יותר יום יומי, ומשולב גם בתוכניות שונות שבעבר לאו דווקא היה בהן תוכן צבאי או שהוגדרו כתוכניות צבאיות. בנוסף לתוכניות צבאיות אנו עורכים לאורך כל השנה גם פרויקטים רבים ומשמעותיים בנושאים צבאיים שונים, דוגמת ליווי כל שבוע הגיוסים, פרויקט לזכרם של חללי צוק איתן ופרויקטים נוספים. ולסיום אנו ממשיכים כל העת בפיתוח של תכנים צבאיים אחרים שיעלו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully