וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין: קוד אתי לתוכניות ילדים

20.7.2015 / 15:50

בוועדה לזכויות הילד בכנסת הודיעה יו"ר המועצה על הכוונה לשנות את כללי הרגולציה: "יש להתאים את הרגולציה למציאות החדשה. כשילדים ובני נוער צורכים תכנים טלוויזיוניים בעיקר בסמארטפונים וב-VOD"

לי בירן. רפי דלויה
כוכבי הילדים בבריכה/רפי דלויה

ניסוח קוד אתי ושינוי ברגולציה של שידורי הילדים בטלוויזיה - כך החליטה מועצת הכבלים והלווין. "יש להתאים את הרגולציה למציאות החדשה. כשילדים ובני נוער צורכים תכנים טלוויזיוניים בעיקר בסמארטפונים וב-VOD, יש צורך לבחון את התקנות, ובמקביל להעביר אחריות גם לגורמי התעשייה וגם למערכת החינוך", הסבירה את המהלכים החדשים בוועדה לזכויות הילד בכנסת, יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב.

הדיון שנערך היום (שני) בוועדה לזכויות הילד בכנסת, עסק בתכנים אליהם ילדים נחשפים בטלוויזיה. במהלך הדיון הציגה בן חי שגב את תוכנית המועצה לבחינת כללי הרגולציה הנוגעים לשידורי ילדים, ולניסוח קוד אתי מחייב לשידורים אלו.

בן חי שגב הוסיפה כי היועצת המקצועית של הוועדה תהיה ד"ר דליה לירן-אלפר, חוקרת תרבות בעלת תואר שלישי בתקשורת וחינוך. לצידה תכהן בוועדה גם המשנה למנכ"לית משרד החינוך וחברת מועצת הכבלים והלווין, גילה נגר. במקביל לבחינת הרגולציה הקיימת, המועצה תגבש קוד אתי לשידורי ילדים.

"כשאפשר לצרוך תכנים כל העת, יש חובה על התעשייה ועל מערכת החינוך לקחת חלק באחריות", אמרה בן חי שגב, והוסיפה: "ככל שהטכנולוגיה מתפתחת ומחלחלת לגילאים צעירים יותר ויותר, שליטת ההורים ומערכת החינוך על התכנים שהילדים צופים בהם הולכת ונעלמת. המציאות הזאת מחייבת אותנו לחשיבה מחדש. לכן, המועצה יצאה לפרויקט מיקוד רגולציה נרחב הכולל את שידורי הילדים, ונערוך שולחנות עגולים בהם נגבש קוד אתי משותף לשידורים אלו".

יו"ר המועצה הזכירה את קיומו של קוד בקרת הורים בשידורי הכבלים והלווין, המאפשר להורים בקרה על התכנים בהם ילדיהם צופים, וקראה שוב לחברי הכנסת להסדיר את נושא השידורים על גבי האינטרנט כך שגם פלטפורמות שידור שאינן מועברות בכבלים ובלווין יהיו תחת רגולציה ממשלתית.

יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, קיבלה את עמדת מועצת הכבלים והלווין .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully