וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: "ברית המועצות" חוזרת לגרסת ארדן

22.7.2015 / 13:39

הקמת הרשות המאוחדת לפיקוח על השידורים המסחריים יוצאת מחוק ההסדרים, ותובא לאישור הכנסת באמצעות הצעת החוק שיזם לפני שנתיים השר גלעד ארדן - כך נודע לוואלה ברנז'ה. המשמעות: עיכוב משמעותי, נוסף, בהליך שכבר נמתח על פני למעלה מעשור

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015/ערן גילווארג

מסתמן: הקמת הרשות המאוחדת לפיקוח על השידורים המסחריים בטלוויזיה וברדיו יוצאת מחוק ההסדרים. לוואלה ברנז'ה נודע כי כעת נבחנת אפשרות כי היא תובא לאישור הכנסת באמצעות הצעת החוק שיזם לפני שנתיים השר גלעד ארדן. המשמעות היא עיכוב משמעותי בלוחות הזמנים וחשש שהאיחוד לא יבוצע כלל בזמן הקרוב.

לפני כשנתיים עבר בקריאה ראשונה חוק "ברית המועצות" שיזם השר ארדן במסגרת תפקידו כשר התקשורת. על פי ההצעה, יאוחדו שני הגופים הרגולטוריים: הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלווין. הרשות השנייה מפקחת על שידורי הטלוויזיה המסחרית, ערוצים 2 ו-10 ושידורי הרדיו האזורי ואילו המועצה מפקחת על השידורים ב-HOT ו-YES. האיחוד בין שני הגופים נועד להביא להסדרה בפיקוח, מניעת כפילויות וגיבוש כללים אחידים, בין היתר בתחום הפרסומות וההשקעה בהפקות מקור. כיום יכול גוף שידור אחד להיות נתון לשתי התייחסויות שונות במידה שהוא מחזיק בערוץ או תוכנית המשודרת בטלוויזיה המסחרית ובמקביל בערוצים השונים בכבלים ובלווין.

איחוד הרשויות נועד לתת מענה גם לסוגיות הפיקוח לשידורים באמצעות האינטרנט, תחום שכיום אינו בתחומה של אף אחת מהרשויות.

על פי הצעת החוק של ארדן הרשות המאוחדת תפעל כרשות פנים ממשלתית, ותהיה כפופה למשרד התקשורת וכפועל יוצא יבוטל תשלום דמי הזיכיון השנתיים. אולם יחד עם זאת, כיום פועלת הרשות השנייה כיחידה עצמאית שאינה כפופה לממשלה. בנוסף מציע החוק שזים ארדן שהגוף המאוחד יורכב מנציגי ציבור ונציגי ממשלה.

התוכנית לאיחוד שני הגופים נמצאת ברקע כבר שנים. היא עלתה לראשונה לפני יותר מעשור, בשנת 2002 במסגרת ועדת סמסונוב מאז עלתה במספר הזדמנויות שונות, כאשר לפני שנתיים משרד האוצר כלל אותה בחוק ההסדרים. אולם השר ארדן העדיף להגיש את החוק באופן עצמאי.

איחוד הרשויות חזר לחוק ההסדרים שצפוי לעבור בנובמבר הקרוב, אולם המשמעות של המלצת משרד המשפטים לחקיקה נפרדת היא עיכוב משמעותי ביישום החוק, שעבר בקריאה ראשונה לפני שנתיים וכעת יחזור לוועדת הכלכלה ולאחר מכן חזרה לאישור מליאת הכנסת, לקריאות שנייה ושלישית. בנוסף במסגרת חוק ההסדרים נקבעו לוחות זמנים ברורים לביצוע האיחוד. "מדובר בקבורה זמנית של האיחוד. הליך החקיקה הנפרד יהיה ארוך, מסרבל ומורכב יותר וימשיך להותיר את שוק התקשורת ללא כללי הסדרה אחדים ומעודכנים, למרות ההכרח", אומר גורם המעורה בפרטים.

ממשרד המשפטים נמסר כי הסוגיה טרם הוכרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully